Akumuliatorius yra gyvybiškai svarbus automobilio užvedimo sistemos komponentas, todėl jo būklė turėtų būti nepriekaištinga. Periodinius patikrinimus rekomenduojama atlikti bent kartą per metus. Tačiau ruduo yra tas metas, kai į akumuliatoriaus būklę reikėtų kreipti ypatingą dėmesį. Jei automobilio užvedimo ar krovimo sistema yra netvarkinga, žiema susidursite akumuliatoriaus problemomis, rašoma pranešime.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Vidutiniškai akumuliatorius tarnauja penkerius metus. Benzininių automobilių akumuliatorius tarnauja kiek ilgiau – 5-6 metus, o dyzelinių – 4-5 metus. Jeigu akumuliatorius yra tvarkingas, jį keisti žinoma nėra prasmės, tačiau mūsų klimato sąlygomis, kai turime ir pakankamai šaltų periodų, po 5 metų jis dažniausiai praranda apie pusę savo pradinės talpos, todėl esant šaltesnei žiemai, akumuliatoriaus energijos automobilio užvedimui gali nebeužtekti.
Akumuliatorius skaičiuoja paskutines dienas?
„Inter Cars Lietuva“ akumuliatorių skyriaus specialistas Paulius Vitkauskas teigia, kad jei automobilio užvedimo metu variklio paleidimas atrodo pakankamai vangus, didelė tikimybė jog akumuliatorius startinė paleidimo srovė nebėra tokia kokia buvo.
„Kai kuriems automobilių varikliams paleidimo metu reikalingas didelis sukimo momentas, tad jei tenka ilgiau palaikyti pasukus užvedimo raktelį norint užvesti automobilį, tai gali būti požymis, jog akumuliatorius neteko dalies savo pajėgumo. Žinoma, taip pat tai gali būti tiesiog išsikrovusio akumuliatoriaus pasekmė“, – aiškina P. Vitkauskas.
Jeigu akumuliatorius dažnai išsikrauna ar net pakrautas sunkiai paleidžia variklį, didelė tikimybė jog akumuliatoriaus tarnavimo laikas artėja link pabaigos ir jį reikės keisti. Patikrinti akumuliatoriaus būklę kokybiškai galima tik turint specialią įrangą. Tokios įrangos pagalba galima matyti visus akumuliatoriaus parametrus – akumuliatoriaus talpą, įtampą ar paleidimo srovės dydį, taip pat patikrinti krovimo ar paleidimo sistemos būklę.
Galimi nuostoliai, jei akumuliatorių keisite patys
Keičiant akumuliatorių savarankiškai ir neturint tam reikalingos įrangos, egzistuoja didelė tikimybė susidurti su neigiamomis pasekmėmis. Pasak „Inter Cars Lietuva“ atstovo dažniausiai atsirandantys gedimai po tokio remonto yra – klaidos skydelyje, užsiblokavusi automobilio multimedijos sistema arba užvedimo raktelis, kitų automobilio parametrų praradimas. Kartais pasekmės gali būti ir dar liūdnesnės. Dėl sukelto trumpo jungimo galima sugadinti generatorių ar net pagrindinį kompiuterį – vieną brangiausių automobilio komponentų.
„Atsakingai derėtų rinktis ir naują akumuliatorių. Vairuotojui dėmesį reikėtų atkreipti į du parametrus – gamintoją ir kainą. Į techninius niuansus gilintis neverta dėl kelių priežasčių. Pirmiausiai automobilyje turi būti sumontuotas automobilio gamintojo reikalavimus atitinkantis akumuliatorius, todėl dėl techninių parametrų apibrėžtumo vietos interpretacijoms nebelieka. Antra, pats vairuotojas dažniausiai neturi tinkamų žinių ir reikiamos informacijos apie tai koks akumuliatorius yra ar turi būti sumontuotas jo automobilyje“, – pabrėžia P. Vitkauskas.
Jo teigimu, geriausiai parinkti akumuliatorių gali specialistai, tai yra autoservisai, kurie teikia akumuliatoriaus keitimo paslaugas. Naudodamiesi technine literatūra, gamintojų rekomendacijomis ir reikalavimais, savo patirtimi ir kvalifikacija, jie parinks tinkamą ir kokybišką akumuliatorių vairuotojo automobiliui.
40 proc. akumuliatorių vis dar keičia patys
Lietuvos autoservisus vienijančios platformos atstovas Mindaugas Šerėjus atkreipia dėmesį, kad iki šiol apie 40 proc. vairuotojų akumuliatorių vis dar keičia savarankiškai. Deja, jie dažniausiai net neįtaria, koks tai sudėtingas ir atsakingas procesas.
„Technologijos nestovi vietoje, o ir automobiliai labai patobulėjo per pastaruosius dešimtmečius. Jei anksčiau pakeisti akumuliatorių užtekdavo vos poros veržliarakčių ir bendrinio suvokimo apie techniką, tai dabar be specialių įrankių ir tinkamų kompetencijų to padaryti praktiškai neįmanoma. Automobilių gamintojai šiuolaikiniuose automobiliuose akumuliatorių dažnai paslepia, apsaugo nuo purvo, drėgmės ir kitų jo darbą galinčių paveikti veiksnių, todėl vien tik norėdami pasiekti akumuliatorių, sugaišite nemažai laiko“, – sako M. Šerėjus.
Pasitaiko atvejų, kad bandydami patys pakeisti akumuliatorių, vairuotojai sukelia elektros grandinėje trumpą jungimą, to pasekmė – sugadintas koks nors automobilio elektros komponentas. Tuomet remonto išlaidos, žinoma, tampa gerokai didesnės. Kad to išvengti, reikėtų šiuos darbus patikėti profesionalams.