Nepaisant to, kad BMW yra vienas iš gamintojų, kuris pirmauja elektromobilių gamyboje, artimiausioje ateityje bendrovė ir toliau investuos į vidaus degimo variklių gamybą, rašo „Automotive News Europe“.
„Geriausiu atveju iki 2025 m. elektrifikuotų automobilių (elektra varomų automobilių su baterija ir pakraunamų hibridų) bendri rinkos pardavimai sudarys 30 proc., vadinasi, mažiausiai 80 proc. mūsų gaminamų automobilių vis dar turės vidaus degimo variklį“, – šią savaitę Miunchene vykusiame renginyje kalbėjo „BMW Group“ plėtros valdybos narys Klausas Froelichas.
BMW strategija bus paremta tolesne dyzelinių ir benzininių variklių gamyba
© Gamintojo nuotrauka
Pasak jo, BMW tikisi, jog dyzeliniai automobilių varikliai gyvuos dar dvidešimt, o benzininiai – dar bent trisdešimt metų.
„Dar yra vietų, kuriose neišvystyta elektromobilių įkrovimo infrastrūktura, pavyzdžiui, Rusija, Vidurinieji Rytai ir vakarinė Kinijos dalis, todėl ten benzininiai varikliai bus naudojami dar bent dešimt penkiolika metų“, – kalbėjo K. Froelichas.
Jo manymu, Kinijos pakrantėje ir tokiuose didmiesčiuose kaip Pekinas ar Šanchajus elektromobiliai paplis tik po dešimties metų. Tuo tarpu Europoje populiaresni bus įkraunami hibridai.
Jungtinėse Valstijose elektra varomi automobiliai bus pardavinėjami tik vakarinėje pakrantėje ir kai kuriose rytinės pakrantės dalyse, tačiau netaps itin populiarūs.
Siekdama sureguliuoti išskiriamo anglies dioksido kiekį, JAV turėtų galimybę pirkti galingesnius BMWmarkės įkraunamus hibridus su „M sport“ paketu.
„Perdėtai skelbiama, kad pereisime prie elektrinių automobilių, – „Automotive News Europe“ kalbėjo K. Froelichas. – Elektromobilių kaina didesnė dėl žaliavų, kurių reikia jų baterijų gamybai. Ši tendencija tęsis ir palaipsniui blogės, kadangi kyla šių žaliavų poreikis.“
Nors BMW ir toliau kurį laiką gamins automobilius su vidaus degimo varikliais, jų gaminamų automobilių asortimentas taps daug kuklesnis.
Automobilių gamintoja nebegamins 1.5 l trijų cilindrų dyzelinių variklių. Kompanija taip nutarė todėl, kad tampa per brangu atitikti vis griežtesnius Europos kelių taršos standartus, o automobiliai su tokiu varikliu pardavinėjami tik Europoje.
Tuo tarpu 400 arklio galių BMW 750d klasės automobilio šešių cilindrų dyzelinis variklispakeistas nebus, kadangi atlikti jo pakeitimus būtų per brangu ir sudėtinga, kalbėjo K. Froelichas, pridurdamas, jog šiame variklyje yra keturi turbokompresoriai.
BMW ir toliau gamins keturių ir šešių cilindrų dyzelinius variklius, tačiau juose bus ne daugiau kaip trys turbokompresoriai.
Suskaičiuotos ir V12 benzininio variklio dienos.
„Kasmet turime investuoti į V12 variklio atnaujinimą pagal naujus kelių taršos standartus, ypač Kinijoje, – kalbėjo K. Froelichas. – O kai V12 variklių pasauliniu mastu per metus parduodama maždaug 5 000., įskaitant ir „Rolls-Royce“ markės automobilių variklius, šių atnaujinimų kaina išauga iki kelių tūkstančių eurų už vieną variklį.“
BMW atstovas teigė, kad bendrovė siekia gamyboje išlaikyti ir V8 benzininį variklį.
Anot jo, elektrifikuoti V8 varikliai yra reikalingi, nes vidaus degimo varikliams be turbokompresinio pripūtimo dėl didelio anglies dioksido išmetamo kiekio Jungtinės Karalystės ir Prancūzijos rinkose taikomi dideli mokesčiai. Pavyzdžiui, BMW 850i klasės V8 variklis nuvažiavus vieną kilometrą į aplinką išmeta daugiau nei 220 gramų anglies dvideginio.
Potencialo išlikti gamyboje turi ir šešių cilindrų varikliai.
„Šešių cilindrų varikliai, sujungti su įkraunamų hibridų savybėmis, jau gali suteikti daugiau nei 500 kW (680 arklio galių) galią ir pakankamą sukimo momentą, kad sunaikintų bet kokią transmisiją“, – kalbėjo K. Froelichas.