Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 23 d. 11:31
Dirbtinio intelekto sprendimai kibernetiniam saugumui užtikrinti VU Kauno fakultete
Gruodžio 22 d. 11:24
Energetikos sektoriaus laukia pokyčiai – alternatyvų yra, bet ar užteko laiko pasiruošti?
Gruodžio 21 d. 11:33
Kokį elektronikos įrenginį dovanoti, kad jis vėliau neišaugintų elektros sąskaitos?
Gruodžio 20 d. 17:12
KTU mokslininkai sukūrė nanolazerį – sidabro nanokubus panaudojo šviesos generavimui
Gruodžio 20 d. 14:28
Lietuvių kalba ir technologijos: VU mokslininkų projektas LIEPA-3 atvers naujas galimybes
Gruodžio 20 d. 11:49
Stacionarūs kompiuteriai: koks jų vaidmuo nešiojamųjų kompiuterių eroje?
Gruodžio 20 d. 08:14
„DS Automobiles“ pristato naujausią savo elektrinį flagmaną – „DS N°8“ kupė
Gruodžio 19 d. 20:18
Naudingi patarimai, kurie padės maksimaliai padidinti jūsų elektrinio automobilio priemonės įveikiamą atstumą
Gruodžio 19 d. 17:27
Žaidybinimas: efektyvus švietimo įrankis ar bėgimas nuo tikrovės?
Gruodžio 19 d. 14:27
Orkaitės darbymetis prasideda: 5 paprasti patarimai, kurie kalėdinius kepinius leis paruošti elektrą naudojant taupiau
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Dinamika, ekologiškumas ir tyla – elektromobilių vairuotojai mėgaujasi ne tik šiais privalumais

Publikuota: 2021-12-03 20:13
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Elektromobilius vairuotojai dažniausiai vertina dėl dinamiško įsibėgėjimo, ekologiškumo ir tylumo, tačiau papildomų simpatijų elektra varomam transportui užtikrina ir dar viena svarbi jo savybė – didesnė erdvė. Ši praktinė savybė užkoduojama nuo nulio sukuriamų elektromobilių platformose, kurios konstruojamos būtent geriausioms elektra varomų automobilių savybėms išryškinti.

 Rodyti komentarus (2)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Elektromobilius vairuotojai dažniausiai vertina dėl dinamiško įsibėgėjimo, ekologiškumo ir tylumo, tačiau papildomų simpatijų elektra varomam transportui užtikrina ir dar viena svarbi jo savybė – didesnė erdvė. Ši praktinė savybė užkoduojama nuo nulio sukuriamų elektromobilių platformose, kurios konstruojamos būtent geriausioms elektra varomų automobilių savybėms išryškinti, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Dinamika, ekologiškumas ir tyla – elektromobilių vairuotojai mėgaujasi ne tik šiais privalumais

Ant tokių platformų sukurti į gatves išriedėję elektromobiliai įgyja ne vieną praktišką pranašumą prieš vidaus degimo automobilius, kadangi nuo pat pirmųjų eskizų sukonstruoti nenumatant juose naudoti kito tipo pavaros – pavyzdžiui, vidaus degimo variklio, todėl neinant į jokius kompromisus.

Dar neseniai elektra varomi automobiliai buvo dažniausiai kuriami tiesiog adaptuojant vidaus degimo varikliu varomą modelį, tačiau šiandien vis dažniau naudojamos specialiai elektromobiliams sukurtos platformos, kurios leidžia išnaudoti daugybę šio tipo transporto konstrukcijos privalumų.

Savo tik elektromobiliams skirtas platformas jau naudoja tokie tradiciniai gamintojai, kaip „Kia“, „Ford“, „Hyundai“, „Mercedes-Benz“, „Volkswagen“ ar BMW.

Elektromobilio platforma turi svarbių privalumų

Vilniaus Gedimino technikos universiteto Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių inžinerijos katedros docentas, mokslų daktaras Vidas Žuraulis paaiškina, kad specialiai elektra varomų modelių gamybai skirta platforma yra automobilio kėbulo ir važiuoklės derinys, kuris jau projektavimo etape numatytas elektromobilio komponuotei pagal svarbiausius jos elementus – elektros variklį ar variklius ir akumuliatoriaus bateriją.

„Gamintojai vis dažniau naujai kuriamam automobilio modeliui, kai jam numatyta tik elektrinė pavara, pasirenka visiškai naują platformą. Tai, žinoma, padidina kūrimo sąnaudas, tačiau turi svarbių privalumų“, – akcentuoja mokslininkas.

Jo teigimu, elektromobilio konstrukcija žiūrint į jo svarbiausius komponentus gana ženkliai skiriasi nuo įprastiniais degalais varomo automobilio, nes jo pagrindinių elementų išsidėstymas bei forma yra kitokie.

„Elektros variklis yra gerokai mažesnis, jam nebereikia gana sudėtingos ir daug vietos užimančios transmisijos, apimančios pavarų dėžę ir velenus, todėl variklis montuojamas žemiau ir arčiau ratų“, – sako V. Žuraulis.

Dėl tokio elektromobilio mazgų išdėstymo dažniausiai į juos įlipus į akis krenta plokščios lygios grindys. Be to, dėl mažesnio poreikio po skardomis sutalpinti daugybės įrengimų, elektromobiliams būdingas ir didesnis atstumas tarp ašių. Šios dvi savybės užtikrina gerokai didesnę erdvę salone keleiviams.

Galimos dvi bagažinės

Mokslininkas pažymi, kad projektuodami elektromobilius jų kūrėjai turi ir lengvesnį pasirinkimą, kur montuoti variklį – ties priekine ar galine ašimi. Atitinkamai, taip nusprendžiama kurie ratai bus varantieji.

Kompaktiškesni varikliai ir labai supaprastėjusi transmisija, kurią sudaro tik viena ar dvi krumpliaračių poros bei diferencialas, suteikia galimybę bagažo skyrių turėti ne tik automobilio užpakalyje, bei ir priekyje – kad ir nedidelį. Taip dar kartą sukuriama galimybė elektromobilyje naudotis didesne praktine erdve.

Elektros variklių kompaktiškumas taip pat leidžia elektromobiliams pasiekti didelį galingumą bei sukimo momentą nepretenduojant į salono erdvę.

Gali būti vieninteliu šeimos automobiliu

V. Žuraulis pažymi, kad baterija yra bene svarbiausias elementas, verčiantis automobilių su elektrine pavara gamintojus rinktis ir kurti atskiras platformas, nes tai daug vietos užimantis, pakankamai didelis ir sunkus mazgas. Jau tampa įprasta, kad tik elektromobiliams skirtose platformose baterijų paketas yra montuojamas kėbulo apačioje, per visą po salonu esančią plokštumą.

„Toks pasirinkimas turi du esminius privalumus – nenukenčia bagažo skyriaus erdvė ir ženkliai pažemėja bendras elektromobilio svorio centras, dėl ko automobilis tampa stabilesnis ir lengviau valdomas. Sumontavus baterijas kėbulo apačioje, po grindimis, jų nuėmimas remonto ar keitimo metu taip pat tampa paprastesnis“, – dėsto mokslininkas.

Dėl to tokie elektriniai modeliai pasaulyje suprantami, kaip praktiški šeimos automobiliai. O didelis viena įkrova įveikiamas atstumas užtikrina galimybę tokiems modeliams tapti vienintele transporto priemone šeimoje, eliminuojant poreikį vidaus degimo varikliu varomam antram automobiliui.

Dar vienas elektra varomų modelių privalumas, anot V. Žuraulio, taip pat slypi jų konstrukcijoje. Elektromobiliai nebeturi daugybės įprastais degalais varomiems automobiliams būtinų elementų: kaip antai minėtos pavarų dėžės, deginių išmetimo sistemos, variklio aušinimo ir degalų tiekimo sistemos su degalų baku. Todėl šio tipo transporto priemonėse konstrukcinius elementus galima išdėlioti kitaip ir taip pat išgauti didesnę salono erdvę.

„Arčiau automobilio vidurio montuojami komponentai mažina bendrą inercijos momentą. Kitaip sakant, automobilis tampa „paklusnesnis“ staigiai manevruojant, o žemesnis svorio centras pagerina stabilumą ir valdymo savybes. Taip pat pradedamos kurti elektros variklių ratuose montavimo technologijos, kas iš principo keičia pakabos koncepciją ir vėlgi projektuotojams atveria rankas siekiant naujų tikslų gerinant važiavimo komfortą bei saugumą“, – reziumuoja mokslininkas.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama