„Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas teigia, kad automobilių gamintojas dirba prie naujos baterijų sistemos, kuri pasirodys jau kitais metais ir ji yra sukurta taip, kad galėtų dirbti 1 mln. mylių (1,61 mln. kilometrų).
„Model 3“ © „Tesla“
Kalbėdamas per „Tesla Autonomy Event“ renginį, Elonas Muskas ne tik daug dėmesio skyrė planuojamai naujajai paslaugai „robotų taksi“, bet ir atkreipė dėmesį į bendrą „Tesla“ kompanijos ateitį ir tai, kad „automobiliai turi būti patvaresni, jei norime, kad ekonomika suveiktų. Šiuo metu visi [Tesla] automobiliai gaminami taip, kad jie sugebėtų nuvažiuoti 1 milijoną mylių. Visi mechanizmai [variklis, pavarų sistema ir kt.] yra projektuojami ir išbandyti taip, kad atlaikytų 1 mln. mylių.“
Šiuos žodžius Elonas jau yra patvirtinęs ir pasidalintomis nuotraukomis, kaip atrodo „Model 3“ elektromobilio variklis ir pavarų sistema, nuvažiavus 1 mln. mylių (1,61 mln. km).
Tačiau Elonas pripažino, kad baterijų sistemos dar nėra kuriamos taip, kad galėtų tarnauti iki 1 mln. mylių ribos. Kol kas.
Kiek anksčiau Elonas teigė, kad „Tesla“ pagamino tą patį „Model 3“ elektromobilį, kurio nauja baterijų sistema galės tarnauti iki 500 000 mylių (apie 805 000 km.) ir ją netgi bus galima pakeisti.
Dabar Elonas Muskas teigia, kad „atkeliauja naujasis „Tesla“ baterijų paketas, kuris veiks tiek, kiek ir visos kitos automobilio sistemos. Naujoji baterijų sistema, kuri greičiausiai bus pradėta gaminti kitais metais, yra sukurta taip, kad galėtų dirbti 1 mln. mylių.“
Elonas taip pat pridūrė, kad kompanija optimizuoja kiekvieną automobilio aspektą, kad būtų užtikrinta minimali priežiūra ir taip sukurti „hiper-efektyvūs elektriniai automobiliai“.
Reikia pripažinti, kad „Tesla“ dar yra gana jauna automobilių gamintoja ir duomenų kiekis apie jų automobilius yra ribotas. Tad ir svarstyti apie ilgalaikes perspektyvus kol kas yra sunku.
Visgi, pirmieji „Tesla“ baterijų degradacijos duomenys rodo, kad nuvažiavus beveik 300 000 kilometrų – baterijų sistemos praranda 10 proc. savo talpos. Tai yra pirmieji duomenys ir jie atrodo visai neblogai, bet 1,61 mln. kilometrų yra visai kitas lygis.
„Tesla“ jau kuris laikas sutelkė savo dėmesį į baterijų ilgaamžiškumo tyrimus ir kiek anksčiau šiais metais buvo skelbiama apie „Tesla“ baterijų tyrimų grupės pasiekimus. Grupės vadovas Jeff’as Dahn’as siekė gauti patentą naujajai baterijai, kuri greičiau įkraunama ir iškraunama, pasižymi didesniu ilgaamžiškumu ir mažesnėmis gamybos išlaidomis.
Tikėtina, kad prie šių pasiekimų galėjo prisidėti ir tas faktas, kad „Tesla“ už daugiau nei 200 mln. dolerių įsigijo ultrakondensatorių ir baterijų gamintoją „Maxwell“, kurio turimos žinios šiose srityse turėjo pagelbėti kuriant ir tobulinant naujas baterijas.
Tad tokie Elono Musko žodžiai labai tikėtina, kad nėra vien tik noras atkreipti dėmesį į save, bet kai kurių naujausių baterijų technologijų pasiekimų, kuriuos jau ruošiasi „Tesla“ įgyvendinti, rezultatas.