Pažangiausia „Nissan“ gamykla pakelia ekologiškų transporto priemonių gamybą į aukštesnį lygį, suteikdama efektyvią, lanksčią gamybos galią naujos kartos elektromobiliams, įskaitant ir labai laukiamą „Ariya“ krosoverį, gaminti. Vadinamojoje „Nissan“ išmaniojoje gamykloje, kuri žurnalistams pirmą kartą buvo parodyta dar spalio mėnesį, įdiegta daugybė naujų gamybos metodų, įskaitant keletą pasaulyje pirmaujančių metodikų, kurios padeda 10 proc. sumažinti gamybos sąnaudas, palyginti su senesniais metodais, nepaisant to, kad gaminamos sudėtingesnės transporto priemonės, nei anksčiau.
Pagrindinė naujovė yra nauja jėgos pavarų surinkimo technologija, vadinama SUMO, šios technologijos esmė – vienu metu vykdoma daugybė automobilio surinkimo veiksmų apatinėje kėbulo dalyje, po automobilio grindimis. Kompanijai priklausanti „Intelligent Factory“ jau pradėjo išankstinę „Nissan Ariya“ gamybą „Nissan“ Tochigi surinkimo gamykloje į šiaurę nuo Tokijo. Tai „Intelligent Factory“ padarė pakeisdama 2 liniją, kuria buvo gaminami kai kurie aukščiausios klasės „Nissan“ ir „Infiniti“ prekinių ženklų produktai.
Tochigi gamyklos 1 linijoje dabar vyksta konsoliduota tokių transporto priemonių, kaip „Nissan GT-R“ ir „Z“ sportinių automobilių, taip pat „Infiniti“, produkcija. Visiškai elektrinis kompanijos modelis „Ariya“ bus pirkėjams parduodamas šią žiemą.
„Intelligent Factory“ atpažinimo ženklu visuomenei tapęs trijų deimantų logotipas turėtų atspindėti „aštrias, tikslias“ technologijas. „Nissan“ gamybos inžinieriai daugelį metų kūrė naujas, šiuo metu diegiamas, naudojamas technologijas.
Kompanijos bendras tikslas – siekti nulinės aplinkai kenksmingų išmetamųjų dujų, teršalų emisijos rodiklio ir kiek įmanoma automatizuoti gamybą. Robotai pakeitė žmones, atliekančius daugybę vaidmenų, nes „Nissan“ stengiasi pagerinti našumą ir kokybę bei susidoroti su iššūkiais, su kuriais susiduria darbdaviai Japonijoje dėl sparčiai mažėjančios šalies darbo jėgos.
Nauja era
„Nissan“ kapitalinis remontas, gamybos linijų pertvarkymas atliekamas tuo metu, kai kiti japonų automobilių gamintojai ketina modernizuoti savo įrenginius naujai ir pritaikyti juos elektrifikuoto mobilumo erai. Neseniai „Mazda Motor Corp.“ pristatė panašų vienos savo gamyklos Japonijoje atnaujinimą, kurio siekis – galimybė lanksčiai gaminti įvairias elektrifikuotas transporto priemones.
„Honda“ korporacija teigė, kad iki 2040 m. jos automobilių asortimente neliks benzinu varomų transporto priemonių, o „Toyota“ taip pat didina savo ambicijas automobilių elektrifikacijos srityje.
Minėtas „Nissan“ SUMO technologinis gamybos procesas užtikrina didesnį efektyvumą vienu metu montuojant visus transporto priemonės jėgos pavaros komponentus iš įkraunamos paletės, kuri pakeliama į surenkamo automobilio kėbulą, kur ją surinkimo procesui laikinai „įmontuoja“ robotai.
Paletės priekis, vidurys ir galas yra pagaminti iš keičiamų modulių, galinčių sutalpinti daugybę skirtingų išdėstymų, variantų skirtų elektrinėms, hibridinėms ir vidaus degimo transporto priemonėms surinkti.
„Nissan“ „Oppamos“ gamykloje netoli Jokohamos, kur bendrovė jau naudoja mažiau rafinuotą mišrios gamybos metodą, siekdama pagaminti ir rinkai pateikti visiškai elektrinį „Leaf“ hečbeką, darbuotojams vis tiek reikia nukreipti automobilio pavaros komponentus į vietas ir rankiniu būdu juos sumontuoti daug darbo reikalaujančio proceso metu. „Pirmoji misija yra atitrūkti nuo šio tradicinio, daug darbo reikalaujančio modelio, – sakė gamybos ir pasaulinio tiekimo grandinės valdymo vykdomasis viceprezidentas Hideyuki Sakamoto. – Turime sukurti naujos kartos transporto priemonių gamybos schemą“. „Nissan“ paskelbė apie „Intelligent Factory“ 2019 m. Tada kompanija pranešė, kad investuos apie 33 milijardus jenų (296 mln. JAV dolerių), kad „Tochigi“ gamykla būtų atnaujinta kaip elektromobilių gamybos centras bei būtų lankstesnė, konkurencingesnė ir draugiškesnė aplinkai. Pirminio kompanijos plano poveikis – sukurtas „Nissan“ atnaujinimo planas būsimam kompanijos gamyklų kapitaliniam remontui visame pasaulyje.
Visoje inovatyviojoje „Nissan Inteligent factory“ kompanijoje naudojami robotai, kurie pakeičia žmones. Jie naudojami, pavyzdžiui, naujame procese, kurio metu naujojo kompanijos modelio „Ariya“ lubose sumontuojami stogo apmušalai, robotai naudojami ir automatiškai sumontuojant transporto priemonės kabinos modulį. Didelio greičio jutikliais ir nenuilstančiais, itin tiksliais judesiais pasižymintys robotai, kompanijos teigimu, labai pagerina automobilių gamybos procesų kokybę.
Technikos revoliucija
Pirmieji pasaulyje gamybos procesai apima greitaeigę automatinę vario vielos apviją, skirtą „Ariya“ varikliui. „Nissan“ teigė, kad tai yra pirmasis 8 polių variklio, kuris nutraukia nuolatinį magnetų naudojimą, masinės gamybos pavyzdys, siekiant panaikinti priklausomybę nuo retųjų, Žemėje randamų ir automobilių gamybai naudojamų, medžiagų.
„Nissan“ taip pat naudoja dar vieną naują gamybos inovaciją, kuri sujungia „Ariya“ plieninio korpuso ir buferio plokščių dažymą į vieną bendrą darbą – tai sutrumpina laiką, sumažina darbo sudėtingumą ir išmetamų į aplinką teršalų kiekį. Anksčiau automobilio kėbulą ir buferius surinkimo metu reikėjo dažyti atskirai, nes jiems reikėjo skirtingos kaitinimo temperatūros. Dabar, dėka naujai sukurtų, vandens pagrindu pagamintų, dažų, kurie kietėja žemesnėje temperatūroje, „Nissan“ gali kelias automobilių dalis dažyti vienu metu, sumažindama energijos suvartojimą šiame procese net 25 proc.! Pati „Nissan“ šį proveržį įvertino kaip pirmąją, beprecedentę inovaciją visame pasaulyje. Norėdama patikrinti savo dažų kokybiškumą, „Nissan“ taip pat įdiegė naują robotu valdomą automatizuotą tikrinimo procesą, kuri nuskaito automobilius ryškiu „zebriniu“ apšvietimu. „Nissan“ teigia, kad technologija turi geriausią pasaulyje defektų nustatymo galimybę, kurios dėka pastebimos visos, ne didesnės kaip 0,3 milimetro skersmens, dažų dėmės ir dulkės. „Nissan“ teigimu, technologija, kuri prieš kompanijos inovaciją buvo naudojama gamyboje, galėjo aptikti tik 0,5 milimetro dydžio defektus. „Šis robotas iš tikrųjų pakeičia žmogų, – apie inovaciją teigiamai atsiliepė naujos dažų parduotuvės vadovas. – Mes iš tikrųjų į robotą perkėlėme žmogaus regėjimo atpažinimo pajėgumus“. Kitose „Intelligent Factory“ kompanijos įmonėse „Nissan“ naudoja dirbtinį intelektą, pažangias jungtis ir papildytos realybės funkciją, kad padidintų našumą.
Visa galutinė kompanijos automobilių surinkimo linija sujungta su jutikliais ir internetinėmis kameromis, kurie leidžia stebėti mašinas centriniame valdymo centre, kur inžinieriai stebi situaciją kompiuterių monitoriuose ir ieško galimų gamybos procesų problemų. „Nissan“ surinkimo centras naudoja ir dirbtinį intelektą, kad numatytų ir užkirstų kelią artėjančiam mašinų gedimui, o kompanija galėtų juos greitai pašalinti arba netgi pastebėti gedimus, kol jie net neįvyko.
Tuo tarpu kompanijoje dirbantys mentoriai atsisakė vadovėlių ir vaizdo įrašų, anksčiau naudotų siekiant apmokyti naujus korporacijos darbuotojus. Naujos mokymo priemonės yra mišrios realybės akiniai, jungiantys virtualią ir papildytą realybę. Kai darbuotojai juos užsideda, „Nissan“ teigimu, šios priemonės naudojimas ne tik pagreitina mokymosi procesą, bet ir ženkliai prisideda prie to, kad pamokos būtų tikroviškos ir įsimintinos darbuotojams.
Robotizacija ir su ja susijusios inovacijos stipriai paveikė daugybę pramonės, ekonomikos sričių. Iš „Nissan“ korporacijos planų ir darbų galime matyti, jog kompanija rimtai nusiteikusi pasinaudoti šia šiuolaikinių technologijų revoliucija ir užtikrintai veržtis bei patekti į pasaulinių automobilių gamybos lyderių gretas.