Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 30 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 30 d. 15:24
Atliekose baterijų daugėja, o aiškumo, kaip ir kas jas turi tvarkyti – ne
Lapkričio 30 d. 11:38
Trys patarimai, kaip per išpardavimus, didžiąsias šventes apsisaugoti nuo finansinių sukčių
Lapkričio 29 d. 17:47
KTU mokslininkai sukūrė dirbtinio intelekto įrankį depresijos diagnostikai
Lapkričio 29 d. 14:22
Išmanieji telefonai: kaip išsirinkti telefoną, turintį kokybišką ekraną?
Lapkričio 29 d. 11:19
Pajėgiausio prabangaus elektrinio visureigio belaukiant: „Range Rover Electric“ prototipai testuojami ypač karštame ore
Lapkričio 29 d. 08:27
Dirbtinis intelektas kūryboje: partneris ar konkurentas?
Lapkričio 28 d. 20:29
Finansiniai sukčiai metų pabaigoje itin aktyvūs: pateikė patarimus, kaip atpažinti apgaules ir neprarasti pinigų
Lapkričio 28 d. 17:23
Autorių teisių pokyčiai: kas turėtų gauti atlygį už dirbtinio intelekto sugeneruotą paveikslėlį? (1)
Lapkričio 28 d. 14:39
Nuo triukšmo gelbėjatės ausinukais? Vaistininkė – apie tinkamą jų naudojimą
Lapkričio 28 d. 11:23
Nuo idėjos iki grąžos: ko reikia, kad DI sprendimai atsipirktų?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Tyrėjai atskleidė kodėl „Uber“ autonominis automobilis nieko nedarė savo kelyje pastebėjęs moterį ir taip sukėlė mirtiną avariją

Publikuota: 2019-11-10 10:45
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Autorius: Arnas Mulokas
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

2018 metų pradžioje JAV įvykusi mirtina avarija sukėlė pasaulinį šurmulį. Pirmą kartą autonominis automobilis mirtinai sužeidė pėstute einantį žmogų. Iki tol buvo tikima, kad naujausios kompiuterinės technologijos tokių nedėmesingų avarijų padės išvengti.

 Rodyti komentarus (1)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

2018 metų pradžioje JAV įvykusi mirtina avarija sukėlė pasaulinį šurmulį. Pirmą kartą autonominis automobilis mirtinai sužeidė pėstute einantį žmogų. Iki tol buvo tikima, kad naujausios kompiuterinės technologijos tokių nedėmesingų avarijų padės išvengti.

Susiklosčiusi situacija buvo tipinė. Autonominis automobilis vyko nustatytų maršrutu. Jį stebėti turėjęs už vairo sėdintis žmogus buvo nedėmesingas, nes pasitikėjo ne vieną tūkstantį kilometrų sėkmingai įveikusio automobilio sistemomis. Paryčiai, aplinkui tamsu. Dviratį su savimi turėjusi moteris išlindo prieš automobilį neleistinoje vietoje.

Tyrėjai atskleidė kodėl „Uber“ autonominis automobilis nieko nedarė savo kelyje pastebėjęs moterį ir taip sukėlė mirtiną avariją
Asociatyvi nuotr.

Vairuotojas ir sistemos avarinę situaciją pastebėjo jai jau vykstant, tad net nestabdant visu greičiu „Volvo“ visureigis įsirėžė į moterį. Pastaroji patyrė daugybines traumas dėl kurių ligoninėje mirė.

Iki nelaimės keleivių pervežimo įmonė „Uber“ net trijuose didmiesčiuose vykdė testus identiškais automobiliais. Jei avariją Fynikso avarijoje būtų patikėta tirti tik policijai, ko gero niekas nebūtų išsiaiškinę tikrosios nelaimės priežasties. Vėliau tokių avarijų galėjo būti šimtai. Kiekvienas įmonės automobilis turėjo tą pačią bėdą.

Kas nutiko? Gana greitai paaiškėjo, kad įmonė buvo išjungusi standartines „Volvo XC90“ įmontuotas saugumo sistemas, pasitikėdama savo autonominėmis sistemomis. Už vairo sėdėjusi stebėtoja kelionės metu net nesijautė kaip vairuotoja, greičiau kaip keleivė buvo vežama automobilio. Buvo tamsu, o pėsčioji neturėjo atšvaito. Automobilis tiesiog nusprendė nereaguoti.

Tiek galėjo pateikti policijos tyrimas. Tačiau, kadangi tai buvo naujausių technologijų platforma, o įvykis sukėlė didelį rezonansą, į tyrimą įsitraukė nacionalinės transporto saugos valdybos (NTSB) specialistai. Jie tiria didžiausias JAV įvykusias nelaimes bei katastrofas, kuriose sudalyvauja amerikietiškas technologijas turinčios transporto priemonės.

Būtent šis tyrimas atskleidė, kas įvyko ne taip. Problema atsirado dar tik kuriant autonominės sistemos programą. Mašinoje buvę radarai ir sensoriai šalia kelio einančią moterį pamatė likus 6 sekundėms iki avarijos. Daugiau nei užtektinai laiko imtis veiksmų, tačiau „Uber“ nesiėmė nieko.

Viską atskleidžia detali įvykių chronologija:

5,6 sekundės iki nelaimės. Radarai aptiko moterį. Klasifikacija – transporto priemonė. Kelio spėjimas – nesusikirs.

5,2 sekundės iki nelaimės. Lidar (atstumo matavimas lazeriu) aptiko moterį. Klasifikacija – transporto priemonė. Kelio spėjimas – nejudantis objektas, keliai nesusikirs.

3,9 sekundės iki nelaimės. Lidar klasifikuoją objektą kaip transporto priemonę, nustato kad ji yra iš kairės pusės. Keliai susikirsti neturi.

3,8-2,7 sekundės iki nelaimės. Sistemos objektą identifikuoja tarp transporto priemonę, bet jau nežinomo tipo. Po kelis kartus. Objekto būsena įvardijama nuo nejudančio iki keliaujančio kairiąja puse. Keliai susikirsti neturi.

2,6 sekundės iki nelaimės. Sistema nustato, kad tai dviratis. Būsena įvardijama kaip statiška.

1,5 sekundės iki nelaimės. Sistemoje pokyčiai, objektas priskiriamas nežinomam. Statiškas. Dalinai SUV kelyje.

1,2 sekundės iki nelaimės. Sistema vėl objektą įvardija kaip dviratį. Judantį automobilio kelyje.

0,2 sekundės iki nelaimės. Objektas – dviratis. Pilnai automobilio kelyje. Stabdyti.

Perskaitėte ir nesupratote kodėl ši chronologija yra svarbi? Esmė – suvokti kaip veikia programa. Kiekvieną kartą nustačiusi ir identifikavusi objektą, ji skaičiuoja jo kelią, pateikia skaičiavimus, kuriais remdamasi tikrina koks galimas pavojus, kad keliai susikirs.

Viskas skamba gerai, bet kiekvieną kartą identifikavus objektą kitaip, ankstesni skaičiavimai pamirštami. Todėl chronologija parodė, kad kompiuteris su kiekvienu to peties objekto pervardijimu vykdė vis naujus skaičiavimus logiškai nesiedamas jų tarpusavyje.

Vykdė skaičiavimus todėl, kad niekas kompiuteriui neįdiegė situacijos, kad žmogus gali šalia savęs vestis dviratį. Ne tik būti dviratininku.

Tokie mėtymaisi atvedė iki kitos tragiškos detalės. Kodėl supratęs įvyksiantį susidūrimą automobilis nieko nedarė dar 1 sekundę? Pasirodo, kad toks vėlavimas taip pat buvo sukurtas programiškai. Juo buvo siekiama sumažinti sistemos jautrumą, kad automobilis neteisingai atpažinęs kliūtį nepradėtų „panikuoti“.

Arba kalbant paprasčiau, kad jis be reikalo nesiimtų avarijos išvengimo manevrų. Per tą laiką įsivaizduojama pavojinga situacija analizuojama. Jei sistema apsigavo, mašina dar nebus pradėjusi kelti pavojų eismo dalyviams savo netikėtais manevrais.

Todėl jei sistema būtų žinojusi, kad žmogus gali varytis dviratį, ji nebūtų daug kartų tam pačiam objektui vykdžiusi skaičiavimų. Likus 2,6 sekundėms iki nelaimės kompiuteris suprato, kad pavojus realus, bet po sekundės sistema pakeitė judančio objekto klasifikaciją iš dviračio į nežinomą ir tam nežinomajam pradėjo skaičiuoti naujus kelio duomenis.

Likus 1,2 sekundėms kompiuteris suprato, kad keliai turi susikirsti. Bet prieš imdamasis veiksmų jis palaukė dar sekundę. Toks vėlavimas neleido sumažinti 72 km/h greičiu judančio visureigio greičio. Mažesnis greitis galėjo sukelti mažesnius sužalojimus.

Avariją tyrę NTSB specialistai pateikė kelis pakeitimų pasiūlymus, kurie turėtų padėti išvengti tokių nelaimių ateityje.

  1. NTSB atliktos simuliacijos parodė, kad suderinus „Volvo“ integruotų saugos sprendimų ir „Uber“ naudojamų pridėtų stebėsenos sistemų veikimą neatsiranda daugiau netikro pavojaus signalų, tad panaikintas programinis sprendimų priėmimų vėlavimas leis efektyviau reaguoti į situaciją.
  2. Turi būti pakeistas objektų trajektorijos skaičiavimo principas. Net jei vykstančio proceso metu objekto klasifikacija pasikeičia (šiuo atveju iš dviračio į žmogaus su dviračiu), stebėsena neturi būti pradedama iš naujo. Skaičiavimai turi būti pateikti tiek atpažintam objektui tiek prieš tai buvusiems.

NTSB bendradarbiaudami tiek su „Uber“ tiek su „Volvo“ atnaujino mašinų programinę įrangą. Dabar pėstijį sistema identifikuoja likus 4,5 sekundės iki potencialaus susidūrimo. Maždaug 88 metrų atstumu. Sistema leidžia pradėti stabdymą likus 4 sekundėms iki susidūrimo.

Reikia tikėtis, kad ši tragiškai pasibaigusi avarija atskleidė didžiąsias įmonės kuriamo autonominio vairavimo trūkumus. Jais pasinaudos kitos įmonės. O su tokiomis technologijomis dirbantys programuotojai geriau supras šios nelaimės priežastis ir naujose versijose bus veikiama visai kitaip.


Technologijos.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama