Elektronika.lt
 2025 m. balandžio 22 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 21 d. 16:54
Pažangūs sprendimai Turto banko pastatuose: sutaupyta 182 tūkst. eurų, automatizuotų sistemų sulauks dar daugiau objektų
Balandžio 21 d. 10:40
30–ąjį kartą „LITEXPO“ vyksiančioje parodoje „Balttechnika“ – susitikimas su garsiausiais pasaulio inžinerijos gamintojais
Balandžio 20 d. 16:22
Birštonas pristato mobiliąją programėlę gyventojams: dešimtys nuolaidų ir kurorto informacija telefone
Balandžio 20 d. 10:12
KTU aviacijos inžinerijos ekspertai: kokios yra tikrosios lėktuvų katastrofų priežastys?
Balandžio 19 d. 16:13
Ką daryti, kad telefonas nesijungtų prie kitos šalies tinklo
Balandžio 19 d. 10:50
Paaiškino, kokių pokyčių elektros kainoms gyventojams atneša didėjanti gamyba iš atsinaujinančių energijos išteklių
Balandžio 18 d. 20:20
Kompiuteriniai žaidimai jau tapo kasdienybės dalimi: ar tai naujos kartos pramoga, o gal blogis?
Balandžio 18 d. 17:27
KTU ekspertai: domenų varduose – švepluojama, lietuviška programinė įranga – nepageidaujama
Balandžio 18 d. 14:32
„Yukon Group“ žengia į gamtos stebėjimo rinką
Balandžio 18 d. 11:27
Saulės elektrinių galia dažnai viršija namų ūkių poreikius
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

„Bosch“ viceprezidentas: „autonominius automobilius galėtume gaminti nors rytoj“ ir paaiškina, kas iš tikro stabdo progresą

Publikuota: 2020-02-17 12:35
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Elonas Muskas teigia, kad „Tesla“ iš esmės jau turi viską, ko reikia visiškai autonomiškam automobiliui – tereikia tuos komponentus patobulinti. O štai „Bosch“ viceprezidentas Kayus Stepperis kalba dar drąsiau – „Bosch“ jau rytoj galėtų gaminti autonominius automobilius. Tik kas juos stabdo?

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Elonas Muskas teigia, kad „Tesla“ iš esmės jau turi viską, ko reikia visiškai autonomiškam automobiliui – tereikia tuos komponentus patobulinti. O štai „Bosch“ viceprezidentas Kayus Stepperis kalba dar drąsiau – „Bosch“ jau rytoj galėtų gaminti autonominius automobilius. Tik kas juos stabdo?

„Bosch“ autonominis automobilis, pristatytas 2019-ųjų CES © „Bosch“ nuotrauka
„Bosch“ autonominis automobilis, pristatytas 2019-ųjų CES © „Bosch“ nuotrauka

Visiškai autonominis automobilis – tai toks, kuriam nereikalingas nei vairuotojas, nei vairas. Kitaip tariant, tai – penktasis autonominio automobilio lygis. Galite įsivaizduoti, kad ateityje gatvėmis važinės taksi-robotai, kurie keleivius pasiims patys ir jokių vairuotojų neturės. „Tesla“ šiuo metu tobulina bene geriausią autopilotą (štai, ką jis mato dirbdamas) rinkoje, bet kol kas visiškai robotizuoti automobiliai nėra kuriami.

Skamba kaip mokslinė fantastika? Galbūt, tačiau tai – realybė. Visi sensoriai jau seniai yra ištobulinti, o ir programinė dalis tobulėja šuoliais. Jau nieko nestebina išmanieji autopilotai, greitkeliuose palaikantys leistiną greitį, saugius atstumus ir tvarkingą trajektoriją tarp pažymėtų linijų. Jau niekas neatsimena ir kaip 21 amžiaus pradžioje stebėjomės automatinėmis parkavimo sistemomis – dabar tokią turi ir „Volkswagen Golf“, bet niekas nebesistebi. Tai kur tie mūsų autonominiai automobiliai?

Už autonominius automobilius atsakingas „Bosch“ viceprezidentas Kayus Stepperis teigia, kad kompanija jau dabar galėtų gaminti ir testuoti tokias mašinas. Progresą stabdo ne technologijos ar menkas gamintojų susidomėjimas, o politinių sprendimų lėtumas bei vartotojų nepasitikėjimas.

„Šiuo metu galime nuoširdžiai pasakyti, kad technologinę autonominių automobilių pusę, tiek techninę, tiek programinę, mes jau išsprendėme ir autonomines technologijas galėtume paleisti rytoj. Jos jau čia. Taip, reikia atlikti bandymus, viską patvirtinti ir nušlifuoti, bet mes jau čia“, atvirai CES parodoje išdėstė Stepperis.

Problema ne tik tai, kad politinės sistemos sunkiai tvarkosi su šiuo nauju iššūkiu. Kur kas blogiau tai, kad visos jos priima skirtingus sprendimus. Autonominių automobilių statusas Europoje, JAV ir Kinijoje yra visiškai skirtingas ir tai Stepperio nuomone turės didelę įtaką pirmųjų autonominių automobilių pasirodymo laikui.

Kita problema – vartotojų nepasitikėjimas. Autonominiai automobiliai bus pakankamai brangūs, todėl bent jau iš pradžių paprastiems žmonėms jie nebus prieinami. Pirmiausia juos pirks įvairias pavežėjimo paslaugas teikiančios bendrovės – tai šiuo metu yra didžiausia hipotetinė autonominių automobilių rinka. Tačiau kas pirks savavaldžius automobilius, jei manys, kad klientai jų bijos? „Bosch“ teigia, kad tai – dar vienas veiksnys, stabdantis progresą. Autonominiai automobiliai turi įrodyti savo saugumą, kad vartotojai juos priimtų, bet jiems reikia išvažiuoti į gatves, kad jie galėtų įrodyti savo galimybes. Taigi, užburtas vištos ir kiaušinio ratas atidės „Bosch“ bei kitų gamintojų autonominių technologijų pasirodymą rinkoje.

Iki kada? „Bosch“ prognozuoja, kad pirmieji komerciniai autonominiai automobiliai keliuose pasirodys 2025 metais. Greičiausiai jų debiutas įvyks JAV, kur įstatymai, atrodo, ruošiami greičiausiai ir yra palankiausi. Iš pradžių autonominiai automobiliai bus labai reti – juos turės pavežėjimo bendrovės bei krovinių pervežimo įmonės.


Technologijos.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama