Australijoje įsikūrusi „Brighsun Group“ kompanija tvirtina, kad „revoliucija jau atkeliauja“.
Tai yra ne pirmas kartas, kai girdime, jog ličio-sieros baterijos yra puiki alternatyva įprastoms ličio baterijoms. Dažnai tvirtinama, kad ličio-sieros baterijos galėtų ženkliai padidinti elektromobilių nuvažiuojamą atstumą.
Asociatyvi nuotr. Pixabay.com
Ir šįkart naujienos atkeliauja iš Australijoje įsikūrusios technologijų kompanijos, kuri ir specializuoja elektromobilių ir jų baterijų technologijų kūrime.
„Brighsun Group“ paskelbė, kad dirba prie naujos kartos ličio-sieros baterijų, kurios vienu įkrovimu leistų elektromobiliui nuvažiuoti 2000 km.
Inžinieriai prie tokio pasiekimo sistemingai judėjo 8-erius metus ir po daugybės tyrimų bei bandymų tvirtina, kad jų sukurtų baterijų talpa yra 5-8 kartus didesnė nei tradicinių įkraunamų baterijų.
Taip pat specialistai tvirtina, kad jų Li-S baterijos išlaiko 91 proc. savo talpos ir po 1700 greitųjų įkrovimo ciklų, esant 2C greičiui – kai baterijos yra įkraunamos ir iškraunamos per 30 min.
Puikus rezultatas, tačiau ir tai ne viskas.
Inžinieriai priduria, kad baterijos išlaiko 74 proc. talpos ir po 1000 greitųjų įkrovimo ciklų, esant 5C greičiui – kai baterijos yra įkraunamos ir iškraunamos vos per 12,5 min.
Nuostabūs skaičiai ir kompanija tvirtina, jog jiems pavyko tai pasiekti „sukūrus naują Li-S baterijų technologiją, kuri neleidžia ant sieros katodo susidaryti polisulfidui ir efektyviai slopina dendritų augimą ant ličio anodo. Tai atveria nuostabias galimybes šias Li-S baterijas naudoti elektromobiliuose“.
O kaip dėl baterijoms reikalingų žaliavų? Kompanija teigia, jog dėl to net neverta jaudintis ir „Australijoje jų yra daugybė ir jos lengvai prieinamos. Jų užtektų šimtams metų. Vertinant sąnaudas 1 kWh, mūsų Li-S baterijų gamybos išlaidos yra mažesnės, palyginus su įprastomis ličio jonų baterijomis“.
Nuostabios žinios. Žinoma, dar nebėkite į artimiausią elektros prekių parduotuvę ieškoti šių baterijų. Dabar kompanija ieško investuotojų, kurie padėtų šias Li-S baterijas gaminti masiškai.
Tad teks šiek tiek palaukti, kol jos bus pradėtos naudoti plačiai, bet tyrėjai tvirtina, kad paskutiniai baterijų bandymai bus atlikti per artimiausius mėnesius ir jei viskas vyks pagal planą – gamyba gali prasidėti dar šių metų pabaigoje.
Šaunu yra ir tai, jog šias Li-S baterija galima naudoti ne tik elektromobiliuose. Jų pritaikymo galimybės yra labai plačios.
Inžinieriai teigia, kad, pavyzdžiui, išmanusis telefonas su tokia baterija galėtų dirbti visą savaitę, vietoje dabar ištveriamų vos dviejų dienų.