Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 29 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 28 d. 20:29
Finansiniai sukčiai metų pabaigoje itin aktyvūs: pateikė patarimus, kaip atpažinti apgaules ir neprarasti pinigų
Lapkričio 28 d. 17:23
Autorių teisių pokyčiai: kas turėtų gauti atlygį už dirbtinio intelekto sugeneruotą paveikslėlį? (1)
Lapkričio 28 d. 14:39
Nuo triukšmo gelbėjatės ausinukais? Vaistininkė – apie tinkamą jų naudojimą
Lapkričio 28 d. 11:23
Nuo idėjos iki grąžos: ko reikia, kad DI sprendimai atsipirktų?
Lapkričio 28 d. 08:27
Vagys savo aukas gali surasti pasitelkiant „Google“ žemėlapių programėlę, tačiau jūs galite užkirsti jiems kelią
Lapkričio 27 d. 20:30
Didiesiems metų išpardavimams įpusėjus būkite budrūs: populiariausia sukčių schema – įvelti kurjerius ir siuntų tarnybas
Lapkričio 27 d. 17:23
„Sunly“ pradeda didžiausio Baltijos šalyse saulės jėgainių parko statybas
Lapkričio 27 d. 14:54
Bijote DI kurtų įstatymų? Pasirodo, jie gali stiprinti demokratiją
Lapkričio 27 d. 11:56
Dvi medalio pusės: technologijos sukelia vienatvę ar ją palengvina?
Lapkričio 27 d. 08:16
Ar plaunant elektromobilį, gali nutrenkti elektra? Ką būtina žinoti?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Kelionės po Baltijos šalis ir elektromobilis

Publikuota: 2021-05-26 08:26
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Naujausi elektra varomi automobiliai viena įkrova gali įveikti daugiau nei kelių šimtų kilometrų atstumą: tai leidžia be rūpesčių jais važinėti ne tik mieste, bet ir leistis į tolimesnes išvykas. Tik jei kelionės tikslas, pavyzdžiui, apkeliauti Baltijos šalis, norint mėgautis išvyka, patartina jai pasiruošti dar prieš išvažiuojant.

 Rodyti komentarus (1)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Naujausi elektra varomi automobiliai viena įkrova gali įveikti daugiau nei kelių šimtų kilometrų atstumą: tai leidžia be rūpesčių jais važinėti ne tik mieste, bet ir leistis į tolimesnes išvykas. Tik jei kelionės tikslas, pavyzdžiui, apkeliauti Baltijos šalis, norint mėgautis išvyka, patartina jai pasiruošti dar prieš išvažiuojant, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Kelionės po Baltijos šalis ir elektromobilis

Jeigu elektromobiliu norima aplankyti Latvijos ir Estijos sostines, o kelionės pradžia – Vilniuje, tai į vieną pusę tektų įveikti kiek daugiau nei 600 kilometrų. Sutapimas, bet nuo Vilniaus iki Rygos ir nuo Rygos iki Talino labai panašus atstumas – maždaug 300 kilometrų.

Teoriškai daugelis naujų elektromobilių be didesnių problemų leistų tokią kelionę įveikti baterijas papildomai įkrovus vos vieną kartą. Pavyzdžiui, „Volkswagen ID.3“, „Kia e-Niro“ ar „Peugeot e-2008“ viena įkrova leidžia sukarti nuo 300 iki 450 kilometrų. Bet daug kas priklauso nuo kelionės maršruto – ar bus važiuojama tiesiausiu keliu, ar pakeliui bus lankomi įvairūs objektai, keliaujama rajoniniais ir regioniniais keliais.

Tinkamas planuojančiam žmogui

Įvairius elektromobiliais įveikiamų atstumų rekordus užfiksavęs ir Baltijos šalis apkeliavęs žurnalistas Vitoldas Milius atkreipia dėmesį, kad ilgos kelionės prasideda nuo tinkamo elektromobilio pasirinkimo.

„Keliauti elektromobiliais, kurie įveikia iki 200 kilometrų, kalbant ne apie Lietuvą, o tolimesnius atstumus, yra vargas. Nors įkrovimo stotelių tinklas gana platus, stovinėjimas ir laiko gaišimas ilgesnėje kelionėje vargina. Aišku, galima rinktis mažesnį greitį nei įprastą važiuojant su benzininiu ar dyzeliniu varikliu. Todėl kuo didesnis įveikiamas atstumas, tuo didesnė turėtų būti ir akumuliatoriaus talpa – bent 50 kWh. Tai – faktas“, – pastebi V. Milius.

Tačiau keliautojas atkreipia dėmesį, kad vien tik didelis įveikiamas atstumas ramybės negarantuoja. Bet kokiu atveju, prieš leidžiantis į ilgesnes keliones, viską reikia planuoti, maršrutą susidaryti dar prieš išvažiuojant, o kelyje naudotis specialiomis programėlėmis.

„Elektromobilis tinkamas planuojančiam žmogui. Tokia jo specifika. Šiuo metu yra programėlių, kurios ganėtinai tiksliai parodo, kur įrengta įkrovimo stotelė. Taip pat jos veikia ir kaip kelionės planavimo įrankis. Visa informacija pateikiama realiuoju laiku, nes juk gali būti, kad pakeliui yra įkrovimo stotelė, bet jei ji neveikia, tuomet tai gali būti kelionės pabaiga. Kartais būna, važiuoji, vakar viskas veikė, o šiandien jau ne, bet kito taško nėra“, – naudotis išmaniais sprendimais pataria V. Milius.

Kitų šalių specifika

Dalindamasis savo patirtimi, ne vieną rekordą elektromobiliais pasiekęs automobilių žinovas priduria, kad reikia atlikti ir kitus namų darbus, ypač vykstant į užsienio šalis. Jose galima susidurti su įkrovimo problemomis, susijusiomis su apmokėjimu ar įkrovimo stotelės aktyvavimu.

„Pavyzdžiui, nepatogumų gali sukelti pats įkrovimo stotelės veikimo principas, nes vienos jų nemokamos, kitos – mokamos, vienur reikia atsisiųsti programėlę, kad sumokėtum, kitur reikia nusipirkti priedėlį, kad aktyvuotum krovimą. Yra įvairių niuansų ir svarbu susižiūrėti, kokios būsimame maršrute įkrovimo stotelės.

Būdavo, kur nors atvažiuoji, įkrovimo stotelė yra, lemputės dega, bet stovi lietuje ar sningant, spaudai kažką, ieškai ir tam visam reikalui prireikia 15 minučių, kad pradėtum krautis. Todėl linkiu pasidaryti namų darbus kuo komfortiškesnėje aplinkoje, o ne stirksant vėjyje ar lietuje“, – pasakoja V. Milius.

Patyręs keliautojas prisipažįsta, kad įveikdamas ilgus atstumus visada stengiasi turėti rezervą, nes savęs spraudimas į kampą sukelia stresą, o tai kelionės metu nesuteikia jokio malonumo.

„Aš planuoju, kad reikės stoti, pavyzdžiui, už maždaug 200 kilometrų, tada žiūriu į priekį, kas yra už dar 200 kilometrų. Jei pakeliui išvystu veikiančią stotelę, dėl ramybės aš joje sustoju, nors elektromobilis galbūt dar rodo, kad galiu įveikti 60 kilometrų. Įkraunu ir esu ramus.

Nemėgstu stresuoti ir bijoti, kad kažkur pasibaigs elektra, o rizika didesnė, nei važiuoti su degančia degalų lempute benzininiame ar dyzeliniame automobilyje. Kai įkrauni ir vėl matai, kad gali nusigauti 300 ar 400 kilometrų, esi ramus ir patenkintas, jauti laisvę“, – tikina V. Milius.

Kelionė kaip pramoga

Vadovaujantis tokiu keliavimo principu, didelių problemų nekils su kone kiekvienu nauju elektromobiliu. Pavyzdžiui, „Kia e-Niro“ su 64 kWh talpos baterija viena įkrova gali nuvažiuoti iki 455 kilometrų, o pasilikus 80–90 kilometrų rezervą baterijos įkrovos lygis dar bus apie 20 proc. Tokia strategija greito įkrovimo stotelėje energijos atsargas iki 80 proc. leis papildyti tik per kiek daugiau nei pusvalandį ir nuvažiuoti dar daugiau nei 300 kilometrų.

Netrukus Lietuvoje pasirodysiantis naujasis „Kia EV6“ keliauti leis dar patogiau, nes su 77,4 kWh talpos baterija viena įkrova galės įveikti daugiau nei 500 kilometrų, todėl su šiuo elektromobiliu bus galima ne tik toliau nuvažiuoti, bet ir pasilikti didesnį rezervą.

Galiausiai žinovas sako, kad į tolimesnę kelionę elektromobiliu reikia žiūrėti tarsi į pramogą.

„Jei kalbame apie laisvalaikio praleidimą ir pasidairymą į gamtovaizdį, ypatingus objektus, elektromobilis turi panašumų su nameliu ant ratų, nes esi suplanavęs, kad važiuosi ne ypač greitai, kažką norėsi pamatyti, kažkur sustosi ir tokiu atveju pats važiavimas tampa pramoga. Tikriausiai su tokia nuostata reikėtų traukti į ilgą kelionę elektromobiliu“, – mano V. Milius.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama