Elektronika.lt
 2025 m. sausio 14 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Sausio 14 d. 17:36
Iš gerų – į geriausius: atskleidė, ko reikia norint tapti geriausiu programuotoju
Sausio 14 d. 14:19
Skaitmeninė rinkodara 2025-aisiais: DI ir toliau triumfuos, verta susirūpinti klientų duomenų apsauga
Sausio 14 d. 11:18
„Samsung“ demonstruoja savo technologinę pažangą
Sausio 14 d. 08:26
„Apple“ naujienos: kaip nauja greitesnės paieškos funkcija keičia jūsų nuotraukų privatumo taisykles?
Sausio 13 d. 20:15
Ekspertas: parama energijos kaupikliams įsigyti prisidės ir prie mitų apie šią technologiją išsklaidymo
Sausio 13 d. 17:25
Baltijos šalių skirtumai: dūmų detektorius namuose naudoja 94 proc. estų ir tik 65 proc. Lietuvos žmonių
Sausio 13 d. 14:59
„Govee“ pristato naujas išmaniąsias lempas, kurios ne tik gražiai atrodo, bet ir gali pakeisti garso kolonėles
Sausio 13 d. 11:53
6 dirbtinio intelekto tendencijos, kurias dažniau matysime 2025 m.
Sausio 13 d. 08:17
Dėl Wi-Fi pažeidžiamumo jūsų geopozicija gali būti stebima realiu laiku
Sausio 12 d. 13:40
2,6 milijono pavogtų duomenų: ar jūsų naršyklės įskiepiai saugūs?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Paaiškino, kodėl jutikliniai automobilių ekranai negali pakeisti mygtukų

Publikuota: 2020-02-28 13:18
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Dabar žmonės pripratę prie išmaniųjų telefonų ir lietimui jautrių ekranų. Tai žinodami, gamintojai nesnaudžia – vis sunkiau rasti naują automobilį, kurio dalies funkcijų nebūtų galima valdyti per lietimui jautrius paviršius. Vis dėlto svarbi ne pati galimybė, o kur kas reikšmingiau, kiek ji patogi galutiniam vartotojui – vairuotojui.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Dabar žmonės taip pripratę prie išmaniųjų telefonų ir lietimui jautrių ekranų, kad pirmiausia mėgina bakstelėti pirštu bet kurio įrenginio virtualius mygtukus, o tik tuomet ieško fizinių valdiklių. Tai žinodami, gamintojai nesnaudžia – vis sunkiau rasti naują automobilį, kurio dalies funkcijų nebūtų galima valdyti per lietimui jautrius paviršius. Vis dėlto svarbi ne pati galimybė, o kur kas reikšmingiau, kiek ji patogi galutiniam vartotojui – vairuotojui.

Paaiškino, kodėl jutikliniai automobilių ekranai negali pakeisti mygtukų

Pirmieji jutikliniai ekranai atsirado dar 1986 metais. Amerikiečių „General Motors“ išleido „Buick“ modelį, į kurį nusprendė įdiegti visišką tų laikų technologinę naujovę – lietimui jautrų ekraną. Tiesa, tuometė sistema, palyginti su šiuolaikinėmis, buvo labai kukli – baksnodamas pirštu ekraną vairuotojas galėjo pasitikrinti radijo grotuvo informaciją, valdyti automobilio klimato sistemą.

Tuomet į automobilį įdiegti lietimui jautrų ekraną gamintojui kainavo labai brangiai, dabar – atvirkščiai: jis atsieina pigiau nei daugybė mygtukų ar rankenėlių, valdančių skirtingas funkcijas.

„Dėl to pastaruoju metu automobiliuose atsirado tiek daug lietimui jautrių paviršių. Vis dėlto svarbu neperlenkti lazdos ir pasirūpinti, kad tokiais privalumais būtų patogu naudotis. Juk kam tas jutiklinis ekranas, jei neįmanoma greitai rasti reikalingos funkcijos?“ – sakė oficialaus „Renault“ atstovo Lietuvoje „Sostena“ vykdomasis direktorius Egidijus Gončarovas.

Žvalgėsi į išmaniuosius

Patogumas – kertinis veiksnys, lemiantis, ar naują automobilį įsigijęs žmogus įpras prie jutiklinio ekrano ir juo naudosis be rūpesčių, ar kas kartą keiksnos gamintoją ir bandys prisiminti, kur paslėptas vienas ar kitas reikalingas elementas.

Kad automobilių gamintojams vartotojų patogumas, drauge informacijos ir pramogų sistemos valdymo intuityvumas yra nelengva užduotis, parodė pirmieji bandymai iš automobilių salonų eliminuoti kuo daugiau mygtukų ir visus valdiklius sutalpinti į ekraną. Santykinai nedideliuose ekranuose turėjo tilpti funkcijos, leidžiančios valdyti automobilio nustatymus, muziką, telefoną, kondicionavimo sistemą, navigaciją, pasirinkti saugumo ir važiavimo parametrus, be to, čia turėjo atsirasti vietos ir trečiųjų šalių programėlėms bei sąsajoms su internetu.

„Nieko nuostabaus, kad žmonėms toks sprendimas „neprilipo“, tad automobilių pramonei teko galvoti dar kartą. Ir įkvėpimo pasisemta iš dažniausiai rankose laikomų įrenginių – telefonų. Atkartotas ne tik jų vartotojo sąsajos intuityvumas. Pavyzdžiui, „Renault Easy Link“ multimedijos sistemos ekranas įtaisytas vertikaliai, kaip dažniausiai naudojamasi telefonu“, – akcentavo automobilių specialistas.

Galvojo apie saugumą

Saugumas buvo dar viena priežastis, kodėl automobilių gamintojams teko kaip reikiant pasukti galvas, kaip lietimui jautrius ekranus paversti naudingais ir patogiais.

Į lietimui jautrius ekranus perkėlus kuo daugiau funkcijų, kurios įprastai buvo valdomos mygtukais, vairuotojai ėmė skųstis, kad ieškodami pernelyg ilgai praleidžia akis nusukę nuo kelio ir žiūrėdami į ekraną.

„Jeigu vairuotojas naudojasi išmaniuoju telefonu, jo reakcijos laikas bus apie 37 proc. ilgesnis nei to, kuris vairuoja žiūrėdamas tik į kelią. Deja, pirmųjų automobilių jutiklinių ekranų efektas buvo panašus. Tad teko kaip reikiant padirbėti ir sukurti tokias multimedijas, kurios sumažintų perteklinių pasirinkimų skaičių. Drauge reikėjo nuspręsti, kurie mygtukai privalo grįžti“, – atviravo E. Gončarovas.

Pavyzdžiui, naujausiuose „Renault“ modeliuose vairuotojai ir keleiviai keisti automobilio salono temperatūrą, koreguoti pagrindinius kondicionavimo sistemos nustatymus gali trimis sukamais ir spaudžiamais centrinio prietaisų skydelio ratukais. Be to, nors muziką galima pagarsinti ar patildyti jutiklinio ekrano valdikliais, greta vairo sumontuota ir garso sistemos valdymo rankenėlė, kad vairuotojui nereikėtų žvilgčioti į ekraną ir tikrinti, ar pirštu pataikė ten, kur reikia. Taip pat yra ir su automobiliu susietu telefonu: jutiklinio ekrano funkcija atkartota mygtukais, kad vairuotojas galėtų saugiai paskambinti naudodamas laisvų rankų įrangą.

Tos funkcijos, kuriomis vairuotojas turėtų naudotis sustojęs, pavyzdžiui, navigacijos programėlė, automobilio saugumo sistemų parametrai, įkurdintos jutikliniame ekrane. Negana to, susiejus telefoną su automobiliu, galima naudotis ir „Apple CarPlay“ arba „Android Auto“ programėlėmis, dalį išmaniojo funkcijų perkeliančiomis į jutiklinį ekraną.

„Buvo atliktas tyrimas, parodęs, kad nemažai žmonių, vos tik suskamba jų telefonas, puola raustis kišenėse, rankinėse ir ieškoti įrenginio, nepaisydami fakto, kad sėdi prie vairo. Jokia paslaptis – esame priklausomi nuo telefonų, tad galimybė matyti automobilio multimedijos ekrane tai, kas jį primena ir leidžia naudotis kai kuriomis jo funkcijomis, išties didina saugumą“, – neabejoja „Sostenos“ ekspertas.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama