Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 29 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 29 d. 17:47
KTU mokslininkai sukūrė dirbtinio intelekto įrankį depresijos diagnostikai
Lapkričio 29 d. 14:22
Išmanieji telefonai: kaip išsirinkti telefoną, turintį kokybišką ekraną?
Lapkričio 29 d. 11:19
Pajėgiausio prabangaus elektrinio visureigio belaukiant: „Range Rover Electric“ prototipai testuojami ypač karštame ore
Lapkričio 29 d. 08:27
Dirbtinis intelektas kūryboje: partneris ar konkurentas?
Lapkričio 28 d. 20:29
Finansiniai sukčiai metų pabaigoje itin aktyvūs: pateikė patarimus, kaip atpažinti apgaules ir neprarasti pinigų
Lapkričio 28 d. 17:23
Autorių teisių pokyčiai: kas turėtų gauti atlygį už dirbtinio intelekto sugeneruotą paveikslėlį? (1)
Lapkričio 28 d. 14:39
Nuo triukšmo gelbėjatės ausinukais? Vaistininkė – apie tinkamą jų naudojimą
Lapkričio 28 d. 11:23
Nuo idėjos iki grąžos: ko reikia, kad DI sprendimai atsipirktų?
Lapkričio 28 d. 08:27
Vagys savo aukas gali surasti pasitelkiant „Google“ žemėlapių programėlę, tačiau jūs galite užkirsti jiems kelią
Lapkričio 27 d. 20:30
Didiesiems metų išpardavimams įpusėjus būkite budrūs: populiariausia sukčių schema – įvelti kurjerius ir siuntų tarnybas
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Geriau regeneracija ar važiavimas laisva eiga?

Publikuota: 2021-01-15 16:11
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Vienas iš didžiausių elektromobilių privalumų – galimybė vairuoti naudojant vieną pedalą. Naudojant vien akceleratorių galima važiuoti labai tiksliai, o vairuotojas mažiau pavargsta. „Volkswagen“ teigia, kad regeneracija kaskart pakėlus pėdą nuo akceleratoriaus nebūtinai yra geriausias sprendimas.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Vienas iš didžiausių elektromobilių privalumų – galimybė vairuoti naudojant vieną pedalą. Naudojant vien akceleratorių galima važiuoti labai tiksliai, o vairuotojas mažiau pavargsta. Kai elektromobilis neturi tokios galimybės, jis yra aršiai kritikuojamas – juk vieno pedalo metodas taip patinka vairuotojams! Tačiau „Volkswagen“ teigia, kad regeneracija kaskart pakėlus pėdą nuo akceleratoriaus nebūtinai yra geriausias sprendimas.

Vienas iš elektromobilių privalumų yra taupomi stabdžiai. Šią galimybę suteikia regeneracija – paleidus akceleratoriaus pedalą elektriniai varikliai virsta generatoriais. Taip jie ne tik padeda stabdyti automobilį nenaudojant įprastų stabdžių (kaladėlių ir diskų), bet ir sugrąžina šiek tiek energijos į bateriją. Priklausomai nuo regeneracijos nustatymų, ši elektromobilių savybė gali padėti vairuoti naudojant tik vieną pedalą. Tai yra, bent šiek tiek spaudžiant akceleratorių automobilis juda pirmyn, jį paleidus – stabdo. Stabdžių pedalas naudojamas tik norint visiškai sustoti ar staigiai sumažinti greitį dėl kelyje pasirodžiusios kliūties.

Prie elektromobilių nepratusiems vairuotojams tai skamba kaip labai keista sistema. Tačiau prie jos pripratę žmonės atgal nesižvalgo. Be to, tai ne tik patogu, bet ir padeda iššvaistyti mažiau energijos – juk lėtėdamas automobilis visada maitina baterijas, todėl teoriškai gali nuvažiuoti bent šiek tiek toliau. Bet ar tikrai?

„Volkswagen“ nemano, kad vairavimas vienu pedalu yra pats efektyviausias energijos taupymo prasme. Kartais automobiliui geriau riedėti laisva eiga, nei stabdyti varikliu, stengiantis susigrąžinti visą įprastai prarandamą energiją. Kodėl? Nes iš fizikos pamokų žinome, kad bet koks energijos konvertavimas (šiuo atveju iš kinetinės į elektrinę) yra susijęs su nuostoliais. Taigi, štai kaip įprastai veiks „ID. 4“ stabdžiai:

„Volkswagen ID. 4“ stabdymo sistema © Gamintojo nuotrauka
„Volkswagen ID. 4“ stabdymo sistema © Gamintojo nuotrauka

Vairuotojui pakėlus pėdą nuo akceleratoriaus automobilis riedės laisva eiga – taip, kaip dabartinis jūsų benzininis ar dyzelinis automobilis važiuojantis optimalia pavara. Tuo metu „ID.4“ (ar „ID. 3“) nebandys atgauti tos kinetinės energijos, tačiau automobilis riedės toliau beveik nenaudodamas energijos resursų. Vairuotojui nuspaudus stabdžius, prasidės regeneracija – stabdymą atliks generatoriumi tapęs elektros variklis. Jei stabdžiai nuspaudžiami stipriau ir apkrovos pasiekia 0,25 G, įsijungs įprasti hidrauliniai stabdžiai. Išmanios sistemos suderins stabdymą įprastais stabdžiais ir elektriniu varikliu – vairuotojas net nepajus, kada viena sistema pakeis kitą.

Tiesa, vairuotojas galės pasirinkti nustatymą B (nuo „Brake“ – stabdžiai), kuomet regeneracija iš tikrųjų įsijungs vos tik bus paleistas akceleratoriaus pedalas. Tačiau ir tuo metu automobilis lėtės švelniai, po truputį rinkdamas tą iššvaistomą energiją. Kitaip tariant, vairavimas vienu pedalu nebus galimas, nes „Volkswagen“ mano, kad toks pasirinkimas tiesiog labiau erzintų vairuotojus.

Tokie nustatymai, beje, nėra tokie jau keisti. Nors daug elektromobilių gali būti vairuojami vienu pedalu, riedėjimas laisva eiga kartais padeda sutaupyti daugiau. Riedėdamas automobilis sunaudoja ypač mažai energijos. Daugiau energijos sunaudojama bėgėjantis. Jei elektromobilis ims stabdyti vos tik bus paleistas akceleratorius, kartais vairuotojui teks iš karto pradėti bėgėtis, o tai nėra taipu. Būtent dėl to „Volkswagen“ ir nori, kad vairuotojai naudotų stabdžius –juk jie mato ir supranta, kokio sulietėjimo jiems reikia. Be to, išmanios sistemos (šiuo atveju „Eco Assistance“) perspės vairuotoją, kada artėja vieta, kur akceleratorių reikėtų paleisti.


Technologijos.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama