CATL 10-ojoje pasaulinėje naujųjų energijos transporto priemonių konferencijoje pranešė apie LFP (ličio-geležies-fosfato) baterijas ir naują jų diegimo į transporto priemones strategiją, vadinamą CTC (angl. „cell-to-chassis“), tačiau įdomiausios naujienos yra apie kieto būvio baterijas.
Gamintojo nuotr.
Pasak Xiang Yanhuo, CATL keleivinių transporto priemonių departamento prezidento, didesnį nei 350 Wh/kg baterijos tankį gali pasiekti Kinijos akumuliatorių gamintojas. Jis teigė, kad „vis dar yra keletas pagrindinių technologijų ir procesų problemų, kurias gamintojas turi išspręsti“.
CATL kieto būvio baterijas su 400 Wh/kg tankiu galės pasiūlyti, kai šios problemos bus išspręstos.
Xiang Yanhuo teigė, kad Kinijos kompanija jau beveik dešimt metų tiria kieto būvio baterijas ir padarė išvadą, kad „ličio metalo naudojimas kaip neigiamo elektrodo medžiaga yra geriausia kieto būvio baterijų kūrimo kryptis“.
Kalbant apie LFP (ličio-geležies-fosfato) elementus, jie netrukus pasieks 200 Wh/kg ar net 230 Wh/kg tankį. Šiuo metu geriausi šio tipo elementai turi tik 160 Wh/kg tankį. Jeigu naujieji elementai iš tikrųjų pasieks 200 Wh/kg tankį, tai bus 25 proc. padidėjimas.
Pasak Xiang Yanhuo, tai padės įmonėms parduoti saugesnius ir prieinamesnius elektromobilius, ypač jei įmonė išspręs greito įkrovimo ir diapazono problemas, turinčias įtakos Kinijoje ir Europoje parduodamiems „Tesla Model 3“ su LFP elementais.
Šiuo metu CATL tiekia šias baterijas Šanchajuje gaminamam „Tesla Model 3“ ir greičiausiai tai padarys ir „Tesla“ 25 000 JAV dolerių kainuojančiam automobiliui ateityje. Dalis šio patobulinimo turi būti susijusi su CTP (angl. „cell-to-pack“), kuris leidžia sumažinti akumuliatoriaus svorį ir padidinti tankį.
CTC turi tą patį tikslą. Ši strategija leis elementus sumontuoti tiesiai į važiuoklę. Mes nesame tikri, ką reiškia „važiuoklė“. Jei pažodžiui tai yra važiuoklė, CTC bus taikoma tik tokioms transporto priemonėms kaip autobusai ir pikapai.
Jei įmonė šį žodį vartoja plačiąja prasme – o tai labiau tikėtina – tai gali reikšti, kad baterijos nebebus pakuojamos į tradicinius baterijų paketus, o bus tiesiogiai montuojamos prie elektrinių transporto priemonių konstrukcijų.
Ši technologija turėtų būti įdiegta iki 2025 m. Tai, matyt, laikoma CTP evoliucija. Kol CTC bus parengta, CATL pristatys dar tris CTP kartas, o tai bus ketvirtoji šios technologijos karta. Antroji CTC karta – penktoji CTP – planuojama 2028 m.
Kai ši technologija bus prieinama, LFP baterijos galės pasiūlyti 1 000 kilometrų nuotolį, – teigia Lin Yongshou, CATL direktorius, susijęs su akumuliatorių tyrimais ir galbūt vienas iš žmonių, atsakingų už šiuos proveržius.