Naujųjų metų pradžią pažymėjo visus metus lauktas automobilių sporto sezono įvykis – Dakaro ralis, kurio maršrutas driekiasi per dykumą Saudo Arabijoje. Šis įvykis tampa ne tik didžiausia atrakcija automobilių sporto mėgėjams, bet ir galimybe apšvietimo sprendimų gamintojams išbandyti inovatyviausias technologijas, kurios vėliau pritaikomos ir viešiesiems keliams. Kokius reikalavimus transporto priemonių apšvietimui kelia Dakaro dalyviai, kokios naujausios technologijos prisideda prie jų sėkmės ir kokie sprendimai šiandien prieinami mūsų vairuotojams?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Iš pirmo žvilgsnio atrodytų, jog dykumoje, kur ryškiai šviečia saulė, matomumas turėtų būti tobulas. Visgi problemos prasideda kilus smėlio audroms, kurių mini versijas sukelia patys lenktyniaujantys Dakaro ralio varžovai.
„Karštis, didelės vibracijos, smėlio ir dulkių audros – tai Dakaro ralio dalyvių kasdienybė Saudo Arabijos dykumoje, todėl tinkamas apšvietimas važiuojant tokiomis ekstremaliomis sąlygomis yra be galo svarbus. Dakaro dalyvių negelbsti įprasti automobilių žibintai, todėl pasitelkiami pažangiausi sprendimai. Ir ne tik vairuojant – varžybos gali nusitęsti ir į naktį, be to, pasiruošimas startui, etapų pabaiga ar priežiūros darbai atliekami tamsiuoju paros metu, tai reikalauja itin ryškaus apšvietimo“, – pasakoja automobilių apšvietimo gamintojo ir platintojo „Philips“ atstovė Wioletta Pasionek.
Pasak ekspertės, šiandien ralio dalyviai išnaudoja naujausius technologinius sprendimus, kurie dar nėra patvirtinti naudoti viešuosiuose keliuose – tai gamintojams suteikia galimybę išbandyti technologijų modernizavimą neįprastomis kelio sąlygomis.
„Šiandien taikomos technologijos leidžia pasiekti neprilygstamą apšvietimo efektą. Dakaro ralio vairuotojai dažniausiai renkasi galingus LED technologijos žibintus, vienas tokių sprendimų – šiuolaikinės LED modifikacijos, leidžiančios sukurti tokį stiprų apšvietimo efektą, kad prieš naudojant jj viešuosiuose keliuose gamintojams tenka praeiti ilgas patvirtinimo procedūras. Tačiau tokius sprendimus galima naudoti uždarose trasose, pavyzdžiui, Dakaro ralyje“, – apie tai, kaip Dakaro ralis prisideda prie naujų technologijų pritaikymo mūsų keliams pasakoja W. Pasionek. Pavyzdžiui, galingi LED diodai šiandien pasižymi iki 250 % ryškesne, pastovia šviesa kelyje, palyginti su įstatymų reikalaujama minimalia šviesa. Spalvų temperatūra čia siekia iki 5800 K, o tarnavimo laikas net iki penkių tūkstančių valandų.
Kokios Dakaro ralyje pasiteisinančių sprendimų alternatyvas šiandien mūsų keliuose gali išbandyti vairuotojai? Vienas pavyzdžių – naujausi halogeninių žibintų lempučių sprendimai, pasižymintys iki 150% ryškesne šviesa nei standartinėje halogeninėje lemputėje. Spalvos temperatūra siekia iki 3400 K, o apšvietimo spindulys iki 70 m. Toks „Philips X-tremeVision Pro150“ sprendimas pernai buvo pristatytas rinkai.
Ralio komandų mechanikai įtemptai dirba visą parą, todėl efektyvūs apšvietimo sprendimai būtini ir čia. Darbo vietos apšvietimui šiandien naudojami LED diodai, kurie net keletą valandų veikdami, net ir sutemus, išlieka neutralūs žmogaus regėjimui: „Tokiose darbo lempose svarbiausi elementai yra bevielis maitinimo šaltinis su įkrovimu per USB prievadą ir korpuso atsparumas mechaniniams pažeidimams, potvyniams ir smulkiausioms dulkėms“, – apie darbo vietos apšvietimą pasakoja „Philips“ ekspertė, atkreipdama dėmesį, jog kiekvienam iš mūsų renkantis darbo žibintus svarbu įvertinti šiuos aspektus. Pasak W. Pasionek, šiandien naujausios darbo žibintų technologijos leidžia sukurti natūralią žmogaus akiai baltą šviesą ir koreguoti jos intensyvumą, be to, kaip ir Dakaro ralyje, juos galima naudoti bet kurioje vietoje, nepriklausomai nuo elektros energijos šaltinio.