Per neseniai įvykusi „Tesla“ akcininkų susitikimą Elonas Muskas pasakė tai, kas turėtų nudžiuginti daugelį elektromobilių mėgėjų.
Jis patvirtino, kad „netrukus „Tesla“ turės naujas elektromobilių versijas, kurios vienu įkrovimu galės nuvažiuoti 400 mylių (apie 645 km.). Tai yra puikus pasiekimas, bet yra manančių, jog daugeliui tikriausiai to nereikia.
„Model 3“ elektromobilis © „Tesla“
Elonas šio renginio metu itin pabrėžė „Tesla“ elektromobilių efektyvumą ir pademonstravo, koks yra skirtumas tarp „Tesla“ elektromobilių ir kitų modelių, kaip: „Mercedes EQC“, „Jaguar iPace“ bei „Audi e-Tron“.
„Tesla“ elektromobiliai efektyvumu lenkia kitų gamintojų automobilius ir pats efektyviausias yra „Model 3“ elektromobilis
© „Tesla“ | youtu.be
Elonas Muskas taip pat pabrėžė, kad, skaičiuojant nuo 2012-ųjų metų, dar nei vienas kitas automobilių gamintojas nepajėgė nugalėti „Tesla“ elektromobilių ir pasiūlyti didesnį nuvažiuojamą atstumą vienu įkrovimu.
Vienu įkrovimu toliausiai nuvažiuoja „Tesla“ elektromobiliai
© „Tesla“ | youtu.be
„Tesla“ generalinis direktorius džiaugėsi savo inžinierių pasiekimais ir juos girdamas pridūrė, kad pasiekimai „ir toliau tobulinami“.
Elonas taip pat pridūrė, kad netrukus turės elektromobilį, kuris vienu įkrovimu nuvažiuos 400 mylių (645 km.):
„Jau netrukus turėsime 400 mylių (vienu įkrovimu aut. past.) nuvažiuojantį elektromobilį.“
Šiuo metu „Tesla“ turi „Model S Long Range“ elektromobilį, kuris, remiantis EPA reitingavimu, vienu įkrovimu gali nuvažiuoti 370 mylių (beveik 600 km.).
Naujienos atrodo puikios ir „Electrek“ mano, jog tas „netrukus“ reiškia iki šių metų pabaigos, bet ir tuo pačiu pabrėžia, kad tų 400 mylių (645 km.) mums nereikia:
„Daugeliu atveju problema yra visuomenės švietime ir tik mažoji dalis priklauso technologinei daliai. Ir didžiausias technologinis rūpestis dabar yra tinkami elektromobilių baterijų įkrovimo pajėgumai bei infrastruktūra, o ne vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas.
200 mylių (322 km.) nuvažiuojamo atstumo daugiau nei 95 procentams žmonių yra užtektinai, ypač kai tai tai yra suderinama su greitąjį baterijų įkrovimą palaikančiu „Tesla Supercharger“ stotelių tinklu (primename, kad turima galvoje JAV gyventojus, jų nuvažiuojamus atstumus ir turimą „Tesla“ stotelių tinklą aut. past.).
Galbūt kai kuriais kraštutiniais atvejais žmonėms ir verslui gali prireikti daugiau kilometrų ir nuvažiuojamo atstumo. Tačiau plečiantis ir tankėjant įkrovimo stotelių tinklui, augant įkrovimo pajėgumams, ilgas nuvažiuojamas atstumas tampa mažiau reikšmingu rodikliu.
Didžioji dalis Šiaurės Amerikoje kasdienių kelionių trunka mažiau nei 30 mylių (48 km.) ir tik retais atvejais vidutinis vairuotojas per dieną nukeliauja daugiau nei 200 mylių (322 km.). Per šią kelionę jis vis tiek sustoja atsigerti, pavalgyti ir atlikti kitus dalykus, tad ir tuo pačiu galima įkrauti savo elektromobilį.
Tačiau 400 mylių (645 km.) galintis nuvažiuoti elektromobilis turi tam tikrų privalumų. Vis dar yra žmonių, kurie primygtinai reikalauja, kad elektromobilis galėtų nuvažiuoti tokį atstumą, nors jiems realybėje tikrai to nereikia.
„Tesla“ tokiu pasiekimu galėtų sudominti tokius žmones, bet manau, kad visuomenė tampa vis labiau išsilavinusi elektromobilių klausimais ir toks pasiekimas paveiktų tik labai mažą visuomenės dalį.
Kitas privalumas, kurį įžvelgiu, tai, kad „Tesla“ greičiausiai padidins baterijų energijos tankį, o ne tiesiog papildomai pridės baterijų. Tad automobiliai turės daugiau jėgos, bet jų svoris nepadidės. Tai ne tik pagerins nuvažiuojamo atstumo rodiklius, bet iškart pagerins bendrą našumą.“
O kaip jūs galvoje? Ar tikrai vienu įkrovimu nuvažiuojami 645 km. būtų tai, kas padarytų perversmą elektromobilių sektoriuje ir pagaliau nutrauktų kalbas apie tai, kad su elektromobiliu toli nenuvažiuosi? Ar tai jau yra per daug, reikšmingo efekto neduos ir geriau orientuotis į greitesnį baterijų įkrovimą bei įkrovimo stotelių infrastruktūros plėtrą?