Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 30 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 30 d. 15:24
Atliekose baterijų daugėja, o aiškumo, kaip ir kas jas turi tvarkyti – ne
Lapkričio 30 d. 11:38
Trys patarimai, kaip per išpardavimus, didžiąsias šventes apsisaugoti nuo finansinių sukčių
Lapkričio 29 d. 17:47
KTU mokslininkai sukūrė dirbtinio intelekto įrankį depresijos diagnostikai
Lapkričio 29 d. 14:22
Išmanieji telefonai: kaip išsirinkti telefoną, turintį kokybišką ekraną?
Lapkričio 29 d. 11:19
Pajėgiausio prabangaus elektrinio visureigio belaukiant: „Range Rover Electric“ prototipai testuojami ypač karštame ore
Lapkričio 29 d. 08:27
Dirbtinis intelektas kūryboje: partneris ar konkurentas?
Lapkričio 28 d. 20:29
Finansiniai sukčiai metų pabaigoje itin aktyvūs: pateikė patarimus, kaip atpažinti apgaules ir neprarasti pinigų
Lapkričio 28 d. 17:23
Autorių teisių pokyčiai: kas turėtų gauti atlygį už dirbtinio intelekto sugeneruotą paveikslėlį? (1)
Lapkričio 28 d. 14:39
Nuo triukšmo gelbėjatės ausinukais? Vaistininkė – apie tinkamą jų naudojimą
Lapkričio 28 d. 11:23
Nuo idėjos iki grąžos: ko reikia, kad DI sprendimai atsipirktų?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Mokslininkai peržengė fizikos dėsnius: sukūrė per 10 min. įkraunamą elektromobilio bateriją, kurios užteks 800 tūkst. km

Publikuota: 2019-11-06 19:34
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Autorius: Darius Verbickas
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Nors elektromobiliai įkraunami vis greičiau ir po truputi daugėja greitąjį įkrovimą palaikančių stotelių, tačiau mes vis dar esame pasaulyje, kur elektromobilį įkrauti užtrunka ilgiau, nei pripildyti baką įprastais degalais. Visgi, mokslininkai skelbia padarę jaudinančią pažangą ir jų naująją bateriją galima pilnai įkrauti vos per 10 minučių.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Nors elektromobiliai įkraunami vis greičiau ir po truputi daugėja greitąjį įkrovimą palaikančių stotelių, tačiau mes vis dar esame pasaulyje, kur elektromobilį įkrauti užtrunka ilgiau, nei pripildyti baką įprastais degalais. Visgi, mokslininkai skelbia padarę jaudinančią pažangą ir jų naująją bateriją galima pilnai įkrauti vos per 10 minučių.

© Chao-Yang Wang | Pensilvanijos valstijos universitetas
© Chao-Yang Wang | Pensilvanijos valstijos universitetas

Ličio jonų baterijos yra labiausiai paplitusios. Jos yra nepaprastai universalios ir patikimos, tačiau tuo pačiu šios sistemos yra ir ganėtinai subtilios.

Mokslininkai nuolat tobulina ličio jonų baterijas, ieško vis naujų dizainų ir siekia pagerinti jų savybes, bet tuo pačiu reikia išvengti ir tokių problemų, kaip dendritų susidarymo, kurie gali lemti trumpą jungimą.

Taip pat svarbus faktorius yra ir aplinkos temperatūra. Įkrovimo metu ličio jonų baterijos nemėgsta tiek šalčio, tiek ir karščio. Nors tokių baterijų įkrovimas aukštesnėje temperatūroje yra efektyvesnis, bet tai gali lemti spartesnį baterijos nusidėvėjimą.

„Tokią [ličio jonų] bateriją yra draudžiama įkaitinti iki 60 laipsnių pagal Celsijų“, – sako Chao-Yang’as Wang’as, chemijos inžinerijos profesorius iš Pensilvanijos universiteto (JAV). „Tokia temperatūra laikoma per aukšta, pavojinga bei trumpinanti baterijos veikimo laiką.“

Taigi, dabartinės ličio jonų baterijos turi tam tikrą temperatūros diapazoną, kuriame jas yra saugu naudoti ir pasiekiamas maksimalus baterijų efektyvumas, tačiau Pensilvanijos universiteto mokslininkai atkreipė dėmesį į aukštesnių temperatūrų suteikiamą privalumą – greitesnį įkrovimą. Ir, atrodo, jie sugalvojo, kaip tai pasiekti be žalos baterijai.

Mokslininkų naujoji baterija įšildoma iki 60 laipsnių pagal Celsijų, tačiau tik 10-iai minučių, o po greitai atvėsinama iki aplinkos temperatūros.

Tai atliekama pasinaudojus plonu nikelio folijos sluoksniu, kurio vienas galas yra pritvirtinamas prie neigiamo gnybto, o kitas yra baterijos išorėje ir taip sukuriamas trečiasis gnybtas. Elektrodai teka per nikelio foliją ir taip bateriją sušildo vos per 30 sekundžių.

Mokslininkai baterijos aušinimui naudojo įvairius metodus – net ir ventiliatorių – ir nustatė, kad tuo metu, kai vyksta baterijos įkrovimas ir jos temperatūra siekia 49-60 laipsnius, ir vėliau baterija greitai atvėsinama, viso šio proceso metu neužfiksuoti jokie neigiami ličio pakitimai.

Mokslininkai teigia, kad ši baterija atlaikė 1700 greituosius įkrovimo ciklus. „Mes sugebėjome pademonstruoti, kad elektrinę transporto priemonę galime įkrauti per 10 minučių ir tai mums suteiks 320-480 km“, – sako Wang’as ir priduria, kad „mes galime pasiekti, kad mūsų baterija atlaikyti 2500 greituosius įkrovimo ciklus. Kitaip tariant, leistų nuvažiuoti net pusę milijono mylių (805 tūkst. km.).“

Toks mokslininkų pasiekimas skamba tiesiog puikiai, bet dar teks atlikti nemažai darbo, kad šią technologiją pradėtume naudoti kasdien. Tačiau tyrėjai teigia, kad jų bateriją galima lengvai gaminama pramoniniu būdu, kadangi jos elementai jau ir dabar yra gerai žinomi ir gaminami. Inžinieriai toliau tobulins savo bateriją ir jos dizainą, bei tikisi, kad ateityje jie sugebės pasiekti ir dar greitesnį įkrovimo greitį.

„Mes dirbame prie to, kad galėtume per 5 minutes įkrauti daug energijos vartojančio elektromobilio bateriją ir nepadaryti jai žalos“, – teigia Wang’as.

Plačiau su tyrimo rezultatais galite susipažinti moksliniame žurnale „Joule“.


Technologijos.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama