Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 20 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 19 d. 20:29
Pristatytas „Huawei Watch Ultimate“: išskirtinės funkcijos žaidžiantiems golfą bei mėgstantiems keliauti
Lapkričio 19 d. 17:22
Mokslininkai atrado, kad lazerio šviesa gali mesti šešėlį
Lapkričio 19 d. 14:39
Kaip sukurti vizualiai patrauklią „Instagram“ verslo paskyrą?
Lapkričio 19 d. 11:29
KTU profesorius: ar e. sportas gali tapti tradicinio sporto alternatyva?
Lapkričio 19 d. 08:23
Telefoniniai sukčiai nestabdo: vien pirmąją lapkričio savaitę išviliota beveik 100 tūkst. eurų
Lapkričio 18 d. 20:24
Elektromobilis šaltuoju metų laiku: kaip prailginti nuvažiuojamą atstumą atvėsus orams?
Lapkričio 18 d. 17:35
Dirbtinis intelektas keičia energetikos ateitį: galimybės, iššūkiai ir etiniai aspektai
Lapkričio 18 d. 14:55
Ar jūsų CV išlaikys dirbtinio intelekto testą? Atsako, į ką atkreipti dėmesį ieškant darbo
Lapkričio 18 d. 11:26
Kaip paslėpti nuotraukas ar vaizdo įrašus „iPhone“
Lapkričio 18 d. 08:20
Vaizdo kameros viešosiose erdvėse: ar mums rūpi, kas jomis fiksuojama ir kam naudojama? (1)
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Nebetolima elektromobilių ateitis: akumuliatorių įkrovimas truks tiek, kiek degalų bako pripildymas

Publikuota: 2021-09-02 08:27
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Vis daugiau automobilių gamintojų žengia į elektra varomų transporto priemonių rinką, o didėjanti konkurencija verčia ieškoti technologinių sprendimų, kurie užtikrina didesnį praktiškumą ir leidžia patenkinti įvairiausius vairuotojų poreikius. Per keletą metų gamintojams pavyko pasiekti ypač didelio progreso elektromobilių efektyvumo ir viena įkrova įveikiamo atstumo atžvilgiais, o dabar sparčiai modernizuojama kita sritis – greitasis akumuliatorių įkrovimas.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Vis daugiau automobilių gamintojų žengia į elektra varomų transporto priemonių rinką, o didėjanti konkurencija verčia ieškoti technologinių sprendimų, kurie užtikrina didesnį praktiškumą ir leidžia patenkinti įvairiausius vairuotojų poreikius. Per keletą metų gamintojams pavyko pasiekti ypač didelio progreso elektromobilių efektyvumo ir viena įkrova įveikiamo atstumo atžvilgiais, o dabar sparčiai modernizuojama kita sritis – greitasis akumuliatorių įkrovimas.

Nebetolima elektromobilių ateitis: akumuliatorių įkrovimas truks tiek, kiek degalų bako pripildymas

Naujos greito įkrovimo technologijos

Žvelgiant į elektromobilių rinkos dinamiką, nesunku pastebėti, kad gamintojai šiam segmentui skiria vis didesnį dėmesį. Vairuotojams jau siūlomi elektra varomi maži miesto modeliai, kompaktiški SUV, prabangūs dideli sedanai ir net sportiški elektromobiliai. Todėl forma ar paskirtis vis rečiau tampa veiksniais, kurie riboja pasirinkimą.

Kurį laiką elektromobilių praktiškumą ribojo ir sąlyginai nedidelis viena įkrova įveikiamas atstumas. Jei vienu iš masiniam vartojimui tinkamų elektromobilių pionieriumi laikomas pirmos kartos „Nissan Leaf“ prieš dešimt metų vairuotojams siūlė vos didesnį nei 100 kilometrų atstumą, tai šiandien, praktiškas ir dinamiškas šeimyninis SUV „Kia EV6“, priklausomai nuo versijos, viena įkrova leidžia įveikti nuo 371 iki 528 kilometrų.

Didžioji dauguma naujausių elektromobilių užtikrina galimybę viena įkrova įveikti bent 250 kilometrų. Išsprendus įveikiamo atstumo problemą, gamintojai atkreipė dėmesį į kitą veiksnį – įkrovimo greitį.

„Daugėja elektromobilių, kurie gali priimti didelę įkrovimo galią. Kiek anksčiau maksimalus įkrovos galingumas buvo 150 kW, o dabar yra ne vienas modelis, kuris gali priimti kur kas didesnį galingumą. Pavyzdžiui, „Porsche Taycan“, kurio įkrovimo galia siekia 270 kW, tačiau reikia pastebėti, kad jis negali tokios galios priimti pastoviai ir pasiekus tam tikrą lygį, priimamas galingumas krenta“, – pastebi elektrifikacijos technologijų bendrovės „ABB E-mobility“ komercijos specialistė Goda Montvidaitė.

Vienas iš techninių sprendimų, kuris leidžia užtikrinti greitą įkrovą, yra 800V įtampos sistema. Tokią jau turi ne tik minėtas prabrangus „Porsche Taycan“, bet ir masiniam vartotojui skirtas „Kia EV6“.

„Pagrindinis tokios sistemos privalumas – gerokai greitesnė įkrova, lyginant su daugelio elektromobilių naudojama 400V sistema. 800V sistemos dėka galima perduoti didesnę galią nedidinant srovės, o tai svarbu dėl energijos nuostolių ir bendro sistemos efektyvumo. Jei elektromobilis galėtų pastoviai priimti 350 kW galią, tai pilnai įkrauti jo akumuliatorių užtruktų apie 12 minučių“, – paaiškina G. Montvidaitė.

Žvelgiant į 800V sistemos privalumus praktikoje, viską galima iliustruoti realiais skaičiais. Pavyzdžiui, norint tęsti kelionę ir įveikti papildomus 100 kilometrų, „Kia EV6“ vairuotojas greito įkrovimo stotelėje užtruks tik 5 minutes arba panašiai tiek, kiek užtruktų pildydamas vidaus degimo varikliu varomo automobilio degalų baką, o nuo 10 iki 80 proc. energijos atsargas papildys vos per 18 minučių.

Į įkrovimo stotelę – kaip į degalinę

Akivaizdu, kad elektromobilių galimybės tiek įveikiamo atstumo, tiek ir įkrovimo atžvilgiais tobulėja ypač greitai. Tačiau, ar pavyks išnaudoti šiuos technologinius pranašumus, svariai priklauso ir nuo infrastruktūros.

„Kuriant ir įrengiant stoteles, yra numatoma, kad jos būtų aktualios ne tik šiandien, bet ir ateityje. Tai reiškia, kad kuriant naujus elektromobilius ir didėjant jų įkrovimo galimybėms, įkrovimo stotelės tam jau yra paruoštos. Galima sakyti, kad įkrovimo stotelės yra vienu žingsniu priekyje, nes yra tokių, kurių galingumas siekia 350 kW, tačiau šiandien dar nėra elektromobilių, kurie priimtų tokią įkrovimo galią“, – pastebi G. Montvidaitė.

Dar vienas aspektas, susijęs su greitu elektromobilių įkrovimu, tai esamų ir būsimų elektros tinklų galimybės užtikrinti, pavyzdžiui, šiuo metu siūlomą maksimalų 350 kW įkrovos galingumą. Tai gali pareikalauti didelių investicijų, galimybes gali riboti ir kiti veiksniai.

Dėl šios priežasties gali kilti pagrįstų abejonių, ar įsigijus technologiškai pažangų ir didelę įkrovos galią galintį priimti elektromobilį bus galimybė išnaudoti šias savybes ten, kur elektros įvadas teoriškai to pasiekti neleidžia.

„Vienas iš sprendimų yra energijos saugyklos. Pavyzdžiui, jei konkrečioje vietoje nėra galimybės galingumą padidinti iki 350 kW, ten galima įrengti energijos saugyklą. Tokiu atveju elektromobilis gali būti įkraunamas maksimaliu galingumu ir tam būtų naudojama energija ne iš riboto galingumo elektros tinklo, todėl vartotojai nepajustų jokio diskomforto“, – apie galimą sprendimą pasakoja G. Montvidaitė.

Galima drąsiai teigti, kad tokios energijos kaupyklos primins įprastas degalines, kuriose degalai saugomi specialiose talpyklose ir į automobilius perduodami per kolonėles. Todėl pažangūs elektromobiliai, kaip „Kia EV6“, „Audi e-tron GT“ ar „Porsche Taycan“, sparčiai artėja prie akimirkos, kuomet elektromobilių naudojimas taps dar panašesnis į dabar dominuojančio transporto su vidaus degimo varikliu.

Tik jeigu akumuliatorių papildymas energija netrukus ims trukti panašius laiko tarpsnius, kaip apsilankymas tradicinėje degalinėje, tai poveikio aplinkai skirtumas tarp elektromobilių ir iškastinį kurą naudojančių transporto priemonių išliks milžiniškas.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama