Vairuotojo pagalbinės sistemos ir savivaldžio važiavimo funkcijos populiarėja visame pasaulyje. Vairuotojai Kinijoje ir Japonijoje yra ypač atviri automatizuoto vairavimo teikiamiems privalumams, tuo metu kai Vokietijoje, Prancūzijoje ir JAV žmonėms reikia daugiau laiko pasitikėti šiomis naujovėmis.
Gamintojo nuotr.
Apskritai technologijų galimybės, susijusios su savivaldžiu važiavimu, yra kur kas didesnės nei dabartinis vairuotojų noras jomis naudotis. Tačiau padėtis kitokia kai kalbama apie vairuotojo pagalbines sistemas – visose penkiose šalyse jos yra labai vertinamos, ypatingai su saugumu susijusios funkcijos.
Tokios yra pagrindinės naujausios „Continental“ Mobilumo studijos („Continental Mobility Study“) išvados, kuriose socialinių tyrimų institutas „Infas“ apklausė po maždaug apie 1000 respondentų kiekvienoje iš penkių šalių apie jų mobilumo įpročius.
Gamintojo nuotr.
„Didelis vairuotojų pasitikėjimas pagalbinėmis sistemomis rodo, kad kuo šių technologijų daugiau, tuo labiau didėja ir pasitikėjimas savivaldžiu važiavimu. Mūsų patirtis sako, kad pasitikėjimo daugiau, kai žmonės sužino ir perpranta jas dominančias funkcijas. Žinoma, svarbiausias veiksnys yra intensyvūs bandymai, kurie turi būti atliekami realiomis eismo sąlygomis ir kada galima įvertinti žmonių ir technologijų sąveiką. Tai leidžia padaryti svarbias išvadas, kurios naudojamos tolesniame technologijų tobulinime“, – sako „Continental“ Pažangių vairuotojo pagalbinių sistemų padalinio vadovas Frankas Petznickas.
Gamintojo nuotr.
Tyrimas atskleidė, kad dauguma žmonių nori mašiną vairuoti patys. Nors naujos technologijos jiems yra svarbios, daugelis vis dar neįsivaizduoja visiško kontrolės perdavimo automobiliui. Ypatingai Vokietijoje, Prancūzijoje ir JAV daug respondentų nurodė, kad nenorėtų patikėti vairavimo technologijoms. Daugiau nei pusė apklaustųjų kiekvienoje iš šių trijų šalių mano, kad nors savivaldis važiavimas yra naudingas, bet ir šiek tiek gąsdinantis. Ši nuostata ypač pastebima JAV, kur net 75 proc. apklaustųjų išreiškė tokį susirūpinimą – žymiai daugiau nei kitose šalyse.
Šie duomenys itin skiriasi nuo atsakymų Tolimuosiuose Rytuose, kur Kinijos ir Japonijos vairuotojai į šią technologiją žiūri kur kas pozityviau. 91 proc. respondentų Kinijoje ir 82 proc. Japonijoje mano, kad savivaldžio važiavimo plėtra yra naudinga. Be to, 79 proc. atsakiusių Kinijoje ir 67 proc. Japonijoje tikisi, kad per artimiausius nuo penkerių iki dešimties metų ši technologija taps įprasta kasdieniame eisme.
Gamintojo nuotr.
Skirtingai priimamos naujos komforto ir saugumo funkcijos
Visose penkiose šalyse, kuriose buvo atliekama apklausa, žmonės yra atviri naujoms technologijoms. Pavyzdžiui, dauguma respondentų jau yra pasirengę automobiliui visiškai patikėti tokias užduotis kaip automobilio statymas aikštelėje arba naudotis technologijomis, padedančiomis važiuoti eisme.
Gamintojo nuotr.
Palyginus penkias šalis, Kinijoje ypač patraukli idėja visiškai patikėti automobilio statymą vairuotojo pagalbinei sistemai (daugiau nei 90 proc.). Ir nors 62–64 proc. respondentų norėtų naudoti šią technologiją Vokietijoje, Prancūzijoje, JAV ir Japonijoje, jų sprendimas labiau priklausytų nuo sistemos kainos. Pavyzdžiui, Kinijoje kaina yra lemiamas veiksnys tik penkiems procentams respondentų, o štai Japonijoje – net 21 proc.