Elektronika.lt
 2025 m. vasario 22 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Vasario 22 d. 13:18
Z kartos žmonės tiksliai žino, kur jiems gali padėti DI, bet trūksta praktikos
Vasario 21 d. 18:22
Lietuvoje pirmąkart išbandyta kvantinio ryšio technologija, užtikrinsianti nenulaužiamą duomenų perdavimą
Vasario 21 d. 15:47
Ekranų vartojimo problemos prasideda vaikystėje: kaip tėvams kovoti su žalingais vaiko įpročiais?
Vasario 21 d. 12:54
LG pristato naujausias skaitmenines iškabas B2B sektoriams
Vasario 21 d. 09:49
Prieš pasaulinę premjerą „Kia“ atskleidė naujojo PV5 modelio išvaizdą
Vasario 20 d. 19:24
Ekspertai pataria, kaip neužkibti ant internetinių sukčių kabliuko
Vasario 20 d. 16:21
KTU studentė kuria inovatyvų prietaisą žaizdoms gydyti
Vasario 20 d. 13:47
Kaip sprendžiami elektromobilių įkrovimo saugumo iššūkiai?
Vasario 20 d. 09:25
„Sostena“ – oficiali „Lynk & Co“ atstovė Lietuvoje
Vasario 19 d. 20:24
Kada dirbtinis intelektas bejėgis, arba kodėl pirma – duomenys, tada sprendimai?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
KCD2 Mods
Installing KCD 2 Mods, KCD 2 Guides, KCD 2 Cheats
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Wiki
GTA 6 Map, GTA 6 Characters, GTA 6 News
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Geriau regeneracija ar važiavimas laisva eiga?

Publikuota: 2021-01-15 16:11
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Vienas iš didžiausių elektromobilių privalumų – galimybė vairuoti naudojant vieną pedalą. Naudojant vien akceleratorių galima važiuoti labai tiksliai, o vairuotojas mažiau pavargsta. „Volkswagen“ teigia, kad regeneracija kaskart pakėlus pėdą nuo akceleratoriaus nebūtinai yra geriausias sprendimas.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Vienas iš didžiausių elektromobilių privalumų – galimybė vairuoti naudojant vieną pedalą. Naudojant vien akceleratorių galima važiuoti labai tiksliai, o vairuotojas mažiau pavargsta. Kai elektromobilis neturi tokios galimybės, jis yra aršiai kritikuojamas – juk vieno pedalo metodas taip patinka vairuotojams! Tačiau „Volkswagen“ teigia, kad regeneracija kaskart pakėlus pėdą nuo akceleratoriaus nebūtinai yra geriausias sprendimas.

Vienas iš elektromobilių privalumų yra taupomi stabdžiai. Šią galimybę suteikia regeneracija – paleidus akceleratoriaus pedalą elektriniai varikliai virsta generatoriais. Taip jie ne tik padeda stabdyti automobilį nenaudojant įprastų stabdžių (kaladėlių ir diskų), bet ir sugrąžina šiek tiek energijos į bateriją. Priklausomai nuo regeneracijos nustatymų, ši elektromobilių savybė gali padėti vairuoti naudojant tik vieną pedalą. Tai yra, bent šiek tiek spaudžiant akceleratorių automobilis juda pirmyn, jį paleidus – stabdo. Stabdžių pedalas naudojamas tik norint visiškai sustoti ar staigiai sumažinti greitį dėl kelyje pasirodžiusios kliūties.

Prie elektromobilių nepratusiems vairuotojams tai skamba kaip labai keista sistema. Tačiau prie jos pripratę žmonės atgal nesižvalgo. Be to, tai ne tik patogu, bet ir padeda iššvaistyti mažiau energijos – juk lėtėdamas automobilis visada maitina baterijas, todėl teoriškai gali nuvažiuoti bent šiek tiek toliau. Bet ar tikrai?

„Volkswagen“ nemano, kad vairavimas vienu pedalu yra pats efektyviausias energijos taupymo prasme. Kartais automobiliui geriau riedėti laisva eiga, nei stabdyti varikliu, stengiantis susigrąžinti visą įprastai prarandamą energiją. Kodėl? Nes iš fizikos pamokų žinome, kad bet koks energijos konvertavimas (šiuo atveju iš kinetinės į elektrinę) yra susijęs su nuostoliais. Taigi, štai kaip įprastai veiks „ID. 4“ stabdžiai:

„Volkswagen ID. 4“ stabdymo sistema © Gamintojo nuotrauka
„Volkswagen ID. 4“ stabdymo sistema © Gamintojo nuotrauka

Vairuotojui pakėlus pėdą nuo akceleratoriaus automobilis riedės laisva eiga – taip, kaip dabartinis jūsų benzininis ar dyzelinis automobilis važiuojantis optimalia pavara. Tuo metu „ID.4“ (ar „ID. 3“) nebandys atgauti tos kinetinės energijos, tačiau automobilis riedės toliau beveik nenaudodamas energijos resursų. Vairuotojui nuspaudus stabdžius, prasidės regeneracija – stabdymą atliks generatoriumi tapęs elektros variklis. Jei stabdžiai nuspaudžiami stipriau ir apkrovos pasiekia 0,25 G, įsijungs įprasti hidrauliniai stabdžiai. Išmanios sistemos suderins stabdymą įprastais stabdžiais ir elektriniu varikliu – vairuotojas net nepajus, kada viena sistema pakeis kitą.

Tiesa, vairuotojas galės pasirinkti nustatymą B (nuo „Brake“ – stabdžiai), kuomet regeneracija iš tikrųjų įsijungs vos tik bus paleistas akceleratoriaus pedalas. Tačiau ir tuo metu automobilis lėtės švelniai, po truputį rinkdamas tą iššvaistomą energiją. Kitaip tariant, vairavimas vienu pedalu nebus galimas, nes „Volkswagen“ mano, kad toks pasirinkimas tiesiog labiau erzintų vairuotojus.

Tokie nustatymai, beje, nėra tokie jau keisti. Nors daug elektromobilių gali būti vairuojami vienu pedalu, riedėjimas laisva eiga kartais padeda sutaupyti daugiau. Riedėdamas automobilis sunaudoja ypač mažai energijos. Daugiau energijos sunaudojama bėgėjantis. Jei elektromobilis ims stabdyti vos tik bus paleistas akceleratorius, kartais vairuotojui teks iš karto pradėti bėgėtis, o tai nėra taipu. Būtent dėl to „Volkswagen“ ir nori, kad vairuotojai naudotų stabdžius –juk jie mato ir supranta, kokio sulietėjimo jiems reikia. Be to, išmanios sistemos (šiuo atveju „Eco Assistance“) perspės vairuotoją, kada artėja vieta, kur akceleratorių reikėtų paleisti.


Technologijos.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama