Elektronika.lt
 2025 m. balandžio 29 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 29 d. 20:25
8K televizoriai – revoliucija ar brangus triukas? Štai ką gamintojai nutyli
Balandžio 29 d. 17:43
Naujos taisyklės darbo rinkoje: dirbtinis intelektas atims darbą iš tų, kurie juo nesinaudos
Balandžio 29 d. 14:46
Pažangūs automobiliai sensta vis lėčiau – kaip gamintojams tai pavyksta?
Balandžio 29 d. 11:22
„Microsoft“ darbo tendencijų indekso ataskaita atskleidžia „Pionierių įmonių“ atsiradimą, žyminčių naują darbo jėgos raidos erą
Balandžio 29 d. 08:23
Suomijoje į miškus išvažiavo ypatingi šarvuočiai: vairuotoją atstojo 5G ryšys
Balandžio 28 d. 20:51
Šokiruojanti tiesa: ar antivirusinės programėlės saugo jūsų telefoną, o gal tik brangiai parduoda baimę?
Balandžio 28 d. 17:38
Ar Europos elektromobilių rinka pasiruošusi amerikietiškiems kalneliams?
Balandžio 28 d. 14:32
Lietuva stokoja inžinerinių profesijų atstovų: nykstantis pasirinkimas grasina šalies konkurencingumui
Balandžio 28 d. 11:12
Įspėjo naudojančius „Skype“ – turite mažai laiko pereiti prie kitos programėlės
Balandžio 28 d. 08:22
Žemėje įžiebs dirbtinę Saulę – turėsime beveik neribotos energijos šaltinį?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Naujoji sistema leidžia vienu įkrovimu elektromobiliui nuvažiuoti daugiau kaip 4800 km

Publikuota: 2019-03-03 14:38
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Autorius: Darius Verbickas
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Naujos rūšies „pakartotinai įkraunamos“ technologijos sukūrimas gali duoti milžinišką šuolį elektrinių transporto priemonių sektoriuje. „Purdue Research Foundation“ į šią problemą pasižiūrėjo iš visai kitos pusės ir jų naujoji sistema leidžia vienu įkrovimu automobiliui nuvažiuoti maždaug 3000 mylių (apie 4800 km).

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Naujos rūšies „pakartotinai įkraunamos“ technologijos sukūrimas gali duoti milžinišką šuolį elektrinių transporto priemonių sektoriuje. Vis girdime priekaištaujant, kad su vienu įkrovimu galima nuvažiuoti 100 km, 200 km, o ir 400 km kritikams jau tampa per mažai. „Purdue Research Foundation“ į šią problemą pasižiūrėjo iš visai kitos pusės ir jų naujoji sistema leidžia vienu įkrovimu automobiliui nuvažiuoti maždaug 3000 mylių (apie 4800 km).

Eric’as Nauman’as ir Michael’is Dziekan’as atlieka srautinės baterijos bandymus. Ji gali generuoti tokį energijos kiekį, kad būtų galima nuvažiuoti 3000 mylių © Lyna Landis, Purdue Research Foundation
Eric’as Nauman’as ir Michael’is Dziekan’as atlieka srautinės baterijos bandymus.
Ji gali generuoti tokį energijos kiekį, kad būtų galima nuvažiuoti 3000 mylių
© Lyna Landis, Purdue Research Foundation

Mokslininkų sistema remiasi srautinėmis baterijomis, kurios jau buvo sėkmingai išbandytos „Golf“ automobilio sistemoje ir pramoninėse transporto priemonėse, tokiose kaip šakiniai krautuvai. Pirmą kartą tai buvo išbandyta 2017-aisiais.

„Per pastaruosius dvejus metus ši technologija padarė tikrą šuolį ir patvirtina savo potencialią naudą mūsų transporto priemonėms“, – sakė John’as Cushman’as, kuris yra Purdue universiteto žemės, atmosferos ir planetų mokslų bei matematikos profesorius.

„Tai keičia žaidimo taisykles, nes naujos kartos elektrinėms transporto priemonėms nereikia labai brangaus ir plačiai paplitusio [elektromobilių įkrovimo stotelių] tinklo visoje JAV. Vietoj to, galima konvertuoti esamas iškastinio kuro degalines į įkrauto šviežio elektrolito įsipylimo ir išsikrovusio elektrolito paėmimo stoteles. Tai yra kur kas saugiau ir aplinkai draugiškiau, nei esamos baterijų sistemos.“

Mokslininkų idėja remiasi jau patentuota technologija, kuri yra saugi ir prieinama elektra varomų ir hibridinių transporto priemonių baterijų įkrovimui, pakeičiant baterijose esančius skysčius maždaug kas 300 mylių (482 km). Pats principas yra labai panašus į įprastų degalų užsipylimą.

Kas 3000 mylių (4828 km) būtų pakeičiama anodinė medžiaga ir tai užtruktų mažiau laiko nei reikia pakeisti automobilio tepalams bei kainuotų apie 65 dolerius.

Cushman’as su mechanikos ir biomedicinos inžinerijos prof. Eric’u Nauman’u nori šią technologiją komercializuoti ir jau įkūrė „IFBattery Inc.“ kompaniją.

„Baterija daro du dalykus: gamina elektros energiją ir vandenilį. Tai yra labai svarbu, nes daugelis vandeniliu varomų automobilių turi vandenilio saugojimo talpą, kurios slėgis siekia 5000 ar 10000 PSI [svarai kvadratiniame colyje], ir tai yra pavojinga“, – sakė vyresnysis „IFBattery“ inžinierius Michael’is Dziekan’as. „[Mūsų] sistema gamina vandenilį tada, kai jums jo reikia, todėl galite jį saugiai saugoti esant 20 ar 30 PSI slėgiui, vietoj 10000 PSI.“

Srautinių baterijų technologija pirmiausiai buvo išbandyti motoroleriuose, o vėliau didesnėse transporto priemonėse. Pasak Cushman’o, sekantis etapas bus pramoninė įranga ir automobiliai.

„Žvelgiant istoriškai, srautinės baterijos buvo nekonkurencingos dėl mažo energijos tankio“, – sakė Cushman’as. „Pavyzdžiui, įprastos srautinės baterijos energijos tankis yra apie 20 vatvalandžių kilogramui. Ličio jonų baterijos pasiekia apie 250. O mūsų srautinė baterija, palyginus su ličio jonų baterijomis, gali pasiekti nuo 3 iki 5 kartų didesnį energijos tankį.“

Cushman’as ruošiasi savo technologiją pristatyti 11-ame metiniame „InterPore“ renginyje, kuris įvyks šių metų gegužės mėn. Valensijoje, Ispanijoje. Jis savo technologiją jau spėjo pristatyti Roterdame, Nyderlanduose, ir Naujajame Orleane, JAV, vykusiose konferencijose.

„Tradiciniai elektriniai automobiliai, tokie kaip Tesla, turi ličio jonų baterijas, kurios paprastai yra paliekamos per naktį įkrauti. Mūsų srautinės baterijos naudoja vandens pagrindo vienalytį skystį, kuris gali varyti automobilį, lyg tai būtų įprastu kuru varomas automobilis, išskyrus tai, kad jis nieko nedegina“, – sakė Nauman’as.

Nenaudojant membranos ar separatoriaus, vienalyčio skysčio technologija oksiduoja anodą, kad pagamintų elektronus, ir dėka katode vykstančios redukcijos, generuojama elektros srovė, kuri varo transporto priemonės variklį. Oksidantas yra macro-molekulė, kuri būna elektrolite, tačiau redukuojama tik prie katodo.

„Esame tokioje stadijoje, kai galime sukurti daug galios. Daugiau galios, nei jūs kada nors galėjote tikėtis, kad bus gauta iš tokio tipo baterijos“, – sakė Cushman’as.

Išeikvotus baterijų skysčius ar elektrolitus galima juos surinkti ir pristatyti į saulės, vėjo ar hidroelektrinių jėgaines ir vėl įkrauti atsinaujinančia elektros energija. „Tai yra pilnai [uždaras] energijos ratas su labai mažu atliekų kiekiu“, – sakė Cushman’as. „IFBattery komponentai yra pakankamai saugūs, kad juos būtų galima laikyti įprastuose namuose. Jie yra pakankamai stabilūs, kad atitiktų pagrindinius gamybos ir platinimo reikalavimus bei yra ekonomiškai atsiperkantys.“

Apie šią technologija papasakojama vaizdo įraše:


Technologijos.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama