Elektros skaitikliai, kaip sako specialistai, genda retai. Taip pat, jų teigimu, retai pasitaiko ir elektros vagystės, kai kas nors „nemokamai“ naudojasi ne savo skaitikliu. Visgi vienai vilniečių šeimai teko nustebti ir susimąstyti, kodėl jų elektros skaitiklis mėnesio pabaigoje rodė neįprastai didelį sunaudotos energijos kiekį.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Skaitiklyje išvydęs penkiaženklį suvartotos energijos skaičių, vilnietis gerokai nustebo ir savo patirtimi pasidalijo su naujienų portalu tv3.lt.
„Sunaudojo“ neįmanomą kiekį elektros
Vilnietis Povilas (vardas pakeistas – aut. past.) naujienų portalui tv3.lt pasakojo, kad per pastarąjį mėnesį elektros skaitiklis jo bute prisuko 10 tūkst. kWh.
„Tai yra apie 100 kartų daugiau nei bet kurį mėnesį šiame bute per paskutinius 3,5 metų. Bute esančios įrangos bendra galia nesiekia 5 kW. Pagal preliminarius skaičiavimus, visą parą, visas 30 dienų turėjome naudoti grubiai 15 kWh“, – sako Povilas.
Vyras prideda, kad pastebėjęs skaitiklio rodiklius, iškart kreipėsi į nuomotoją, o šis – į paslaugos teikėją.
„Ieškos nutekėjimo instaliacijoje ar vagies ženklų“, – prideda Povilas.
Yra susidūręs ne vienas
Situacija vyras pasidalijo ir savo gyvenamojo rajono „Facebook“ grupėje. Po įrašu buvo ir kitų vilniečių, kurie buvo susidūrę su panašia situacija.
„Taip, mums buvo prisukę 1000 kWh, per mėnesį. „Ignitis“ atsiuntė laišką ir ragino kuo skubiau sumokėti. Iškviečiau ESO, jie nustatė gedimą“, – rašė viena vilnietė.
Kitas vyriškis taip pat teigė susidūręs su tokiais skaitiklio netikslumais.
„Mums buvo, bet pasirodo, kad elektrikai apkeitė skaitiklius vietomis su kito buto. Ir mokėjau už kito buto rodmenis.
Kodėl taip buvo padaryta, neaišku. Dabar jau pusę metų nemokame už elektrą, nes buvom permokėję virš 1000 kWh“, – pasidalijo vyriškis.
Kaip tai nutinka?
Elektros skirstymo operatorius (ESO) informuoja, kad jei gyventojų elektros skaitiklis rodo pastebimai per didelius duomenis, dažniausia to priežastis – kliento vidaus tinkle kylančios problemos, pavyzdžiui, sugedę elektros prietaisai.
„Ignitis“ ryšių su visuomene komunikacijos projektų vadovas Domas Jurevičius prideda, kad galimybė, kad kažkas kitas dar naudojasi tuo pačiu skaitikliu, kitaip tariant, vagia, yra, bet ji – menkai tikėtina.
„Tokia tikimybė yra, tačiau tai gana retas atvejis. Esant įtarimams, kad kažkas kitas naudojasi tuo pačiu skaitikliu reikia kreiptis į policiją ar namo administratorių“, – sako specialistas.
Jo teigimu, nors ir nedažnai, bet pasitaiko įprastų skaitiklių gedimų. Visgi jie sudaro vos kelis procentus visų registruojamų atvejų.
„Tai ypatingai reti atvejai. Jei klientas įtaria skaitiklio gedimą, neadekvačiai išaugo suvartojimas arba skaitiklis nebefiksuoja vartojimo, apie gedimą galima pranešti tel. 1852 arba registruoti gedimą eso.lt.
Patartina prieš tai pasitikrinti savo deklaravimo ir mokėjimo už energiją istoriją“, – atkreipia dėmesį D. Jurevičius.
Po pranešimo apie gedimą, jei dėl gedimo klientas neturi elektros, gedimas šalinamas kaip įmanoma greičiau, o jei elektra yra, tik sutrikęs apskaitos prietaiso veikimas, tarnybos atvyks jo patikrinti per 5 darbo dienas, informuoja specialistas.
„Jei yra nustatomas skaitiklio gedimas, klientui energija yra perskaičiuojama pagal kliento vartojimo istoriją arba pagal naujai įrengto naujo skaitiklio parodymus“, – prideda D. Jurevičius.
Jo teigimu, skaitikliai gyventojų namuose paprastai keičiami pasibaigus skaitiklio metrologinei patikrai, kurios terminus nustato teisės aktai.
„Elektros skaitiklių atveju tai yra 12–16 metų“, – sako D. Jurevičius.