Elektronika.lt
 2024 m. spalio 2 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 2 d. 08:50
„Garmin“ pristato naujuosius „Fusion Apollo“ jūrinius garsiakalbius ir žemųjų dažnių garso kolonėles
Spalio 1 d. 20:27
Naujasis „Toyota Camry Hybrid 230“ – jau Lietuvoje
Spalio 1 d. 17:30
„Samsung“ pristatė „Galaxy Tab S10 Ultra“ ir „Tab S10+“ modelius
Spalio 1 d. 14:48
Kai šviesolaidis tampa ginklu: Ukrainos padangėje – nematyto tipo dronai
Spalio 1 d. 11:17
Lietuvių sukurta autonominė dronų stotis leidžia valdyti bepiločius iš bet kurio pasaulio taško
Spalio 1 d. 08:25
Gavote žinutę iš banko? 3 patarimai, kaip patikrinti, ar tai ne sukčiai
Rugsėjo 30 d. 20:13
Paprastos gudrybės, kurios leis tausoti įrenginio bateriją
Rugsėjo 30 d. 17:11
Fizikas prof. G. Valušis apie Vilniuje vyksiančią žymią optoelektronikos ir terahercų mokslo konferenciją: „Žmonės moksle jau kalba apie 6G ir 7G ryšį“
Rugsėjo 30 d. 14:35
„Porsche Design“ ir „AGON by AOC“ pristato naują bendrą projektą: naujasis žaidimų monitories sukurtas tobulam vaizdui ir pergalėms
Rugsėjo 30 d. 11:51
Lietuvių tyrimas apie švytinčias daleles – prestižiniame fizikos žurnale „Nanophotonics“
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Nauja era aviacijoje: „Boom Supersonic“ perims „Concorde“ estafetę

Publikuota: 2021-03-23 08:20
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Nepalankios ekonominės aplinkybės, kelionių kainos ir tragiškos katastrofos poveikis užvertė pirmąjį komercinio viršgarsinio lėktuvo skyrių dar 2003 m. Dabar, praėjus beveik dviem dešimtmečiams, mes esame ties riba, kai pamatysime, kaip skamba naujas viršgarsinis komercinis lėktuvas, kurį skatina technologinė pažanga ir pastarųjų keliolikos metų kelionių bumas.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Nepalankios ekonominės aplinkybės, kelionių kainos ir tragiškos katastrofos poveikis užvertė pirmąjį komercinio viršgarsinio lėktuvo skyrių dar 2003 m.

Dabar, praėjus beveik dviem dešimtmečiams, mes esame ties riba, kai pamatysime, kaip skamba naujas viršgarsinis komercinis lėktuvas, kurį skatina technologinė pažanga ir pastarųjų keliolikos metų kelionių bumas.

© „Boom Supersonic“
© „Boom Supersonic“

„Nuo tada, kai „Concorde“ nustojo skraidyti 2003 m., kelionių lėktuvu skaičius išaugo daugiau nei dvigubai – nuo 1,6 milijardo iki daugiau nei 4 milijardų keleivių per metus, o tai rodo, kad yra viršgarsinių kelionių rinka“, – sako „Boom Supersonic“ vyresnysis viceprezidentas Brian Durrence.

JAV įsikūrusi „Boom Supersonic“ gali būti viena iš bendrovių, ištęsėsiančių naujo komercinio viršgarsinio orlaivio pažadą. Šiais metais ji siekia į dangų paleisti savo 200 mln. dolerių kainuojančią sumažintą orlaivio „Overture“ versiją.

2020 m. UBS ataskaita rodo, kad nepaisant pandemijos, vartotojai yra pasiryžę mokėti didesnę kainą už kokybišką verslo klasės skrydį. Tai rodo, kad iš tikrųjų yra nemažas komercinio viršgarsinio skrydžio rinkos potencialas. Tačiau vartotojui reikia turėti ką pasiūlyti.

„Boom Supersonic“ siūlo, kad paskata rinktis jų lėktuvą būtų susijusi su kelionės trukme. Kadangi planuojama, kad „Boom Overture“ išlaikys 2,2 Macho greitį – panašų į „Concorde“ kreiserinį greitį, jis galės nuskristi iš Niujorko į Londoną maždaug per tris valandas.

„Viršgarsinės kelionės reiškia reikšmingą poslinkį konkurencinėje kovoje“, – paaiškina Brian Durrence.

„Vežėjai pasižymi mažomis maržomis ir dažnai skiriasi tik dėl patogios sėdynių vietos, maisto kokybės ir įgulos draugiškumo. Tačiau kai laikas tampa diferenciacijos aspektu, viršgarsinius lėktuvus valdančios oro linijos gali išsiskirti“, – tęsė jis.

© „Boom Supersonic“
© „Boom Supersonic“

Dar viena svarbi problema, kurią sprendžia „Boom Supersonic“, yra didžiulės orlaivio eksploatavimo išlaidos, nulėmusios „Concorde“ baigtį.

„Prancūzijos ir Didžiosios Britanijos vyriausybės sukūrė „Concorde“ siekdamos peržengti ne pelno, o technologijų ribas“, – sako Brian Durrence. „Kita vertus, „Boom Supersonic“ pasitelkia mokslo pažangą aerodinamikos, medžiagų ir varomosios jėgos srityje, kas leis vykdyti efektyvias ir pelningas keliones viršgarsiniu lėktuvu“.

Šis aviakompanijų išlaidų sumažinimas savo ruožtu turės teigiamą poveikį keliautojams. „Overture“ sumažins veiklos sąnaudas tiek, kad gautume pelną iš verslo klasės bilietų, kuriuos rinka jau palaiko“, – aiškina Durrence.

Aviacijos inžinerijos srityje nuo 2003 m. taip pat įvyko didelis pokytis. Technologiniu požiūriu vienas iš pagrindinių skirtumų tarp „Overture“ ir „Concorde“ yra ženkliai efektyvesni papildomo degimo komponentai.

„Concorde“ pakilimui ir aukšto pasipriešinimo garsiniam barjerui pralaužti naudojami pakartotinio degimo įrenginiai buvo itin garsūs ir neefektyvūs“, – sako Durrence.

„Dėl penkis dešimtmečius trukusios technologinės pažangos projektuojant varomąją jėgą, „Overture“ galės atlikti visus skrydžio etapus, pradedant kilimu ir baigiant viršgarsiniu greičiu, be papildomų degiklių – tai daug efektyvesnis ir patikimesnis orlaivis“, – aiškina jis.

„Boom X-B1“ – sumažinta „Overture“ versija © Boom Supersonic
„Boom X-B1“ – sumažinta „Overture“ versija © Boom Supersonic

Norėdami išbandyti ir tobulinti šią technologiją, kompanija tam turi „Boom X-B1“ orlaivį: 21,6 m ilgio sumažinta „Overture“ versija, kuri pasieks 1,3 Macho greitį dėka trigubų „General Electric“ gaminamų J85-15 variklių. Testai turėtų prasidėti šiais metais.

„Dirbdami su „XB-1“ mes tobulinome „Overture“ koncepcinį dizainą ir jau kelerius metus laukiame „Overture“ plėtros“, – sako jis. „Kai šiais metais išbandysime „XB-1“, baigsime ir „Overture“ dizainą.“

„Boom Supersonic“ ambicingi tvarumo tikslai

Be didžiulių ekonominių ir technologinių pokyčių per pastaruosius du dešimtmečius, mes taip pat gyvename pasaulyje, kuriame oro linijų bendrovės turi laikytis apribojimų, kuriais siekiama sumažinti anglies dvideginio išmetimą.

Praėjusių metų liepą paskelbta „Boom Supersonic“ ir „Rolls-Royce“ partnerystė skirta maksimaliai padidinti „Overture“ kuro efektyvumą, užtikrinti, kad modelis galėtų naudoti tvarų aviacinį kurą, ir sumažinti triukšmą.

© „Boom Supersonic“
© „Boom Supersonic“

„Boom laikosi visapusiško požiūrio į tvarumą ir tai yra pagrindinė mūsų, kaip įmonės, kultūros dalis, – aiškina Durrence. – Ši mąstysena apima tai, kaip mes kuriame, konstruojame ir bandome orlaivius, kaip mes suprojektuojame savo įrenginį; kaip mes planuojame perdirbimą pasibaigus „Overture“ naudingo tarnavimo laikui; ir kaip mes ieškome sprendimų sumažinti keliamą triukšmą ir išmetamų teršalų kiekį.“

„Tai paskatino „Boom Supersonic“ paskelbti kelis ambicingus tvarumo tikslus: pavyzdžiui, „X-B1“ bus neutralus anglies dioksido kiekiui, o „Overture“ tikslas – nuo pat pirmos dienos buti neutraliam anglies dvideginiui ir naudoti 100% tvarų alternatyvų kurą“.

Visgi, „Boom Supersonic“ nėra vienintelė įmonė, kurianti naujus viršgarsinius lėktuvus komerciniams skrydžiams. Pavyzdžiui, NASA sukūrė „X-59“ – eksperimentinį viršgarsinį lėktuvą.

„Aerion Supersonic“, bendradarbiaudama su „Boeing“, kuria viršgarsinį verslo lėktuvą, kuris galbūt pradės skraidyti iki 2025 m.

„Overture“ laukia dar ilga kelionė. Durrence sako, kad pirmasis orlaivis bus išleistas 2025 m., o skrydžių bandymai bus pradėti vykdyti 2026 m. „Tikimės, kad „Overture“ keleivius pradės skraidinti iki 2029 m.“ Pagrindinė „Boom Supersonic“ motyvacija yra „pašalinti kliūtis pajausti planetą“, tvirtina Durrence.


Technologijos.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama