„Audi e-tron GT“ yra vienas svarbiausių naujų šios markės modelių. Tai – tikras „Porsche Taycan“ brolis, keturių durų sedanas, kuris turėtų būti labai sportiškas, praktiškas ir kokybiškas. Apie „e-tron GT“ technologijas pakalbėsime kada nors, kai šis automobilis bus paruoštas gamybai. Šįkart norime papasakoti apie ypatingą „Audi“ pasiekimą – „e-tron GT“ yra pirmasis kompanijos modelis, kurio gamyba planuojama be fizinių prototipų.
Gamybos planavimą ir mokymus galima vykdyti virtualioje erdvėje
© Gamintojo nuotrauka
Naujo modelio kūrimas trunka kelerius metus ir įtraukia ne tik kompiuterinius modelius, bet ir fizinius maketus. Tiesą sakant, daugelis net ir visai naujų automobilių dizainų prasidėjo popieriuje, tuomet išaugo iki kompiuterinių modelių, tada tapo molio maketu, o tada – tikru prototipu. Žinoma, tuo pat metu vystomos ir technologijos – varikliai, važiuoklė ir kita. Šiuos mazgus gamintojai testuoja kituose automobiliuose.
Ir „e-tron GT“ čia nebuvo išimtis – šio automobilio dizainas taip pat perėjo visas šias stadijas. Tačiau tuomet naujo modelio kūrimas nukrypo nuo praminto tako.
Kai gamintojas ruošiasi gamybai, jis kuria atskirus mazgus ir detales, kurios padeda planuoti surinkimo procesą. Kur dirbs kokie darbuotojai? Kokių įrankių jiems reikės? Kokia kryptimi judės surinkimo linija? Viską reikia optimizuoti ir šiam planui reikia fizinių prototipų. Tik ne „e-tron GT“ atveju.
Šįkart prototipai kuriami nebuvo. Vietoje to „Audi“ 3D skenerio ir dirbtinio intelekto pagalba sukūrė virtualų Nekarsulmo gamyklos planą. Tuomet į jį patalpino „e-tron GT“ modelį ir pagal tai dėliojo būsimą gamybos procesą.
3D skenavimas, dirbtinis intelektas ir virtuali realybė skamba kaip labai brangus būdas pakeisti senam-geram planavimui. Tačiau iš tikrųjų „Audi“ taip taupo pinigus. Įprastai modelio gamybos planavimas reikalauja pakeitimų gamykloje, siekiant optimizuoti gamybos procesą. Tam taip pat reikia fizinių prototipų. Ir klaidų vis tiek gali būti, dėl ko gamybos procesą tenka tobulinti ir vėliau.
Virtualus surinkimo proceso tobulinimas leidžia modeliuoti skirtingas detales taip pritaikant darbą prie esamos gamyklos konfigūracijos. Kitaip tariant, procesas pritaikomas gamyklai, o gamykla – procesui. Tai leidžia surasti optimaliausią variantą.
Be to, virtualios realybės sistema leidžia „Audi“ darbuotojams iš viso pasaulio mokytis kartu. Vis tai primena žaidimą, tačiau tai yra labai rimtas būdas pagerinti gamyklos efektyvumą. VR planavimas palies ne tik gamybą, bet ir logistiką. Ir „Audi“ nori pabrėžti, kad tai yra ne tik efektyvus, bet ir aplinkai draugiškas būdas planuoti gamyklos darbą.
Kaip virtualus planavimas draugiškas aplinkai?
- Sunaudojama mažiau resursų. Įprastai planavimui reikalingi prototipai, kuriems sunaudojama nemažai medžiagų. Tai, beje, pasakytina ne tik apie „e-tron GT“ ar kitus modelius, bet ir apie specialius konteinerius, kurie gaminami pažeidžiamoms detalėms transportuoti – jų tobulinimui taip pat reikia nemažai plieno ir kitų brangių medžiagų.
- Mažiau atliekų. Gamybos planavimui kuriami prototipai vėliau virsta atliekomis. Be to, virtualus planavimas leidžia kurti daugkartinius konteinerius, taip išvengiant pakavimo medžiagų atliekų kalnų.
- Mažiau kelionių. Virtualus planavimas, ypač mokymai VR erdvėje, padeda išvengti susitikimų ir verslo kelionių, kurios įprastai reikalingos koordinuojant darbą tarp skirtingų gamyklų.