„Daimler“ pranešė, kad jiems vandenilio jau gana. Bendrovė daugiau nei 30 dirbo su transporto priemonėmis, paremtomis vandenilio kuro celėmis. Iki šiol svajonė apie nulinę taršą, bako užpildymą per 3 minutes ir ilgą nuvažiuojamą atstumą vis dar buvo gyva. Tačiau bendrovė pripažino, kad ši svajonė yra brangi, per daug brangi. Tiesą sakant, dvigubai brangesnė, nei vystant lygiaverčio dydžio baterijomis varomas transporto priemones.
„Daimler“ priklausanti „Mercedes-Benz“, bendradarbiaujant su „Ford“ ir „Nissan“, 2013-aisiais pradėjo vystyti „GLC-F-Cell“ programą.
„Mercedes Benz GLC F-Cell“ © Gamintojo nuotr.
Kompanijų bendradarbiavimo idėja buvo sukurti kuro elementais varomus automobilius ir jiems skirtą vandenilio papildymo stotelių infrastruktūrą.
„Mercedes-Benz“ buvo vienintelis iš trijų partnerių, kuris gamino automobilius ir taip pasaulį išvydo „Mercedes Benz GLC F-Cell“.
Kompanija pagamino vos kelis šimtus šių vandeniliu varomų automobilių, nes jų gamybos išlaidos buvo labai didelės. Ir tie patys pagaminti automobiliai buvo naudojami tik pačiai idėjos reklamai. Nei vienas „Mercedes Benz GLC F-Cell“ neatsidūrė pirkėjų rankose ir kompanijai šio projekto jau gana.
Sausio mėn. už šį projektą atsakingas „Daimler“ vadovas Markusas Schäferis dar sakė, kad „kuro elementai veikia puikiai. Tai tik išlaidų problema ir viskas yra susiję su automobilių kiekiu. Mums reikia daugiau automobilių.“
Visgi, „Automotive News“ praneša, kad artimiausiu metu tokių automobilių nebus, nes „vandenilio kuro elementais varomi automobiliai yra dvigubai brangesni, palyginus su lygiaverčią baterijų sistemą turinčiu automobiliu. Todėl vandeniliu varomų automobilių pardavimų kainos neatspindi išlaidų.“
Kiti automobilių gamintojai taip pat atsisako planų dėl vandeniliu varomų automobilių
Praėjusių metų lapkričio mėn. „Honda“ – ilgą laiką intensyviai propagavusi vandeniliu varomus automobilius – pareiškė, kad šią programą atideda geresniems laikams.
„Volkswagen“ praėjusį mėn. paskelbė štai tokį informacinį grafiką, kuriame palygino vandeniliu ir baterijomis varomų automobilių pliusus bei minusus.
Ir pridėjo labai konkretų komentarą: „Viskas rodo, kad baterijos yra geriau ir niekas, kad geriau vandenilis.“
Vandeniliu ir baterijomis varomų automobilių efektyvumo palyginimas © „Volkswagen“
Vandenilio idėja vis dar gyva
„BMW“, „Hyundai“ ir „Toyota“ dar kol kas laikosi vandenilio technologijos.
Beje, „Daimler“ taip pat visiškai nelaidoja šios technologijos ir nors jos nebevystys lengvųjų automobilių segmente, tačiau dirbs prie sunkiojo transporto priemonių. Šiame segmente kompanija vis dar mato vandenilio perspektyvą.
Štai kaip tik buvo paskelbta, kad „Daimler“ drauge su „Volvo“ gamins vandenilines baterijas sunkvežimiams. 1,2 mlrd. eurų vertės bendra įmonė leis sukurti naujus, baterijomis varomus sunkvežimius ir autobusus, - teigė „Daimler Truck“ valdybos pirmininkas Martinas Daumas.
O kas gi laukia pagamintų „Mercedes-Benz GLC F-Cell“?
Martinas Daumas teigia, kad ši programa jau praktiškai visiškai uždaryta ir pagaminti „Mercedes-Benz GLC F-Cell“ bus parduoti juos norintiems įsigyti klientams.
Naujų vandeniliu varomų lengvųjų automobilių kompanija gaminti neplanuoja.