NASA pradėjo testuoti pirmąjį oro taksi prototipą, kurio tikslas – gabenti krovinius ir žmones judriuose miestuose, taip prisidedant prie spūsčių mažinimo.
„Joby Aviation“ / NASA pirmą kartą testuoja elektrinį oro taksi
Komercinių skrydžių naujokas
NASA nacionalinės kampanijos „Pažangus oro mobilumas“ (AAM) komanda 2021 m. rugpjūčio 30 – rugsėjo 10 d. atliks oro taksi transporto priemonės bandomuosius skrydžius savo gamykloje. Šis darbas atliekamas kartu su Federaline aviacijos administracija ir pramonės partneriais, siekiant padėti integruoti oro taksi, dronus ir kitas išradingas naujas transporto priemones į nacionalinę oro erdvę.
Visiškai elektrinis vertikalaus kilimo ir tūpimo (eVTOL) orlaivis, sukurtas Kalifornijos startuolio „Joby Aviation“, yra šešių rotorių varomas sraigtasparnis. Jis buvo sukurtas taip, kad būtų kuo tylesnis ir galėtų įsilieti į judrų miesto gyvenimą be papildomų trukdžių aplinkiniams.
NASA/NASA elektrinio oro taksi iliustracija
Pakilimo ir skrydžio metu rotoriai gali individualiai reguliuoti savo pasvirimą, sukimosi greitį ir menčių pasvirimą, kad sumažėtų tradiciniams sraigtasparniams būdingas garsas.
Tylesni nei įprastai
NASA inžinieriai naudosis mobiliuoju akustikos įrenginiu, kurį sudaro daugiau kaip 50 slėginių antžeminių mikrofonų, kurie tiksliai matuos skleidžiamą garsą skirtingais sraigtasparnio skrydžio etapais. Gauti duomenys leis palyginti „Joby's eVTOL“ triukšmingumą su įprastais sraigtasparniais, dronais ir kitais orlaiviais.
Pasak „Joby Avation“ pareiškimo, sraigtasparnis vienu važiavimu gali įveikti iki 240 km atstumą ir pasiekti iki 320 km/h greitį. Bendrovė, kurios akcijos neseniai buvo įtrauktos į Niujorko vertybinių popierių biržos prekybos sąrašus, nuo 2017 m. atliko daugiau kaip 1000 bandomųjų skrydžių.
NASA/Elektrinis oro taksi
Bendrovė tikisi 2023 m. gauti JAV federalinės aviacijos administracijos sertifikatą ir 2024 m. pradžioje pradėti teikti komercines keleivių vežimo paslaugas, sakoma pranešime spaudai.