Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 30 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 30 d. 11:38
Trys patarimai, kaip per išpardavimus, didžiąsias šventes apsisaugoti nuo finansinių sukčių
Lapkričio 29 d. 17:47
KTU mokslininkai sukūrė dirbtinio intelekto įrankį depresijos diagnostikai
Lapkričio 29 d. 14:22
Išmanieji telefonai: kaip išsirinkti telefoną, turintį kokybišką ekraną?
Lapkričio 29 d. 11:19
Pajėgiausio prabangaus elektrinio visureigio belaukiant: „Range Rover Electric“ prototipai testuojami ypač karštame ore
Lapkričio 29 d. 08:27
Dirbtinis intelektas kūryboje: partneris ar konkurentas?
Lapkričio 28 d. 20:29
Finansiniai sukčiai metų pabaigoje itin aktyvūs: pateikė patarimus, kaip atpažinti apgaules ir neprarasti pinigų
Lapkričio 28 d. 17:23
Autorių teisių pokyčiai: kas turėtų gauti atlygį už dirbtinio intelekto sugeneruotą paveikslėlį? (1)
Lapkričio 28 d. 14:39
Nuo triukšmo gelbėjatės ausinukais? Vaistininkė – apie tinkamą jų naudojimą
Lapkričio 28 d. 11:23
Nuo idėjos iki grąžos: ko reikia, kad DI sprendimai atsipirktų?
Lapkričio 28 d. 08:27
Vagys savo aukas gali surasti pasitelkiant „Google“ žemėlapių programėlę, tačiau jūs galite užkirsti jiems kelią
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Iš Londono į Sidnėjų per 4 valandas: turtuolių kosmoso tilto užgaida ar realus savaitgalis su kengūromis

Publikuota: 2019-09-27 16:14
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Autorius: Tautvydas Lukaševičius
Inf. šaltinis: LRT.lt

Skrydžio laikas iš Londono į Sidnėjų galėtų sutrumpėti 80 proc. jau 2030 metais. Tai pranešė Jungtinės Karalystės kosmoso agentūra, kuri kartu su kolegomis iš Australijos sieks sukurti pirmąjį pasaulyje „kosmoso tiltą“. Tai padaryti leis naujos kartos SABRE variklis, kurį tobulina bendrovė „Reaction Engines“.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Skrydžio laikas iš Londono į Sidnėjų galėtų sutrumpėti 80 proc. jau 2030 metais. Tai pranešė Jungtinės Karalystės kosmoso agentūra, kuri kartu su kolegomis iš Australijos sieks sukurti pirmąjį pasaulyje „kosmoso tiltą“. Tai padaryti leis naujos kartos SABRE variklis, kurį tobulina bendrovė „Reaction Engines“.

Mokosi iš „Concorde“ klaidų

Bet kol kas nepralenkime garso ir prisiminkine tai jau padariusį „Concorde“, kuris ant žemės nutupdytas jau beveik 20 metų.

Nuo 1969 iki 2003 metų, kai nusileido paskutinį kartą, „Concorde“ pasiekė daug skirtingų rekordų ir viršgarsiniu greičiu skrido per 50 tūkstančių kartų. Pirmasis ir vienintelis komercinis viršgarsinis orlaivis pasaulyje Atlanto vandenyną galėdavo perskristi per maždaug tris valandas.

„Concorde“
„Concorde“

Orlaivio varikliai turėjo šildymo technologiją, kuri pridėdavo papildomo kuro paskutiniame variklio degimo ciklo etape. Taip lėktuvas pasiekdavo 2173 km/h greitį, tačiau susidaręs „garso dundėjimas“ trikdydavo ant žemės esančius gyventojus.

Orlaiviui skrendant, jis suspaudžia prieš save esantį orą. Šios bangos garso greičiu traukiasi nuo orlaivio, bet kuo greičiau lėktuvas skrenda, tuo labiau bangos „lipa“ viena ant kitos. Jei lėktuvas skrenda viršgarsiniu greičiu, visos garso bangos, kurios būtų keliavusios priešais lėktuvą, yra suspaudžiamos jo priekyje ir gale. Štai kodėl mes, kai yra viršijamas garso greitis, girdime tokį garsų dundėjimą.

Šiandien viršgarsinių orlaivių kūrėjai ieško būdų sumažinti šį triukšmą ir daugiausia vilčių deda į naujos kartos variklius.

Kosminė technologija

Tam, kad tradicinės raketos pakiltų į kosminę erdvę, jose turi būti daugybė tonų skysto deguonies, jog vyktų degimo reakcijos. Todėl kuriamos sunkios, vienkartinės raketos, kurios kildamos turi atsikratyti didžiulio svorio. Norint sukurti daugkartinius kosminius lėktuvus, galinčius į Žemės orbitą skraidinti turistus, reikia ieškoti alternatyvų.

Sinergetinis oru kvėpuojantis raketinis variklis (angl. Synergetic Air-Breathing Rocket Engine; SABRE) Žemės atmosferoje gali veikti kaip įprastinis reaktyvinis variklis – siurbti išorėje esantį deguonį tam, kad degintų turimą skystą vandenilį. Pasiekęs 25 kilometrų aukštį, jis gali įjungti raketinį režimą ir pradėti naudoti jau degalų bake laikomą skystą deguonį. Taip galima laimėti maždaug 250 tonų.

Tiesa, konstruojant „oru kvėpuojančius“ raketinius variklius, skirtus skrieti penkis kartus greičiau nei garsas, susiduriama su viena didele problema. Skrendant tokiu greičiu, iš atmosferos įtraukiamas oras, prieš patekdamas į degimo kamerą, turi būti suslėgtas. Tai įtraukto oro temperatūrą pakelia iki 1000 °C, o toks karštis gali išlydyti metalines variklio konstrukcijas.

Siekdama išspręsti šią problemą „Reaction Engines“ sukūrė aušinimo sistemą, kuri įsiurbiamą orą per mažiau nei šimtąją sekundės dalį gali atvėsinti iki minus 150 °C. Bet iškyla kita problema – ore esantys vandens garai gali užšalti į ledukus ir užkimšti variklio sistemas, tačiau bendrovės inžinieriai sugalvojo, kaip apeiti šią kliūtį.

Bendrovė „Reaction Engines“ investavo šimtus milijonų ir balandžio mėnesį variklį sėkmingai išbandė simuliuodama 3,3 karto už garsą didesnį greitį. Tai didesnis greitis už „Concorde“.

Tiesa, čia verta paminėti, kad garso greitis nėra pastovi konstanta. Kuo didesnis aukštis, tuo garso greitis mažesnis. Prie žemės jis – 1220 km/h, 12 km aukštyje – 1060 km/h. Garso greičiui įtakos turi ir temperatūra.

Atšaldytas oras yra suslegiamas iki maždaug 140 atmosferų. Per variklį plonais vamzdeliais cirkuliuojantis helis yra vėsinamas skystu vandeniliu.

Žemės atmosferoje variklis įsiurbia orą kaip ir tradiciniai reaktyvinių lėktuvų varikliai. Helis įsiurbiamą orą atvėsina iki minus 150 °C, todėl deguonis beveik pasiekia skystąją būseną. Deguonies ir skysto vandenilio degimo reakcijos kuria varomąją galią.

Lėktuvui ištrūkus iš Žemės atmosferos ir varikliui nebegalint siurbti oro iš išorės, pradedamos naudoti bake esančios skysto deguonies atsargos.

Naujausias bandymas

Kompanija išplatino pranešimą, kuriame teigiama, kad bandymu metu iki tūkstančio laipsnių įkaitusias dujas jų sukurtas aušintuvas atvėsino per dvidešimtąją sekundės dalį.

„Tai vienas didžiausių iššūkių, kurį mums pavyko įveikti. Mūsų sukurtas aušintuvas yra pats lengviausias ir efektyviausias pasaulyje“, – pranešime buvo cituojamas Markas Thomas, bendrovės vadovas.

Jis užsiminė ir apie tai, kad tokia technologija gali būti panaudota kuriant hibridinius orlaivius, kurie būtų varomi ir elektra. Tokiu atveju daugiausia dėmesio būtų skiriama ne greičiui, o ekonomiškumui. Pasak vodovo, SABRE variklis Žemės atmosferoje leis pasiekti 5 kartus didesnį greitį už garso, o, išskridus į kosmosą, greitis padidėtų dar penkis kartus.

Per pastaruosius ketverius metus ši kompanija sulaukė 120 milijonų eurų investicijų. Su ja bendradarbiauja aeronautikos flagmanai – „BAE Systems“, „Rolls-Royce“ ir „Boeing HorizonX“.

Greičio alternatyva – elektrinis vėjas

Siekiant sumažinti anglies dioksido taršą, oro transportas kelia kliūčių. Iškastiniu kuru varomi reaktyviniai ir propeleriniai lėktuvai aviacijos srityje karaliavo nuo pat pirmojo brolių skrydžio 1903 metais, tačiau Masačusetso technologijos instituto fizikų bandomas elektrinio (joninio) vėjo lėktuvas situaciją gali pakeisti. 2018 metų antroje pusėje jis tapo pirmuoju daugiau nei kelis gramus sveriančiu ir judančių dalių neturinčiu „lėktuvu“, atlikusiu nepertraukiamą skrydį.

Šis lėktuvas, pavadintas „Version Two“ („Antroji versija“), yra varomas elektroaerodinamikos: galingos ličio polimerų baterijos generuoja aukštą įtampą, kuri jonizuoja atmosferoje esantį azotą. Tai sukuria elektrinį vėją, kuriame perkrauti jonai susitrenkia su neutraliomis oro molekulėmis, iš jų atima elektronus ir suformuoja naujai jonizuotas daleles, traukiamas lėktuvo gale esančių neigiamą krūvį turinčių elektrodų. Taip sukuriama tyli lėktuvą į priekį varanti jėga.

„Version Two“ pirmojo bandymo metu nuskrido tik 60 metrų, tačiau šio modelio sukūrimas yra milžiniškas žingsnis į priekį, siekiant sumažinti mūsų priklausomybę nuo vidaus degimo variklių. Jeigu elektrinio vėjo lėktuvus pavyktų padidinti neprarandant pakankamos varomosios jėgos, ši technologija galėtų tapti esmine vystant elektrines ir hibridines lėktuvų varos sistemas.

„Version Two“ sveria vos daugiau nei 2,45 kilogramo, tačiau tam, kad būtų išgautas pakilti pakankamas elektrinis vėjas, baterijos turi generuoti 40 tūkst voltų. Šiuo metu didysis klausimas – ar reikės išgauti dar didesnę įtampą, o galbūt įmanoma procesą padaryti efektyvesnį, kad jam reiktų mažesnės įtampos? Jeigu pasiteisintų antrasis pasirinkimas, tuomet galimybė sukurti visiškai elektrinį, po visą pasaulį tiek turistus, tiek kitus keleivius skraidinantį tolimo nuotolio keleivinį lėktuvą yra gana reali.


LRT



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama