Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 29 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 28 d. 20:29
Finansiniai sukčiai metų pabaigoje itin aktyvūs: pateikė patarimus, kaip atpažinti apgaules ir neprarasti pinigų
Lapkričio 28 d. 17:23
Autorių teisių pokyčiai: kas turėtų gauti atlygį už dirbtinio intelekto sugeneruotą paveikslėlį? (1)
Lapkričio 28 d. 14:39
Nuo triukšmo gelbėjatės ausinukais? Vaistininkė – apie tinkamą jų naudojimą
Lapkričio 28 d. 11:23
Nuo idėjos iki grąžos: ko reikia, kad DI sprendimai atsipirktų?
Lapkričio 28 d. 08:27
Vagys savo aukas gali surasti pasitelkiant „Google“ žemėlapių programėlę, tačiau jūs galite užkirsti jiems kelią
Lapkričio 27 d. 20:30
Didiesiems metų išpardavimams įpusėjus būkite budrūs: populiariausia sukčių schema – įvelti kurjerius ir siuntų tarnybas
Lapkričio 27 d. 17:23
„Sunly“ pradeda didžiausio Baltijos šalyse saulės jėgainių parko statybas
Lapkričio 27 d. 14:54
Bijote DI kurtų įstatymų? Pasirodo, jie gali stiprinti demokratiją
Lapkričio 27 d. 11:56
Dvi medalio pusės: technologijos sukelia vienatvę ar ją palengvina?
Lapkričio 27 d. 08:16
Ar plaunant elektromobilį, gali nutrenkti elektra? Ką būtina žinoti?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

(Ne)naudingos automobilių technologijos: patogumas ar pavojus eismui?

Publikuota: 2021-04-07 20:29
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Įprastus telefonus su mygtukais jau seniai pakeitė jutikliniai, didelių ekranų išmanieji, o dabar vis dažniau šį apibūdinimą galime pritaikyti ir naujiems automobiliams. Gamintojai dažnai modelius aprūpina dideliais jutikliniais ekranais, minimizuoja fizinių mygtukų skaičių, kad atrodytų dar išmanesni ir inovatyvesni. Vis dėlto saugaus eismo ekspertai tokius gamintojų sprendimus vertina kritiškai.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Įprastus telefonus su mygtukais jau seniai pakeitė jutikliniai, didelių ekranų išmanieji, o dabar vis dažniau šį apibūdinimą galime pritaikyti ir naujiems automobiliams. Gamintojai dažnai modelius aprūpina dideliais jutikliniais ekranais, minimizuoja fizinių mygtukų skaičių, kad atrodytų dar išmanesni ir inovatyvesni.

(Ne)naudingos automobilių technologijos: patogumas ar pavojus eismui?

Vis dėlto saugaus eismo ekspertai tokius gamintojų sprendimus vertina kritiškai ir teigia, kad automobiliams vis labiau tampant išmaniaisiais, jų funkcijų nustatymas vairuojant dažnai eismo saugumui kelia tokią pat riziką, kaip ir naudojimasis telefonu.

Specialistai atkreipia dėmesį, kad fiziniai mygtukai intuityvumo prasme išlieka pranašesni, tad juos atkakliai išsaugantys tokie gamintojai kaip „Mazda“ ar „Audi“ užtikrina, jog mažiau blaškomas vairuotojo dėmesys.

Prietaisas kitas, bet poveikis toks pat

Valdas Vilūnas, žurnalistas ir saugaus eismo ekspertas, atkreipia dėmesį, kad automobilių gamintojai jutiklinius ekranus pritaikė ne tik nustatymų ar multimedijos funkcijoms valdyti, tačiau ir prietaisų skydelio informacijai gauti. Specialistas sutinka, kad toks sprendimas išties yra patogus, tačiau tik tais atvejais, kai nereikia vairuoti. Prireikus dėmesį sutelkti į eismą ir kartu nustatyti funkcijas tik prisilietimais, gali tapti keblu.

„Vairuotojus raginame nesinaudoti išmaniaisiais telefonais, tačiau kai tenka atitraukti žvilgsnį į automobilio ekraną, jie lygiai taip pat praranda budrumą. Nustatymų beieškantis vairuotojas pagal greitį gali nuvažiuoti net kelis šimtus metrų nė nepastebėdamas, kas vyksta aplink, todėl kyla išties didelis pavojus tiek jam pačiam, tiek kitiems eismo dalyviams“, – aiškina V. Vilūnas.

Specialistas teigia, kad norint išvengti rizikos labai svarbu iš anksto, dar prieš pradedant važiuoti, peržvelgti automobilio nustatymus, išsiaiškinti, kaip greitai galima rasti vieną ar kitą funkciją, o jei įmanoma, visus reikiamus parametrus nustatyti taip, kad kelionės metu jų keisti nebereikėtų.

Išmanieji sprendimai tampa patrauklesni

Automobilių žurnalistas pastebi, kad tokius gamintojų sprendimus daugiausia lemia ir pasikeitę transporto priemonių savininkų prioritetai. Jis teigia, kad vis dažniau rinkdamiesi automobilį patys vairuotojai daugiau dėmesio skiria junglumo su išmaniaisiais telefonais galimybėms nei reikiamų funkcijų valdymui.

„Dabar daugeliui vairuotojų automobilio techniniai duomenys ir važiavimo savybės tampa antriniais dalykais. Svarbus veiksnys – susieti telefoną ir automobilio multimediją. Žinoma, į tai dėmesį atkreipia ir gamintojai, kurie tenkindami vairuotojų poreikius mygtukus ėmė naudoti tik kaip funkcionalius dizaino elementus“, – įžvalgomis dalijasi saugaus eismo ekspertas.

Jis pažymi, kad besikeičiantys vairuotojų įpročiai iš tiesų turi reikšmingos neigiamos įtakos eismo saugumui. Išsiblaškę sėdintys prie vairo pamiršta ne tik rodyti posūkių signalus, tačiau pradeda važiuoti iš atminties ir nebegeba tinkamai reaguoti į ekstremalias situacijas ar išvengti eismo įvykių.

Mygtukai – dar ne praeitis

Be abejonės, automobilių gamintojai dažnai džiaugiasi galėdami pasiūlyti vis didesnius jutiklinius ekranus, tačiau automobilių žurnalistai pastebi, kad ne visi senus sprendimus palieka praeityje. Štai, pavyzdžiui, japoniškų automobilių gamintoja „Mazda“ jau prieš kelerius metus „Lietuvos metų automobilio 2018“ rinkimuose buvo įvertinta ne tik už svarbiausią titulą pelniusio „CX-5“ modelio valdymo savybes, tačiau ir išmaniųjų sprendimų pritaikymą pagal valdymo patogumą ir saugumą.

Nors šis japoniškų automobilių gamintojas siūlo mažesnį multimedijos ekraną nei, pavyzdžiui, „Volkswagen“ ar „Audi“, toks sprendimas „Mazda“ modelių sėkmei visiškai netrukdo, mat jo valdymo savybės tiek anksčiau, tiek dabar sulaukia nemažai pagyrų. Užtikrindami intuityvų valdymą japonai kai daugelyje modelių numatė galimybę nustatyti funkcijas tiek jutikliniu ekranu, tiek po vairuotojo ranka sumontuotu sukamuoju valdikliu bei mygtukais.

Rinkoje ir daugiau gamintojų stengiasi vairuotojams pasiūlyti saugesnių pasirinkimų: nuo funkcijų valdymo balsu iki multimedijos kontrolės gestais. Vis dėlto specialistai atkreipia dėmesį, kad tai yra labai nedidelė nustatymų neatitraukus dėmesio nuo vairavimo dalis, todėl fiziniai mygtukai intuityvumo prasme lieka pranašesni.

Intuityvumas lygus saugumui

Mažinant vairuotojų išsiblaškymą taip pat svarbus funkcijų valdymas tiesiog ant vairo esančiais mygtukais. Nors kruizo kontrolės ir multimedijos valdymas neatitraukiant rankų nuo vairo nėra naujiena, gamintojai juos papildo ir kitų funkcijų valdikliais.

Štai, pavyzdžiui, anksčiau minėti gamintojai ant vairo numatė automatinio automobilio atstumo palaikymo funkcijos mygtuką, tačiau kitaip nei, pavyzdžiui, „Volkswagen“, „Mazda“ vairuotojus aprūpino ir skambučių valdymo mygtukais. Tai reiškia, kad kiekvieną kartą paskambinus vairuotojui nereikia atitraukti rankų ir paleisti ekraną, kad atsilieptų, užtenka paspausti mygtuką ant vairo.

Į intuityvaus valdymo svarbą dėmesį atkreipia ir V. Vilūnas. Saugaus eismo ekspertas tikina, kad gebant funkcijas valdyti taip, kad pagrindiniam darbui (vairavimui) būtų kuo mažiau sutrukdyta, vairuotojai jaus ne tik mažiau streso, tačiau ir gebės išvengti ekstremalių situacijų, kurios kyla dėl pavėluoto stabdymo ar kitų sprendimų.

„Su mygtukais paprasčiau, nes tai fiksuota detalė. Patyręs vairuotojas automatiškai gali naudotis mygtukais ir rankenėlėmis, neatitraukdamas dėmesio nuo kelio. Tai padaryti jutikliniame ekrane beveik neįmanoma“, – pažymi V. Vilūnas.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama