Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 30 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 29 d. 17:47
KTU mokslininkai sukūrė dirbtinio intelekto įrankį depresijos diagnostikai
Lapkričio 29 d. 14:22
Išmanieji telefonai: kaip išsirinkti telefoną, turintį kokybišką ekraną?
Lapkričio 29 d. 11:19
Pajėgiausio prabangaus elektrinio visureigio belaukiant: „Range Rover Electric“ prototipai testuojami ypač karštame ore
Lapkričio 29 d. 08:27
Dirbtinis intelektas kūryboje: partneris ar konkurentas?
Lapkričio 28 d. 20:29
Finansiniai sukčiai metų pabaigoje itin aktyvūs: pateikė patarimus, kaip atpažinti apgaules ir neprarasti pinigų
Lapkričio 28 d. 17:23
Autorių teisių pokyčiai: kas turėtų gauti atlygį už dirbtinio intelekto sugeneruotą paveikslėlį? (1)
Lapkričio 28 d. 14:39
Nuo triukšmo gelbėjatės ausinukais? Vaistininkė – apie tinkamą jų naudojimą
Lapkričio 28 d. 11:23
Nuo idėjos iki grąžos: ko reikia, kad DI sprendimai atsipirktų?
Lapkričio 28 d. 08:27
Vagys savo aukas gali surasti pasitelkiant „Google“ žemėlapių programėlę, tačiau jūs galite užkirsti jiems kelią
Lapkričio 27 d. 20:30
Didiesiems metų išpardavimams įpusėjus būkite budrūs: populiariausia sukčių schema – įvelti kurjerius ir siuntų tarnybas
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Britų milijardierius atskleidė, kodėl nesulauksime „Dyson“ elektromobilio

Publikuota: 2020-06-05 13:52
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Jamesas Dysonas, britų milijardierius, kurio vardą tikriausiai esate girdėję dėl aukštos kokybės dulkių siurblių, rankų bei plaukų džiovintuvų, atskleidė, kodėl žlugo jo labai toli pasistūmėjęs elektromobilio projektas.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Jamesas Dysonas, britų milijardierius, kurio vardą tikriausiai esate girdėję dėl aukštos kokybės dulkių siurblių, rankų bei plaukų džiovintuvų, portalui Autocar.co.uk atskleidė, kodėl žlugo jo labai toli pasistūmėjęs elektromobilio projektas.

Pirmasis „Dyson“ elektromobilis būtų buvęs didelis miesto visureigis. © „Dyson“ nuotrauka
Pirmasis „Dyson“ elektromobilis būtų buvęs didelis miesto visureigis
© „Dyson“ nuotrauka

Pats Dysonas 2017 metais kompanijos viduje išplatino pranešimą, jog jo inžinierių grupė jau porą metų kuria elektromobilį. Tuomet buvo skelbiama, kad Dysono elektromobilis rinkoje pasirodys jau 2021 metais. 2018 metais Dysonas atskleidė, kad planuose – net trys elektromobiliai. Tačiau pernai paskelbta, kad 3 milijardus dolerių prarijęs projektas atšaukiamas – Dysono elektromobilių nesulauksime.

Investicijos į „Dyson“ elektromobilį buvo labai rimtos, prie projekto dirbta bent ketverius metus. Taigi, kaip galite įsivaizduoti, pasistūmėta buvo labai toli. Tiesą sakant, pirmasis „Dyson“ elektromobilis jau buvo praktiškai paruoštas masinei gamybai. Vienintelė priežastis atšaukti projektą buvo didelė elektromobilio kaina. Dysonas apskaičiavo, kad jo elektromobilis būtų tiesiog per brangus – jo niekas nepirktų, nepaisant visų technologijų, kokybės ir dizaino. Šis automobilis būtų kainavęs mažiausiai 170 tūkstančių eurų.

Interviu žurnalui Autocar.co.uk Dysonas atskleidė, kad viena iš priežasčių, kodėl jo elektromobilio projektas žlugo – didžiųjų automobilių gamintojų galimybės. Verslininkas įsitikinęs, kad didieji gamintojai savo elektromobilių kainą mažina benzininių ir dyzelinių automobilių sąskaita. Ir tai iš tikrųjų yra tiesa. Visos tradicinės automobilių kompanijos į elektromobilius investuoja tuos pinigus, kuriuos uždirbo pardavinėdamos įprastus automobilius su vidaus degimo varikliais. Be to, tų senamadiškų automobilių pardavimai užtikrina būtiną pelningumą, kuris leidžia gamintojams mažinti elektromobilių kainą, jei to prireikia.

Jamesas Dysonas prie savo elektromobilio prototipo © „Dyson“ nuotrauka
Jamesas Dysonas prie savo elektromobilio prototipo
© „Dyson“ nuotrauka

O kaip „Tesla“? „Tai veikia ir „Tesla“, bet jie bent jau gali pasinaudoti Elono Musko milijardais“, situaciją pakomentavo Dysonas. Negalima paneigti, kad „Tesla“ turi milžinišką gerbėjų ratą, o ir pats Muskas turi beveik organizuotą religiją primenantį gerbėjų ratą. „Dyson“ elektromobiliui tiesiog būtų per sunku žengti į rinką.

Dysonas atskleidė, kad projektas greičiausiai būtų įgavęs kūną po kelerių metų. Tačiau tam būtų reikėję dar didesnių investicijų. Verslininkas teigė, kad visi komponentai kainavo beprotiškus pinigus. Pirmasis „Dyson“ elektromobilis turėjo 8500 baterijų celes, kiekviena iš jų turi po du lazeriu privirintus elektrodus. Joms reikia ir aušinimo sprendimo, ir valdymo elektronikos, ir įkrovimo sistemos, ir kitų priedų. Ir tai – tik baterijos, o kur dar varikliai, kėbulas ir taip toliau.

„Dyson“ elektromobiliai galiausiai būtų naudoję kompanijos sukurtas kietojo elektrolito baterijas. Jos yra lengvesnės ir patikimesnės. Gera žinia ta, kad „Dyson“ jas kuria ir toliau, nors jos į „Dyson“ elektromobilius jau nepateks. Tačiau paklaustas, kuo didžiavosi labiausiai, Dysonas baterijų nepaminėjo – jis teigė, kad labiausiai didžiuojasi ratais.

Anksčiau ar vėliau „Dyson“ elektromobiliai būtų naudoję kietojo būvio baterijas © „Dyson“ nuotrauka
Anksčiau ar vėliau „Dyson“ elektromobiliai būtų naudoję kietojo būvio baterijas
© „Dyson“ nuotrauka

Pirmasis „Dyson“ elektromobilis būtų turėjęs didžiulius ratus, sumontuotus kėbulo kampuose. Didesni ratai būtų sumažinę riedėjimo pasipriešinimą ir suteikę papildomo patogumo. Kadangi šis sprendimas nėra susijęs tik su elektromobiliais, Dysonas jį laiko tika inovacija.

Galiausiai, Dysonas paminėjo, kad bandė projektą parduoti, bet niekas juo nesusidomėjo – užbaigtas elektromobilis būtų buvęs per brangus. Keli prototipai buvo pagaminti – jie atsidurs „Dyson“ muziejuje. Dalis įrangos bus parduota – Dysonas teigia, kad galbūt pavyks parduoti valdomo klimato kamerą – laboratoriją, kurioje galima imituoti skirtingas orų sąlygas, kas yra svarbu bandant įvairias medžiagas. Jei jos niekas nepirks, ji liks kitiems „Dyson“ produktams bandyti.

Dysonas paminėjo, kad jį vis tiek domina transportas ir galbūt ateityje jis vėl investuos į šią sritį.

Skaitant interviu neapleidžia jausmas, kad „Dyson“ apžiojo daugiau nei galėjo nukąsti. Taip, elektromobiliai yra brangūs ir didesnės kompanijos turi pranašumą, nes pelnu iš vienų produktų gali finansuoti kitus. Tačiau jau pats pirmasis „Dyson“ elektromobilis būtų turėjęs daugybę inovacijų, įskaitant baterijų aušinimą, greitąjį krovimą, itin lengvas kompozitines medžiagas, kompaktišką, salono erdvę tausojančią konstrukciją ir taip toliau. Galbūt kiek paprastesnis automobilis būtų leidęs į rinką žengti paprasčiau?


Technologijos.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama