Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 2 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 1 d. 15:40
Atrasta netikėta ličio baterijų išsikrovimo priežastis – tarp išradėjų ir KTU mokslininkas
Gruodžio 1 d. 11:28
Pirmasis socialinių tinklų draudimas vaikams Australijoje: efektyvi priemonė ar vyresniosios kartos klaida?
Lapkričio 30 d. 15:24
Atliekose baterijų daugėja, o aiškumo, kaip ir kas jas turi tvarkyti – ne
Lapkričio 30 d. 11:38
Trys patarimai, kaip per išpardavimus, didžiąsias šventes apsisaugoti nuo finansinių sukčių
Lapkričio 29 d. 17:47
KTU mokslininkai sukūrė dirbtinio intelekto įrankį depresijos diagnostikai
Lapkričio 29 d. 14:22
Išmanieji telefonai: kaip išsirinkti telefoną, turintį kokybišką ekraną?
Lapkričio 29 d. 11:19
Pajėgiausio prabangaus elektrinio visureigio belaukiant: „Range Rover Electric“ prototipai testuojami ypač karštame ore
Lapkričio 29 d. 08:27
Dirbtinis intelektas kūryboje: partneris ar konkurentas?
Lapkričio 28 d. 20:29
Finansiniai sukčiai metų pabaigoje itin aktyvūs: pateikė patarimus, kaip atpažinti apgaules ir neprarasti pinigų
Lapkričio 28 d. 17:23
Autorių teisių pokyčiai: kas turėtų gauti atlygį už dirbtinio intelekto sugeneruotą paveikslėlį? (1)
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Vieni didžiausių teršėjų kardinaliai keičiasi?

Publikuota: 2020-09-09 08:35
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©Delfi.lt
Inf. šaltinis: Delfi.lt

Pasauliui garsiai kalbant apie atsakingą vartojimą ir tvarumą, iš parduotuvių nykstant plastikiniams maišeliams, o kavinėms atsisakant vienkartinių šiaudelių ir plastiko įrankių, turi judėti ir automobilių pramonė, kuriai vis dar klijuojama teršėjos etiketė. Panašu, nebeilgam, mat automobilių gamintojai savo gamyklose pritaiko sprendimus, aprėpiančius kur kas daugiau nei vien tik tai, kas į aplinką išmetama iš duslintuvo.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Pasauliui garsiai kalbant apie atsakingą vartojimą ir tvarumą, iš parduotuvių nykstant plastikiniams maišeliams, o kavinėms atsisakant vienkartinių šiaudelių ir plastiko įrankių, turi judėti ir automobilių pramonė, kuriai vis dar klijuojama teršėjos etiketė. Panašu, nebeilgam, mat automobilių gamintojai savo gamyklose pritaiko sprendimus, aprėpiančius kur kas daugiau nei vien tik tai, kas į aplinką išmetama iš duslintuvo.

© Gamintojo nuotr.
© Gamintojo nuotr.

Nors kalbant apie transporto taršą dažnai akcentuojamos tik anglies dvideginio (CO2) dujos, ši problema – toli gražu nebe esminė. Prancūzijos „Peugeot“ įsitikinę, kad pagrindine transporto pramonės problema tampa pagamintų transporto priemonių perdirbimas. Štai kodėl vis dažniau ir plačiau automobiliams gaminti naudojamos ekologiškos („žaliosios“) arba jau perdirbtos medžiagos. Šitaip siekiama ir išlaikyti perdirbimo kanalus, ir mažinti automobilių paliekamą pėdsaką aplinkoje.

Apie tokią tendenciją kalba ir vienas didžiausių pasaulio automobilių gamintojų „Volkswagen“. Vokiečiai pabrėžia, kad tvari gamyba prasideda dar prieš žaliavoms patenkant į gamyklas ir nesibaigia pardavus automobilį. Dar daugiau: ne vienas automobilių gamintojas užsibrėžė per ateinančius kelis dešimtmečius tapti neutraliomis CO2 kompanijomis, t. y. dirbti taip, kad veikla nepaliktų jokio anglies dioksido pėdsako aplinkoje. Pavyzdžiui, BMW ketina visą gamybai reikalingą energiją gauti iš atsinaujinančių šaltinių – saulės ir vėjo energijos.

Prasideda nuo popieriaus lapo

Skaičiuojama, kad 2060 metais mūsų planetoje bus 10 mlrd. žmonių, o įvairių pramonės naudojamų žaliavų kiekis išaugs dukart. Tai reiškia ir dvigubą spaudimą mūsų aplinkai. Drauge su augančia populiacija daugės ir automobilių, kuriems gaminti naudojama daug gamtos išteklių, tad jau nebetinkamų naudoti perdirbimas yra dar vienas aplinkosaugos iššūkis, į kurį transporto pramonė žvelgia labai rimtai.

Pasakodami apie savo gamybos procesą, pavyzdžiui, „Peugeot“, akcentuoja, kad jau brėžiant pirmąsias naujo automobilio linijas ant balto popieriaus lapo galvojama, kaip bus galima naudoti perdirbtas medžiagas. Tai duoda rezultatų: 30 proc. naujojo 208 modelio medžiagų yra perdirbtos arba pagamintos naudojant atsinaujinančius šaltinius, o 2008 modelio – 31 proc.

Iš perdirbtų ir natūralių medžiagų padaryta net 40 šių modelių detalių. Pavyzdžiui, prietaisų skydelį sustiprina kanapių pluoštas; aptakams, buferiams, vietai po degalų baku, grindimis, priekiniams ir galiniams sparnams panaudotas perdirbtas polipropilenas, o ratų gaubtams, kolektoriui, ventiliatoriui ir kt. – perdirbtas poliamidas. „Peugeot 508“ modelį taip pat sudaro net trečdalis iš perdirbto pluošto arba atsinaujinančių šaltinių pagamintų medžiagų. Pavyzdžiui, priekinio stiklo apipūtimo ortakiams gaminti panaudotas natūralus kanapių pluoštas, o aptakams ir atsarginio rato talpykloms – perdirbtas polipropilenas.

Renkasi įvairius būdus

Gamintojų tikslai yra ambicingi. Štai „Volkswagen“, pasinėręs į elektromobilių gamybą, ateityje norėtų perdirbti 97 proc. jų baterijų (kol kas perdirbama tik kiek daugiau nei pusė naudoti nebetinkamų). Perdirbamų senų akumuliatorių detalės specialiu smulkintuvu sumalamos, skystas elektrolitas išvalomas. Susmulkinti komponentai sumalami į miltelius, iš kurių galima išskirti kobaltą, litį, manganą ir nikelį, ir naudojami naujoms baterijoms gaminti.

Ir tai – ne vienintelis būdas dirbti tvariai. Pavyzdžiui, komercinių automobilių gamintojas MAN surenka naudotus autobusų ir sunkvežimių variklius, jei įmanoma, suremontuoja ir panaudoja antrą kartą. Originaliomis detalėmis profesionalų atnaujintas variklis tampa itin patrauklus klientams, ieškantiems naudotos detalės už patrauklią kainą. Skaičiuojama, kad tokia strategija gamintojui leidžia sutaupyti apie 80 proc. gamybai reikalingos energijos.

„Audi“ projektu išbandoma nauja aliuminio perdirbimo strategija. Ji veikia taip, kad aliuminio atliekos, kurių lieka gaminant automobiliams reikalingas detales, grąžinamos tiekėjui. Šis jas perdirba ir „Audi“ gauna aukštos kokybės perdirbtą žaliavą, kurią gali vėl naudoti. Toks sprendimas leidžia sutaupyti galybę energijos ir žaliavų, kurių reikia aliuminiui gaminti, bei mažinti į aplinką išmetamo CO2 kiekį.

Prancūzijos „Peugeot“ taip pat ėmė taikyti trijų veiksnių programą, nurodančią, kad jei tik įmanoma, automobilių detalės turi būti renovuotos, sutaisytos, atnaujintos ir panaudotos dar kartą. Pavyzdžiui, buferiai, žibintai, veidrodėliai atnaujinami ir vėl pasiūlomi įsigyti tebeturintiems tokius automobilius. O jei nutiko taip, kad kažkuri detalė naudoti nebetinkama, ji siunčiama atgal gamintojui arba jo partneriui, atnaujinama pagal naujų automobilių detalių reikalavimus ir pasiūloma įsigyti ieškantiems originalių detalių už gerą kainą. Beje, „Peugeot“ pabrėžia, kad kol kas ši programa apima tik mechanines detales, tačiau ilgainiui bus pasiūlyta ir elektroninėms.

Europos Sąjungos (ES) statistika rodo, kad jau šiuo metu automobiliai yra vieni efektyviausiai perdirbamų objektų, kurių dalys arba produktai dar kartą panaudojami automobilių pramonei arba už jos ribų. Vis dėlto ankstesnės ES direktyvos nurodė, kad 85 proc. automobilių turi būti perdirbami ar panaudojami antrą kartą, dabartinė riba nubrėžta ties 95 proc. atžyma, tad gamintojams tenka ieškoti naujų kelių ir būdų, kaip efektyviai saugoti aplinką ir dirbti tvariai.


Delfi.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama