Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 27 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 27 d. 11:56
Dvi medalio pusės: technologijos sukelia vienatvę ar ją palengvina?
Lapkričio 27 d. 08:16
Ar plaunant elektromobilį, gali nutrenkti elektra? Ką būtina žinoti?
Lapkričio 26 d. 20:28
Augant eismo spūstims, infrastruktūros pokyčių neužteks: būtina keisti keliavimo įpročius
Lapkričio 26 d. 17:52
Kad 3D spausdintuvai mokyklose nedulkėtų – naujų technologijų mokosi ir mokytojai
Lapkričio 26 d. 14:19
Ar dirbtinio intelekto sistemų kūrėjai atsako už šių sistemų sukeltą žalą?
Lapkričio 26 d. 11:35
Dinamiškas ir universalus: antros kartos „Audi Q5 Sportback“
Lapkričio 26 d. 08:35
„Sony“ pristato antros kartos „Alpha 1 II“ pilno kadro fotoaparatą
Lapkričio 25 d. 20:25
Elektrinis sunkvežimis „Renault Trucks E-Tech T“ viena įkrova nuvažiuos 600 km
Lapkričio 25 d. 17:22
„Sony“ pristato pirmąjį „G Master“ standartinį priartinantį objektyvą su pastovia F2 diafragma
Lapkričio 25 d. 14:49
Apsaugokite savo namus: gyventojų klaidos, kurios traukia vagis, ir ekspertų sprendimai
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Stacionarūs dviračiai – ir kaliniams drausminti, ir širdžiai stiprinti, tačiau ar galima pasitikėti jų parodymais

Publikuota: 2019-07-10 08:34
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: LRT.lt

Pirmieji stacionarūs dviračiai atsirado pačioje 18 a. pabaigoje. Tada jie buvo sugalvoti kaip universalūs treniruokliai, bet galiausiai paplito ir buvo pradėti naudoti ir medicininių tyrimų metu – fiziniam pajėgumui įvertinti, širdies ligoms diagnozuoti.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Pirmieji stacionarūs dviračiai atsirado pačioje 18 a. pabaigoje. Tada jie buvo sugalvoti kaip universalūs treniruokliai, bet galiausiai paplito ir buvo pradėti naudoti ir medicininių tyrimų metu – fiziniam pajėgumui įvertinti, širdies ligoms diagnozuoti, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Jų tikslumą užtikrinantys metrologai pastebi, kad nemaža dalis net ir modernių medicinoje naudojamų veloergometrų greitai išsiderina.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.

Pirmasis šiuolaikinį stacionarų dviratį primenantis prietaisas buvo sukurtas 1796 metais, kai gydyti elektra prieš tai pacientus sugalvojęs Francis Lowdenas išrado iš dabarties perspektyvos gana griozdiškai atrodantį prietaisą, pavadintą „Gymnasticon“. Jį sudarė du smagračiai, jungiantys medinius pedalus su rankenomis.

Šis stacionarių dviračių pirmtakas buvo reklamuojamas kaip viso kūno raumenų treniruoklis. Apibūdindamas prietaisą patente, F. Lowdenas rašė, jog jis skirtas „išjudinti ir treniruoti žmogaus kūno galūnes, raumenis, sąnarius“ tiek viso kūno iškart, tiek ir pavienių jo dalių.

Per XIX a. atsirado ir daugiau stacionarių dviračių. Didžioji dalis jų jau nebepriminė F. Lowdeno išradimo – daugiausiai paplito paprasti dviračiai, sumontuoti ant dviejų besisukančių velenų. Tiesa, visiškai kasdienišku reginiu tokie prietaisai tapo tik praėjusio amžiaus viduryje.

Naudojo kaip bausmę

Nepaisant nemažo populiarumo tarp britų, kuriems važinėti paprastu dviračiu lauke dažnai trukdydavo prasti orai, dviratis ergometrijoje – vertinant žmogaus fizinį pajėgumą – pradėtas naudoti tik pačioje XIX a. pabaigoje. Iki tol tirti, kaip žmogaus organizmas reaguoja į fizinį krūvį, kaip keičiasi širdies ritmas bei kvėpavimas, buvo naudojami bėgimo takeliai ar pakopiniai ratai.

Pastarieji XIX a. pradžioje buvo dažnai naudojami kaliniams sudrausminti Didžiosios Britanijos kalėjimuose. Dėl netinkamo elgesio ant didžiulio prietaiso specialiame kambaryje kaliniai prakaituodavo net po 8 valandas. Tada britų mokslininkai vieną tokių ratų pradėjo naudoti tiriant, kaip žmogaus kvėpavimo takai funkcionuoja fizinės apkrovos metu.

1896 metais prancūzų studentas Elisee Bouny sukūrė pirmąjį veloergometrą, kuris daugiausiai buvo naudojamas sportininkų fiziniam pasiruošimui tirti. Tai buvo tarsi sulaužytas dviratis, kurio galiniam ratui mechaniškai kuriamas pasipriešinimas – tam naudoti paties dviračio stabdžiai.

Per XX a. technologijoms žengiant į priekį veloergometrai ištobulėjo, ypač vokiečiams sugalvojus švytuoklinę svorių sistemą ir ją pritaikius pasipriešinimui sukurti. Tuo tarpu amerikiečiai vystė tokius veloergometrus, kuriuose pasipriešinimą minant sudarydavo nedideli elektros generatoriai.

Tiria širdies ligas

Veloergometriją paprastai tariant galima pavadinti fizinio krūvio mėginiu. Jis imamas tada, kai reikia įvertinti paciento fizinį pajėgumą, širdies ritmo sutrikimams ar širdį maitinančių kraujagyslių ligoms nustatyti, įvertinti širdies raumens būklę.

Tyrimas atliekamas pacientui minant medicininio dviračio pedalus iki 60 apsisukimų per minutę ir registruojant jo elektrokardiogramą – prieš krūvį, krūvio metu kas minutę ir po krūvio stebimas žmogaus širdies darbas. Taip pat nuolat matuojamas ir arterinis kraujo spaudimas. Skiriamo krūvio intensyvumas priklauso nuo tyrimo tikslų, paciento amžiaus, ūgio, svorio. Šis tyrimo metodas informatyvus norint įvertinti reabilitacijos priemonių efektyvumą, medikamentų poveikį ir sudaryti prognozes.

Dabar veloergometriją naudoja ligoninės, reabilitacijos centrai, sanatorijos ir kitos gydymo įstaigos. Nors stacionarų dviratį dažniau esame įpratę matyti sporto klubuose, kaip pastebi „Vilniaus metrologijos centro“ (VMC) laboratorijos vadovė Evelina Lesutytė, tarp veloergometrų ir sporto salėse stovinčių velotreniruoklių yra esminis skirtumas – pastarieji nematuoja galios, todėl nėra įmanoma jų patikra.

Netikslumų – per daug

Dauguma medicinoje naudojamų prietaisų bei įrankių reikalauja preciziško tikslumo – menkiausi kai kurių prietaisų nuokrypiai gali turėti rimtų pasekmių sveikatai, todėl privaloma metrologinė jų patikra bei kalibravimas. Ne išimtis ir veloergometras.

Veloergometrų patikrai atlikti naudojamas etaloninis ergometrų patikros stendas, jos metu yra tikrinama šio prietaiso apsukos ir galia. Teisiškai privaloma veloergometrus tikrinti kas dvejus metus. VMC laboratorijos vadovė E. Lesutytė sako, jog nepaisant technologijų pažangos, stebėtinai didelė medicinoje naudojamų dviračių dalis viršija leistinas paklaidos ribas – apie trečdalį visų patikrai pateikiamų prietaisų.

„Svarbu suprasti, kad atliekant tyrimą netiksliai veikiančiu arba paklaidas viršijančiu veloergometru, gali būti paskirtas žmogui netinkamas krūvis – jei jis per mažas, gydymas bus neefektyvus, o jei per didelis, pasekmės gali būti labai liūdnos“, – teigia metrologijos specialistė.

E. Lesutytės teigimu, siekiant užtikrinti šių prietaisų tikslumą, gydymo įstaigos galėtų nelaukti dvejus metus ir juos atvežti patikrai dažniau – veloergometras yra vienas iš greičiausiai tikslumą prarandančių medicinoje naudojamų įrankių. Ji taip pat priduria, kad pacientas tokioje situacijoje nėra visiškai bejėgis.

„Norint įsitikinti, kad tyrimas atliekamas su tiksliai veikiančiu veloergometru, savininko galima prašyti parodyti patikros sertifikatą, kuriame nurodoma patikros data bei išvada, kad veloergometras atitinka reikalavimus ir neviršija leistinų paklaidų“, – pataria VMC laboratorijos vadovė.


LRT



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama