„Volvo Cars“ pristato pirmąją automobilių pramonėje jungliąją saugumo technologiją, veiksiančią visoje Europoje – tai yra dar vienas milžiniškas gamintojo žingsnis didinant saugumą keliuose.
Ši technologija leidžia „Volvo“ automobiliams tarpusavyje keistis duomenimis ir perspėti vairuotojus apie priekyje esančias slidžias atkarpas ar kitus pavojus kelyje.
© Gamintojo nuotr.
„Avarinių šviesų perspėjimo“ ir „Slidaus kelio perspėjimo“ sistemos pirmą kartą buvo pristatytos 2016 m. 90-os serijos „Volvo“ automobiliuose ir veikė Švedijoje bei Norvegijoje. Jau kitą savaitę ši technologija taps prieinama visiems „Volvo“ vairuotojams Europoje, o nuo 2020 m. ji taps standartine visų naujų „Volvo“ automobilių įranga. Ją taip pat bus galima įdiegti ir kai kuriuose anksčiau pagamintuose modeliuose*.
„Realiu laiku gaunami saugumo duomenys gali padėti išvengti eismo įvykių, – sako Malin Ekholm, „Volvo Cars“ saugumo centro vadovė. – „Volvo“ automobilių savininkai tiesiogiai prisidės užtikrinant didesnį kitų vairuotojų, naudojančių šią sistemą, saugumą kelyje, lygiai taip pat kaip ir patys bus perspėjami apie galimus pavojus“.
„Volvo“ atlikti saugumo tyrimai atskleidė, kad pasirinkus realias eismo sąlygas atitinkantį saugų greitį, galima žymiai sumažinti eismo įvykių pavojų. Iš anksto perspėjant vairuotojus apie gresiantį pavojų ir taip suteikiant laiko pasirinkti tinkamą greitį, jungliosios saugumo technologijos dar labiau prisidės užtikrinant saugius vairuotojo veiksmus ir didinant eismo saugumą.
Pristačius šias sistemas visoje Europoje, „Volvo Cars“ dar kartą primena savo raginimą automobilių pramonei prisijungti prie dalijimosi anoniminiais duomenimis, taip užtikrinant dar didesnį visų gamintojų automobilių saugumą.
Keitimasis duomenimis realiu laiku žymiai padidina eismo saugumą, o funkcija tampa vis aktualesnė, kadangi vis daugiau automobilių naudoja tinklo duomenis. Nuo praeitų metų visi Švedijoje ir Norvegijoje važinėjantys „Volvo“ lengvieji automobiliai ir sunkvežimiai keitėsi duomenimis apie kelyje esančias pavojingas vietas.
„Kuo bus daugiau realiu laiku duomenimis besikeičiančių automobilių, tuo mūsų keliai taps saugesni. Mes tikimės dar glaudesnio bendradarbiavimo su mūsų partneriais, kurie prisideda prie mūsų įsipareigojimo didinti saugumą keliuose,“ – sako Malin Ekholm.
Šios „Volvo Cars“ saugumo sistemos yra pirmosios automobilių pramonėje. Kai kuriame nors iš šią technologiją turinčių „Volvo“ automobilių įsijungia avarinės šviesos, „Avarinių šviesų perspėjimo“ sistema siunčia signalą visiems šalia esantiems ir tinklo duomenis naudojantiems „Volvo“ automobiliams, perspėdama ir padėdama vairuotojui išvengti pavojingos situacijos, pavyzdžiui, posūkiuose ar įkalnėse.
„Slidžių kelių perspėjimo“ sistema įspėja vairuotoją apie eismo sąlygas, anonimiškai gaudama duomenis apie kelio dangą iš priekyje važiuojančių automobilių ir iš anksto perspėdama kai artėjama prie slidaus kelio ruožo.
Per paskutinį mėnesį „Volvo Cars“ pristatė ne vieną inovaciją, didinančią eismo saugumą. Nuo 2020 m. visų „Volvo“ automobilių maksimalus greitis bus apribotas iki 180 km/val. greičiu. Taip pat visi automobiliai salonuose turės vaizdo kameras ir jutiklius, kurie leis automobiliui sustoti, jei bus nustatyta, kad vairuojama apsvaigus ar išsiblaškius ir atsiranda pavojus sukelti sunkų eismo įvykį.
Taip pat kompanija pirmą kartą paskelbė, kad informaciją apie saugumo technologijas nuo šiol galima rasti centrinėje skaitmeninėje bibliotekoje, skirtoje visiems automobilių pramonės atstovams, taip dar labiau didinant eismo saugumą keliuose.
* „Avarinių šviesų perspėjimo“ ir „Slidaus kelio perspėjimo“ sistemos yra galimos visuose nuo 2016 m. gaminamuose „Volvo“ SPA („Scalable Product Architecture“) arba CMA („Compact Modular Architecture”) platformos automobiliuose.