„Audi“ gegužę paskelbė, kad intensyvina vandenilinių kuro elementų tyrimus ir vystymą. Tačiau visai neseniai „Volkswagen Group“ valdybos pirmininkas Herbertas Diessas atskleidė, kad tuo nereikėtų džiaugtis. Kodėl?
Vandeniliniai kuro elementai turi daug privalumų. Jie gamina elektros energiją, kuri tuomet gali būti panaudota elektriniams automobilio varikliams. Kitaip tariant, vandeniliu varomas automobilis yra elektromobilis, kuris pats sau gamina elektros energiją, į aplinką išskirdamas tik vandens garus. Vandenilio bakus galima pripildyti per porą minučių – tai trunka nepalyginamai mažiau nei elektromobilių baterijų įkrovimas. „Toyota“ šioje srityje pasiekė daugiausia ir ne kartą minėjo, kad vandenilis gali tapti ateities kuru, jei tuo susidomės kiti gamintojai.
„Audi“ spartins vandenilinių kuro elementų tyrimus
© „Audi“ nuotrauka
„Audi“ susidomėjo. Tiksliau, jau seniai domėjosi, bet gegužės pradžioje paskelbė, kad atnaujina vandenilio kuro elementų tyrimus ir vystymą. „H-tron“ technologija buvo pademonstruota dar 2016 metais. Tokį kuro elementą turintis automobilis gali nuriedėti 600 km, tačiau svarbiausia tai, kad bakai yra užpildomi vos per 4 minutes. Vandenilinių automobilių problema yra kaina – jie yra tiesiog per brangūs. Tačiau „Audi“ ketina į šią technologiją investuoti daugiau pinigų ir inžinerinio potencialo, kad kainą pavyktų sumažinti.
Vandeniliniai automobiliai patys sau gamina energiją
© „Audi“ nuotrauka
Jei vandeniliniai automobiliai taptų įperkama realybe, paspartėtų ir infrastruktūros vystymas. Vandenilį galėtų gaminti vėjo jėgainės, kurios naktį sumažėjus elektros energijos poreikiui dažnai sukasi veltui. Taigi, idėjų yra, tačiau „Volkswagen Group“ valdybos pirmininkas Herbertas Diessas į jas vilčių nededa.
„Norint sumažinti emisijas ir sukurti anglies dvideginiu neteršiantį transportą, alternatyvų elektrai tiesiog nėra“, atskleidė Diessas. Taip jis patvirtino, kad elektromobiliai yra pagrindinė grupės strategija ateičiai. Tai, žinoma, reiškia, kad „Audi“ investicijos į vandenilį nebus tokios gausios ir reikšmingos, kokios galėtų būti.
Reikalas tame, kad elektromobiliai jau yra gaminami, o jų įkrovimo stotelių tinklas didėja kasdien. Žmonės jau yra pažįstami su elektromobiliais, supranta, kaip jie veikia ir kokius trūkumus turi. Vandenilinės transporto priemonės yra labai tolimos. Kai jos taps įperkamos, elektromobiliai jau bus patobulėję taip, kad juos pavyti bus sunku.
Pats Elonas Muskas „Toyota“ pastangas sukurti vandeniliu varomus automobilius pavadino nesąmone jau vien dėl ilgos energijos grandinės. Visų pirma, reikia pagaminti elektros energiją, o tada ją panaudoti vandenilio gamybai. Kodėl nepraleidus tos tarpinės grandies ir elektra tiesiogiai neįkrovus elektromobilių?
„Volkswagen Group“ yra atsakinga už 1 % visų transporto sektoriaus emisijų, tačiau šios korporacijos tikslas yra tapti visiškai švaria nuo anglies iki 2050-ųjų. Šis tikslas, beje, įtraukia ne tik automobilius, bet ir jų gamybą. Jau dabar didelė dalis grupės gamyklų naudoja atsinaujinančią energiją.