Po to, kai inžinerijos tyrimų firma „Munro & Associates“ išardė „Model 3“, pamatytą elektromobilio elektroniką pavadino „šedevru“. Net ir Vokietijos inžinieriai negailėjo pagyrų „Tesla“, o dabar ir Japonijos inžinieriai tvirtina esantys sužavėti tokiu dideliu progresu.
„Model 3“ elektromobilis © „Tesla“
„Nikkei Business Publications“, Japonijos žiniasklaidos atstovas, išardė „Model 3“ elektromobilį ir drauge su inžinieriais liko labai nustebinti tuo, ką pamatė:
„Mus labiausiai nustebino Tesla integruotas centrinis valdymo blokas arba „pilnai savarankiško vairavimo kompiuteris“, dar žinomas, kaip „Hardware 3“. Šis mažas technikos gabalėlis yra didžiausias Tesla kompanijos ginklas klestinčioje elektromobilių rinkoje.“
Šiame „Model 3“ elektromobilio ardyme ir analizavime taip pat dalyvavo ir Japonijos automobilių inžinieriai ir teigiama, kad „vienas iš stambiųjų Japonijos automobilių kompanijų inžinierių, apžiūrėjusių Model 3 kompiuterį, pareiškė: „Mes to negalime padaryti“.“
„Pilnai savarankiško vairavimo kompiuteris“, apie kurį kalbama „Nikkei Business Publications“, rinkoje pasirodė 2019 m. balandžio mėn. Šis „kompiuteris“ suteikia automobiliams autopiloto bei kitas pažangias funkcijas.
„Tesla“, pristatydama šį „kompiuterį“, teigė, kad „vertinant objektyviai, tai yra geriausia mikroschema pasaulyje“.
Kompanija tvirtina, kad šis „kompiuteris“ gali atlikti 144 trilijonus operacijų per sekundę, apdoroti 2 300 kadrų per sekundę ir visam šiam procesui sunaudoti mažai energijos.
O kaip gi atrodo tas „Tesla kompiuteris“?
„Nikkei Business Publications“ paviešino štai tokią nuotrauką ir tvirtina, kad konkurentai nieko panašaus neturės dar iki pat 2025-ųjų:
„Tokio tipo elektronikos platforma, kurios pagrindas yra galingas kompiuteris, yra esminis raktas, skirtas apdoroti didelius duomenų srautus protinguose, autonomiškuose automobiliuose. Pramonės atstovai mano, kad tokia technologija įsitvirtins ne anksčiau kaip apie 2025 m.“
Tikriausiai daugelis galvojate, kad jei kitos automobilių kompanijos investuotų į tokių pažangių sistemų kūrimą, tai irgi galėtų pasiekti ne ką mažiau puikių rezultatų. Visgi, „Nikkei Business Publications“ nemano, kad taip nutiks ir pateikia gana keistą priežastį:
„Kokia tikroji priežastis, kodėl kitos kompanijos taip nedaro? Inžinierius tvirtina, kad kiti automobilių gamintojai nerimauja, kad tokie kompiuteriai, kaip „Tesla“ kompanijos, per dešimtmečius puoselėtą visą dalių tiekimo grandinę iškart išves iš rikiuotės. Tokios Tesla sistemos drastiškai sumažins automobilių elektroninių valdymo blokų skaičių. Tiekėjams, kurie priklauso nuo šių komponentų, ir jų darbuotojams tai yra gyvybės ir mirties klausimas.“
Pripažinkime, keistokas požiūris. Iš esmės teigiama, kad kiti automobilių gamintojai „jaučia pareigą ir toliau naudoti sudėtingas, kelių dešimčių elektroninių valdymo blokų sistemas“, kai tuo tarpu „Tesla“ renkasi pažangesnį ir į elektronikos progresą nukreiptą kelią.