Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 30 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 30 d. 11:38
Trys patarimai, kaip per išpardavimus, didžiąsias šventes apsisaugoti nuo finansinių sukčių
Lapkričio 29 d. 17:47
KTU mokslininkai sukūrė dirbtinio intelekto įrankį depresijos diagnostikai
Lapkričio 29 d. 14:22
Išmanieji telefonai: kaip išsirinkti telefoną, turintį kokybišką ekraną?
Lapkričio 29 d. 11:19
Pajėgiausio prabangaus elektrinio visureigio belaukiant: „Range Rover Electric“ prototipai testuojami ypač karštame ore
Lapkričio 29 d. 08:27
Dirbtinis intelektas kūryboje: partneris ar konkurentas?
Lapkričio 28 d. 20:29
Finansiniai sukčiai metų pabaigoje itin aktyvūs: pateikė patarimus, kaip atpažinti apgaules ir neprarasti pinigų
Lapkričio 28 d. 17:23
Autorių teisių pokyčiai: kas turėtų gauti atlygį už dirbtinio intelekto sugeneruotą paveikslėlį? (1)
Lapkričio 28 d. 14:39
Nuo triukšmo gelbėjatės ausinukais? Vaistininkė – apie tinkamą jų naudojimą
Lapkričio 28 d. 11:23
Nuo idėjos iki grąžos: ko reikia, kad DI sprendimai atsipirktų?
Lapkričio 28 d. 08:27
Vagys savo aukas gali surasti pasitelkiant „Google“ žemėlapių programėlę, tačiau jūs galite užkirsti jiems kelią
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Jei viskas vyks pagal planą, jau po 10 metų Japonijos įvyks tikroji transporto revoliucija

Publikuota: 2019-01-30 17:19
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Nors praėjusio amžiaus devintajame dešimtmetyje Tokijas ir tapo įkvėpimo šaltiniu „Bėgančio ašmenimis“ futuristinių peizažų kūrėjams su jo skraidančiais automobiliais, tačiau tuo laiku modernia technologija buvę faksai paklausūs ir dabar. Tačiau, jei viskas vyks pagal planą, jau po 10 metų Tokijo dangų užpildys taksi ir sunkvežimiai.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Jei viskas vyks pagal planą, jau po 10 metų Tokijo dangų užpildys taksi ir sunkvežimiai.

Japonai dažnai kaltinami užstrigimu praeityje. Sulankstomi telefonai šalyje taip paplitę, kad laikomi ryškiu Galapagų sindromo pavyzdžiu, kai rinkos vystosi atskirai nuo globalių tendencijų. Populiarus ir dar vienas anachronizmas – „Yahoo“. Nors praėjusio amžiaus devintajame dešimtmetyje Tokijas ir tapo įkvėpimo šaltiniu „Bėgančio ašmenimis“ futuristinių peizažų kūrėjams su jo skraidančiais automobiliais, tačiau tuo laiku modernia technologija buvę faksai paklausūs ir dabar.

Jei viskas vyks pagal planą, jau po 10 metų Japonijos įvyks tikroji transporto revoliucija

Pareiga stebėti, kad Japonija neatsiliktų nuo technologinio progreso, ilgai buvo Ekonomikos, prekybos ir darbo ministerijos prievolė. Ministerijos vadovavo pokariniam Japonijos „ekonomikos stebuklui, davusiam pasauliui tranzistorinius radijo imtuvus, „Walkman“ grotuvą ir hibridinį automobilį „Prius“ – ir nuo tada daugiau jokių pastebimų inovacijų. Šalies IT kompanijos į pirmavimą išmaniųjų telefonų ar interneto technologijų srityje iš esmės nepretenduoja.

Neseniai ministerijos darbuotojas, 33 metų Fumiaki Ebihara ėmė jaudintis, kad Japonijai gresia tapti šalimi-anachronizmu. Ateitis su skraidančiais automobiliais ne už kalnų, nusprendė jis, o Japonija galėtų tapti šios srities pirmeive. Ir jis ėmė vadovauti turbūt geriausiai pasaulyje apgalvotam vyriausybiniam šios koncepcijos įgyvendinimui.

Jau sukurtas nacionalinis skraidančių automobilių projekto įgyvendinimo veiksmų planas – ir mašinų gamybos lyderiai jį palaikė. Jei viskas vyks kaip numatyta, jau po 10 metų Tokijo dangų užpildys skraidantys taksi ir sunkvežimiai, tikisi Ebihara. „Lyginant su kitomis šalimis, Japonija turi daugybę pranašumų, – tvirtina jis. – Išvystyta masinė gamyba, medžiagotyra, akumuliatorių technologijos, sistemų integracija – turime visus ingredientus. Mums tai yra puikus šansas tapti pirmaisiais“.

Nedidelės, bent entuziastingos skraidančių automobilių mėgėjų bendruomenės nariai daugiausiai jauni, kalbantys angliškai ir atsainiai žvelgiantys į senovines technologijas, neleidusias jų šaliai pasinaudoti esamomis progomis. Jie tiki, kad visai realu tapti pasauliniais šios sferos lyderiais. Shinzo Abe vyriausybė, pasirengusi šalies ekonomikai įkvėpti naują gyvybę ir atnaujinti jos įvaizdį prieš 2020 Tokijuje vyksiančią Olimpiadą, juo visiškai palaiko.

Tačiau politinė valia tokių kardinalių idėjų sėkmės negarantuoja. Japonijos įstatymai griežtai riboja „Airbnb“ naudotojus, o dėl aršaus taksistų pasipriešinimo, „Uber“, galima sakyti, neveikia. Skraidančių automobilių mėgėjai tvirtina, kad po 10 metų bet kuris japonas galės išsikviesti „dangaus Uber“ vienu ikonėlės paspaudimu savo išmaniajame telefone, tačiau dabar sunku rasti bent jau įprastą.

Kai kurios šalys jau svarsto skraidančių automobilių galimybę. Singapūras ir Naujoji Zelandija paskelbė ketinimus tapti srities pionieriais (pastaroji netgi pasirašė partnerystės susitarimą su Larry'io Page'o korporacija „Kitty Hawk“).

Tačiau kuo sudėtingiau tvarkoma šalies oro erdvė, tuo šiuo klausimu jų valdžia atsargesnė. JAV Civilinės aviacijos federalinės valdybos atstovai pernai gegužę skraidantiems automobiliams skirto susitikimo dalyviams pareiškė, kad greito pritarimo iš reguliatorių skraidančių automobilių naudojimui tikėtis neverta. Ta pati vyriausybinė agentūra dar nesusitvarkė su taisyklėmis, kuriomis dronams būtų leidžiama skraidyti naktimis ar virš žmonių susibūrimų. Liberalesnis Britanijos požiūris į bepiločius skraiduolius entuziazmo skraidančių automobilių atžvilgiu nekelia. Gi valdininkai Japonijoje (taip pat ir ministerijos, kurioje dirbo Ebihara) garsėja savo konservatyvumu.

Japonijai šia kryptimi darbuotis sparčiau už kitus verta ne dėl tuščios garbės. Šalį reguliariai purto žemės drebėjimai ir lanko taifūnai – dėl šių stichinių nelaimių judėti sausuma darosi neįmanoma. Be to, ir šiaip važiuoti mašina po šalį nėra labai lengva: kelionė iš Tokijo centro į tarptautinį Narita oro uostą gali trukti ilgiau nei dvi valandas.

Skraidančių automobilių programą Japonijos vyriausybė pristatė pernai rugpjūtį. Jos partneriais tapo „Boeing“, „Airbus“, o taip pat tokie vietiniai žaidėjai kaip „Yamato Holdings“ ir „Subaru“. Nepaisant visų sunkumų Japonijoje, dalyvauja ir „Uber“ – šalies valdžia tikisi, kas JAV kompanija pasirinks Tokiją savo skraidančių automobilių programos „Uber Air“ bandymų platforma. Tikimasi, kad šios korporacijos drauge su valdininkais sukurs saugaus skraidančių automobilių paleidimo visoje šalyje planą, o bandomieji skrydžiai prasidės jau šiais metais.

Tuo tarpu iš beveik niekas iš Japoniją atstovaujančių programos dalyvių tokių mašinų gamyba neužsiima (ir neplanuoja užsiimti). Beveik visos inovacijos iš užsienio kompanijų: „Airbus“, „Uber“ ir „Bell Helicopter“. Japonijos gamintojai užtikrins smulkius skraidančių automobilių ekosistemos komponentus: akumuliatorius, programinę įrangą ir taip toliau.

Dabar Japonijoje yra bent vienas skraidančio automobilio prototipas. Tik neseniai jo gamintojui „Cartivator“ buvo suteiktas leidimas paleisti jį už sandėlio Nagojoje ribų. Tai – dvivietis 3,5 metrų ilgio ir vos metro aukščio skraidantis aparatas. Japonijos inžinieriai neturi didelės tokių modelių kūrimo patirties, o šalies teisinė bazė – griežta ir konservatyvi. Čia kurti ir gaminti skraidančius automobilius – ne pat lengviausias užsiėmimas, mano Tsubasa Nakamura, vienas iš „Cartivator“ steigėjų, kurį vaikystėje užbūrė kadarai su filme „Atgal į ateitį“ skraidančiu „DeLorean“.

„Cartivator“ – ne startuolis, o savanorių organizacija. Daugiau šimtas dalyvių kiekvieną savaitę darbui joje skiria apie 20 valandų laisvo laiko. Organizaciją – gan kukliai – finansuoja „Toyota Motor“, „Panasonic“ ir NEC. Tačiau skraidantys automobiliai visgi turi būti verslas, todėl Nakamura ir Tomohiro Fukuzawa įsteigė dar vieną kompaniją – „Skydrive“, pritraukusią jau 3 $ mln. rizikos kapitalo investicijų. Ši suma – tik menka dalis to, ko reikia Nakamurai savo tikslo įgyvendinimui: skraidančiu automobiliu uždegti olimpinį fakelą per 2020 metų žaidynių atidarymo ceremoniją.

Teisybės dėlei reikia paminėti, kad skraidančiais automobiliais užsiimančių stambių kompanijų Japonijoje visgi yra. Pavyzdžiui, entuziazmu išsiskiria šimtametė logistikos bendrovė „Yamato“. Pernai ji tapo JAV kompanijos „Bell“ padalinio „Textron“, gaminančio aviacijos techniką, taip pat ir JAV armijai, partneriu. „Yamato“ privalo būti šios sferos lydere, – tvirtina kompanijos vyr. vadybininkas Shinji Makiura. Jo nuomone, negalima delsti, nes dėl gimstamumo mažėjimo mažėja ir darbininkų. – Mums reikia išmokti dirbti su mažiau žmonių“. Bandymus „Yamato“ planuoja pradėti dar šiais metais. Beje, netgi Yamato paties automobilio kūrimą perleido amerikiečiams. Pati kompanija kuria ekonominį skraidančių sunkvežimių valdymo modelį ir modulinį krovinių konteinerį aeromobiliui.

Kad Japonijoje mašinos imtų skraidyti, joms reikia įveikti jėgą, ne menkesnę, nei Žemės gravitacija – biurokratiją. Be Ekonomikos, transporto ir darbo ministerijos, šiuo klausimu domisi ir daugelis kitų organizacijų, pavyzdžiui, Japonijos žemės, infrastruktūros, transporto ir turizmo ministeriją. Ji sertifikuos naujų transporto priemonių saugumą, o taip pat bus atsakinga už oro transporto kontrolės sistemos – gerokai sudėtingesnės už egzistuojančią – sukūrimą ir valdymą. „Negalime aukoti skraidančių automobilių ir jų keleivių saugumo vardan patogumo, ypač, stambiuose miestuose“, – sakė Masafumi Ohi, ministerijos tinkamumo skraidyti padalinio direktoriaus pavaduotojas.

Japonijos saugumo kultūra, ko gero, bekompromisiškiausia pasaulyje. Po siaubingos „Japan Airlines“ 123 reiso katastrofos 1985 metais nė vieno Japonijos vežėjo tokia tragiška situacija neištiko. Per maždaug 50 metų, greitųjų traukinių „Shinkansen“ tinkle nebuvo nei susidūrimų, nei nuvažiavimų nuo bėgių. Tačiau atrodo, neišvengiama, kad skraidantys automobiliai į avarijas pateks, gal net fatališkas – tai gali kiek atvėsinti įkarštį japonų valdininkų, norinčių šioje srityje aplenkti kitas šalis.

Ir tai dar ne visos kliūtys. Didžiuliai ir itin tankiai apgyvendinti Japonijos miestai – dėl kurių šalis mano esanti subrendusi skraidantiems automobiliams – lazda su dviem galais. Kol kas neaišku, kur tokiuose megapoliuose, kaip Tokijas ar Osaka bus laikomi tūkstančiai naujų tokių automobilių. Juolab, kad valdžia garažus ant namų stogų statyti uždraudė. Tuose miestuose jau veikia vienos iš geriausių (ir painiausių) pasaulyje viešojo transporto sistemos – tad, net šauniausi skraidantys automobiliai palyginus „Shinkansen“, turėtų kukliai nuleisti žibintus.


Technologijos.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama