Automobilių gamintojo „Ford“ paskelbtoje naujoje strategijoje kompanija įvardijo tvarios plėtros tikslus artimiausiems 20-čiai metų ir įtvirtino pažadą Europos rinkai: visi kontinente naujai į kelius išriedantys „Ford“ per artimiausius metus bus visiškai ar bent iš dalies varomi elektra.
Šis pažadas galioja visai „Ford“ modelių Europoje plejadai, nuo mažų šeimos automobilių, populiariųjų SUV, jau atnaujintų hibridinių mikroautobusų iki naujai kuriamų modelių, kaip „Mustang“ įkvėptas SUV ar visiškai elektrinis „Transit“ mikroautobusas.
Gamintojo nuotr.
Pirmą kartą šią „elektrinę“ viziją „Ford“ pristatė šiemet balandį Amsterdame vykusiame specialiame renginyje „Go Electric“. Vizija netruko įgauti aiškius kontūrus – kompanija jau pristatė 16 elektrifikuotų modelių Europai, kurie, „Ford“ teigimu, padės mažinti miestų taršą.
Ilgalaikiai kompanijos tikslai, susiję su automobilių visišku ar daliniu elektrifikavimu, galutinai įtvirtinti ką tik paviešintoje „Ford“ 2018–2019 m. tvarumo ataskaitoje.
Pirmą kartą išsamią tvarumo ataskaitą „Ford“ pristatė 1999 metais ir tapo pirmąja sektoriaus kompanija, įvardijusia ilgalaikius tvarios plėtros tikslus. Šiemet – 20 metų nuo pirmosios ataskaitos paskelbimo, ir gamintojas šią progą vertina kaip galimybę sąžiningai įvertinti, kas jau pasiekta ir kur dar reikia įdėti daugiau pastangų.
„Pasiekėme svarbų posūkį: turime apsispręsti, kuria kryptimi norime judėti toliau. Kaip mes galime patobulinti transporto sistemą, kuri dėl nuolatinės plėtros tapo vis mažiau tvari? Jei norime tapti viena patikimiausių kompanijų pasaulyje, kurti ir gaminti išmanius automobilius išmaniam pasauliui, privalome dalyvauti priimant sprendimus, o ne patys būti problemos dalimi“, – įžanginiame ataskaitos žodyje pabrėžia Williamas Clay Fordas jaunesnysis, „Ford“ valdybos pirmininkas ir Jimas Hackettas, „Ford“ prezidentas ir vykdomasis vadovas.
Vienas iš svarbiausių „Ford“ siekių – diegti inovacijas kiekviename automobilio kūrimo etape, nuo dizaino studijos iki gamybos linijų. Elektra automobiliuose ir švari energija gamyklose – tokiais veiksmais „Ford“ atsako į globalius klimato kaitos iššūkius.
Iki 2030 m. „Ford“ įsipareigojo automobilių gamyboje visiškai atsisakyti vienkartinio naudojimo plastiko ir naudoti vien perdirbtą plastiką ar bioplastikus. Iki 2035 m. visose „Ford“ gamyklose bus naudojama tik atsinaujinanti energija, gaunama iš vandens, geoterminių, vėjo ir saulės jegainių. Nulinės šiltnamio dujų emisijos, gamyba be atliekų, vežamų į sąvartynus – taip pat „Ford“ tikslų sąraše.
„Esame įsipareigoję prisidėti prie geresnės planetos ir bendruomenių, kuriose dirbame, ateities. Drauge su savo partneriais ir tiekėjais ieškome sprendimų, kurie leistų apsaugoti planetą ir žmones“, – sakė Kim Pittel, „Ford“ tvarios plėtros, aplinkosaugos ir saugios inžinerijos viceprezidentė.
Tarp „Ford“ pasiekimų, susijusių su tvaria plėtra Europoje – fotovoltinių saulės modulių jėgainė „Ford“ Europos dalių ir distribucijos centre Kelno mieste, solidžiai prisidedanti prie švarios elektros gamybos regione. Daugiau nei dešimtmetį visose savo gamyklose Kelne „Ford“ naudoja visiškai švarią elektros energiją, įskaitant gaunamą iš trijų vandens jėgainių Norvegijoje bei Švedijoje.
Jungtinėje Karalystėje, Debenhame, įsikūrusiose didžiausioje pasaulyje „Ford“ dyzelinių variklių gamykloje įrengtos trys vėjo turbinos, švaria energija aprūpinančios ten pat esančią automobilių surinkimo gamyklą.
Be to, „Ford“ pernai investavo 1 mln. JAV dolerių į pirmąjį Europoje „Ford“ Išteklių centrą Rumunijoje, veikiantį kaip inovatyvios verslininkystės ir tvarios pažangos idėjų generavimo inkubatorius.