„Thatcham Research“, automobilių tyrimų bendrovė, patikrino 11 naujausių modelių, turinčių beraktę užvedimo sistemą. Išbandyta, kaip tokios užvedimo sistemos atsilaiko prieš bandymus jas „nulaužti“. Ir, deja, daugelis modelių bandymų metu nesublizgėjo, o automobilių gamintojai pažėrė gausybę kritikos bandytojams.
Automobilių pramonė nepatenkinta nauju automobilių saugumo testu, kuris pateikė prastų reitingų keliems 2019 m. modeliams dėl, testuotojų teigimu, menko automobilių berakčių užvedimo sistemų atsparumo vagystėms.
Tyrimų centras „Thatcham Research“ tyrė automobilių atsparumą įvairioms vagystėms, kaip antai, vadinamosioms retransliavimo tipo (angl. relay attack) vagystėms ir įsilaužimams per originalią automobilio OBD skaitmeninę jungtį. Saugumas buvo taip įvertintas apibūdinimais „labai geras“, „geras“, „bazinis“, „prastas“, „netoleruojamas“.
„Thatcham“ patikrino vienuolika šiais metais pagamintų automobilių, iš kurių septyni modeliai gavo įvertinimus „prastas“ ar „netoleruojamas“. Matyt, nieko nuostabaus, kad gamintojai nesutiko su tokiais įvertinimais, teigia „autoexpress.co.uk“.
Vienas iš prasto „Thatcham Research“ įvertinimo sulaukusių automobilių buvo „Kia ProCeed“. Gamintojo pranešime rašoma: „Tikrindama „Thatcham“ su mumis nekomunikavo ir nepaaiškino, kaip buvo pasiektas toks reitingas.“ Gamintojas taip pat rašė, kad šių metų vasarį to paties automobilio saugumą „Thatcham“ įvertino keturiomis žvaigždutėmis iš penkių.
Modelio pavadinimas (2019 m.) | Saugumo reitingas |
---|---|
„Audi e-tron“ | labai geras |
„Ford Mondeo“ | Prastas |
„Hyundai Nexo“ | Prastas |
„Jaguar XE“ | Labai geras |
„Kia Proceed“ | Prastas |
„Lexus UX“ | Prastas |
„Mercedes-Benz“ B klasė | Labai geras |
„Porsche Macan“ | Labai geras (pakeista iš prasto) |
„Range Rover Evoque“ | Labai geras |
„Suzuki Jimny“ | Netoleruotinas |
„Toyota Corolla“ | Prastas |
„Hyundai“ irgi ginčijo „Thatcham“ testavimo metodus. Vandeniliu varomas „Hyundai Nexo“ sulaukė prasto saugumo reitingo, tačiau gamintojas pabrėžė – tyrimui paimtas modelis buvo gamybai skirto modelio prototipas, dar neaprūpintas visa saugumo sistema, su kuria šie modeliai bus pardavinėjami.
Naujas „Suzuki Jimmy“ modelio saugumas buvo įvertintas prasčiausiai – „netoleruojamas“. Japonų kompanija pabrėžė – šio modelio nėra su berakte užrakinimo sistema, jis užsirakina mechaniškai, todėl retransliavimo pobūdžio vagystės jam nepavojingos. Tiesa, akcentuojama, kad „Thatcham“ tikrina ne tik beraktę automobilių durelių sistemą.
„Porsche Macan“ saugumo sistema gavo reitingą „prasta“, bet kai gamintojas pateikė naujos informacijos apie automobilio nuotolinio pultelio jutiklio funkciją, „Thatcham“ pakeitė įvertinimą į „labai geras“.
Automobilių gamintojų ir pardavėjų asociacijos (angl. Society of Motor Manufacturers and Traders“) vadovas Mike‘as Hawesas teigė, kad asociacija dėl „izoliuotai susikurtos“ vertinimo sistemos, kuris kertasi su automobilių gamintojų klasifikacija.
Jis pridūrė, kad „Thatcham“ vertinimas veikiau trikdo, be to, tampa savotišku kelrodžiu vagims.
Padeda įvertinti pirkėjams
„Thatcham“ techninio padalinio vadovas Richardas Billyealdas gynė saugumo testą – teigė, jog norėta įspėti pirkėjus, kad automobiliai su berakte užrakinimo sistema gali būti lengviau prieinami vagims.
Jis tvirtino, kad testai buvo atliekami bendradarbiaujant su gamintojais, jiems visada paaiškinama, kodėl jų gamintas modelis buvo įvertintas vienaip ar kitaip.
R. Billyealdas teigė, kad 2019 m. vasarį atliktas „Kia ProCeed“ testas buvo skirtas draudimo bendrovėms, ne klientams, taigi yra kitoks, o vertinimai irgi kitokie.
Pasak R. Billyealdo, naujame teste atsižvelgiama į visus saugumo lygmenis, o „Suzuki Jimny“ saugumas sulaukė prasčiausio įvertinimo, nes „visa automobilio saugumo sistema neatitiko lūkesčių tokios klasės automobiliui“.
R. Billyealdas pakomentavo ir „Hyundai“ skundą dėl „Nexo“ modelio – pareiškė, kad galutinis modelis testuojamas ir vertinamas reitingu, kuris pateikiamas, kai modelis pristatomas visuomenei.