Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 30 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 29 d. 17:47
KTU mokslininkai sukūrė dirbtinio intelekto įrankį depresijos diagnostikai
Lapkričio 29 d. 14:22
Išmanieji telefonai: kaip išsirinkti telefoną, turintį kokybišką ekraną?
Lapkričio 29 d. 11:19
Pajėgiausio prabangaus elektrinio visureigio belaukiant: „Range Rover Electric“ prototipai testuojami ypač karštame ore
Lapkričio 29 d. 08:27
Dirbtinis intelektas kūryboje: partneris ar konkurentas?
Lapkričio 28 d. 20:29
Finansiniai sukčiai metų pabaigoje itin aktyvūs: pateikė patarimus, kaip atpažinti apgaules ir neprarasti pinigų
Lapkričio 28 d. 17:23
Autorių teisių pokyčiai: kas turėtų gauti atlygį už dirbtinio intelekto sugeneruotą paveikslėlį? (1)
Lapkričio 28 d. 14:39
Nuo triukšmo gelbėjatės ausinukais? Vaistininkė – apie tinkamą jų naudojimą
Lapkričio 28 d. 11:23
Nuo idėjos iki grąžos: ko reikia, kad DI sprendimai atsipirktų?
Lapkričio 28 d. 08:27
Vagys savo aukas gali surasti pasitelkiant „Google“ žemėlapių programėlę, tačiau jūs galite užkirsti jiems kelią
Lapkričio 27 d. 20:30
Didiesiems metų išpardavimams įpusėjus būkite budrūs: populiariausia sukčių schema – įvelti kurjerius ir siuntų tarnybas
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Saugumo sistemos daro eismą saugesnį, bet vairuotojo dar visiškai nepakeičia

Publikuota: 2020-09-11 08:01
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Renkantis naują automobilį norisi, kad jis gerai atrodytų, būtų komfortiškas ir saugus. Naujos pagalbinės sistemos palengvina vairuotojų darbą, tačiau skirtingų gamintojų modeliuose jų efektyvumas ir naudojimo patogumas – nevienodas. Specialistai pataria prieš išvažiuojant iš salono išsiaiškinti, kaip viskas veikia.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Renkantis naują automobilį norisi, kad jis gerai atrodytų, būtų komfortiškas ir saugus. Naujos pagalbinės sistemos palengvina vairuotojų darbą, tačiau skirtingų gamintojų modeliuose jų efektyvumas ir naudojimo patogumas – nevienodas. Specialistai pataria prieš išvažiuojant iš salono išsiaiškinti, kaip viskas veikia.

Kamera veidrodėlyje. Pranešimo autorių nuotr.
Kamera veidrodėlyje. Pranešimo autorių nuotr.

Visos pagalbinės saugumo sistemos skirstomos į dvi pagrindines kategorijas. Pirmajai priskiriamos tos, kurios tik informuoja ar įspėja, antroje grupėje esančios sistemos padeda valdyti automobilį.

Pranešimai apie nukrypimą nuo eismo juostos priskiriami pirmajai grupei, o avarinis stabdymas išvengiant avarijos arba švelninant jos pasekmes – antrajai. Bene pažangiausią tokių saugumo sistemų rinkinį visoje rinkoje kol kas diegia „Tesla“ – šie modeliai gali kurį laiką važiuoti visiškai autonomiškai ir, nors oficialiai draudžiama ilgesniam laikui paleisti vairą, piktnaudžiaujančių tuo netrūksta. Grupelėje, kiek atsiliekančioje nuo „Tesla“, yra keli gamintojai – BMW, „Kia“ ar „Volvo“, kurių pažangiausi automobiliai turi dalinio autonominio vairavimo sistemas.

Sistemos vairuotojui tik padeda

VĮ „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas įspėjo pernelyg nepasitikėti pagalbinėmis saugos sistemomis. Anot jo, šiuolaikinių automobilių vairuotojas vis dar atlieka pagrindines užduotis, o elektronika tik padeda.

Įvairių šalių eismo specialistai aktyviai skatina inovacijas kuriančius automobilių gamintojus kaip pagrindinį naujų technologijų diegimo tikslą pasirinkti eismo saugumą.

Pavyzdžiui, incidentai, kurie nutiko vairuotojams naudojantis „Tesla“ autonominio valdymo sistema, privertė šią kompaniją įdiegti jos pakeitimą, pagal kurį tris kartus iš eilės ilgesniam laikui patraukus rankas nuo vairo tenka sustoti šalikelėje ir iš naujo aktyvuoti elektros variklį.

„Kai sistema nesupranta, kas vyksta, žmogus turi perimti vairavimą, bet jam prireikia laiko susiorientuoti situacijoje. Tokios situacijos lėmė ne vieną eismo įvykį“, – konstatavo S. Šuminas.

Sistemų naudą įrodo statistika

S. Šuminas pritarė, kad tokios sistemos kaip aklosios zonos stebėjimo pagalba suteikia papildomo patogumo – vairuotojas iš karto žino, kad rikiuotis pavojinga ir greta važiuoja transporto priemonė, kurios jis nepastebėjo.

JAV greitkelių saugumo draudimo instituto (IIHS) tyrimo duomenimis, per pirmąjį 2019 metų pusmetį aklosios zonos stebėjimo įranga leido 14 proc. sumažinti eismo įvykių, kuriuose susiduria besirikiuojantys automobiliai, skaičių. Dar daugiau (24 proc.) krito tokių avarijų su sužeistaisiais rodiklis.

Šios sistemos įtaka eismo saugumui yra viena didžiausių, o kiekvienas jos patobulinimas ją tik didina. Pavyzdžiui, įjungus naujojo „Kia Sorento“ posūkio signalą prietaisų skydelyje įjungiamas tos pusės šoninės plataus kampo kameros vaizdas. Tai leidžia vairuotojui geriau matyti gretimą eismo juostą su nematoma zona ir prognozuoti kitų eismo dalyvių veiksmus, taip pat neatitraukiant akių nuo kelio matyti, kada manevrą atlikti jau saugu. Šiuo metu tai yra bene pažangiausia nematomos zonos stebėjimo sistema visoje rinkoje.

Vairavimo egzamine būtinas ir judesys galva

„Regitros“ direktoriaus pavaduotojas S. Šuminas priminė, kad dalis sistemų gali netiksliai veikti žiemą, sniegui padengus žymėjimo linijas arba esant prasto matomumo sąlygoms. Vartotojo instrukcijose, anot specialisto, visuomet nurodytos šiuolaikinių sistemų naudojimo galimybės ir apribojimai. Vis dėlto dažnai nutinka taip, kad pirkėjai funkcionalumą pradeda aiškintis tik jau įsigiję naują automobilį, nors to teirautis vertėtų dar prekybos salone.

„Regitros“ automobiliai taip pat aprūpinti šiuolaikinėmis pagalbinėmis sistemomis. Vis dėlto įmonės atstovas iš karto pabrėžė, kad nors ir yra aklosios zonos stebėjimo įranga, egzaminuojamas vairuotojas vis tiek privalo pasukti galvą ir žvilgtelėti per petį.

„Pagalbininkai yra gerai, bet mes norime, kad nauji vairuotojai gautų pačių pamatinių įgūdžių“, – pabrėžė S. Šuminas.

Nepaisant visų pažangių saugumo sistemų, už automobilio valdymą atsakingas yra vairuotojas, tad kol neegzistuoja visiškai autonominės transporto priemonės, prie vairo sėdintis žmogus privalo turėti visą saugaus vairavimo įgūdžių rinkinį.

Privaloma taps ir nauja įranga

Iš visų naujausių pagalbinių sistemų kol kas bene labiausiai pasiteisino priekyje esančios kliūties fiksavimo įranga su avarinio stabdymo funkcija. IIHS duomenimis, jomis aprūpinti automobiliai 50 proc. rečiau patenka į tipiškas avarijas, kai trenkiamasi į priekyje važiuojančią transporto priemonę. Kai kurie automobilių gamintojai taip pat vertina autonominio stabdymo ar įspėjimo apie artėjančią kliūtį sistemas ir jas diegia standartiškai į pačius mažiausius automobilius, net ir tokius kaip „Kia Picanto“.

Šios įrangos naudą įvertino ir Europos Parlamento eismo saugumo ekspertai. Nuo 2025 metų ji bus privaloma visiems naujiems automobiliams.

Taip pat būtina taps ir įranga, galinti fiksuoti nuovargio simptomus. Europoje tam skiriama ypač daug dėmesio, nes pagal statistiką net viena iš keturių avarijų, kuriuose yra žuvusiųjų, padaroma, kai vairuotojas yra pervargęs.

Aktuali problema išlieka ir pėsčiųjų saugumas, todėl vis daugiau gamintojų diegia pėsčiųjų ir gyvūnų atpažinimo įrangą. Čia taip pat gelbėja ir naktinio matymo sistemos, kol kas dažniausiai siūlomos brangesniuose modeliuose. Saugumą tamsiu paros metu užtikrina įprastai į brangesnius automobilius montuojami preciziškai kelią apšviečiantys LED žibintai. Kita vertus, kai kurie gamintojai tokią technologiją diegia ir į kompaktinius modelius, pavyzdžiui, „Kia Ceed“ ar „Volvo V40“ gali būti užsakomi su artimosiomis ir tolimosiomis LED šviesomis.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama