Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 30 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 29 d. 17:47
KTU mokslininkai sukūrė dirbtinio intelekto įrankį depresijos diagnostikai
Lapkričio 29 d. 14:22
Išmanieji telefonai: kaip išsirinkti telefoną, turintį kokybišką ekraną?
Lapkričio 29 d. 11:19
Pajėgiausio prabangaus elektrinio visureigio belaukiant: „Range Rover Electric“ prototipai testuojami ypač karštame ore
Lapkričio 29 d. 08:27
Dirbtinis intelektas kūryboje: partneris ar konkurentas?
Lapkričio 28 d. 20:29
Finansiniai sukčiai metų pabaigoje itin aktyvūs: pateikė patarimus, kaip atpažinti apgaules ir neprarasti pinigų
Lapkričio 28 d. 17:23
Autorių teisių pokyčiai: kas turėtų gauti atlygį už dirbtinio intelekto sugeneruotą paveikslėlį? (1)
Lapkričio 28 d. 14:39
Nuo triukšmo gelbėjatės ausinukais? Vaistininkė – apie tinkamą jų naudojimą
Lapkričio 28 d. 11:23
Nuo idėjos iki grąžos: ko reikia, kad DI sprendimai atsipirktų?
Lapkričio 28 d. 08:27
Vagys savo aukas gali surasti pasitelkiant „Google“ žemėlapių programėlę, tačiau jūs galite užkirsti jiems kelią
Lapkričio 27 d. 20:30
Didiesiems metų išpardavimams įpusėjus būkite budrūs: populiariausia sukčių schema – įvelti kurjerius ir siuntų tarnybas
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

KTU atrastą būdą padidinti kylančių lėktuvų saugumą komercializuos studentai

Publikuota: 2019-01-16 08:25
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Aut. teisės: ©15min, UAB
Inf. šaltinis: 15min.lt

Mokslininkų ir studentų bendradarbiavimas mokslo srityje paprastai vyksta rengiant mokslinius darbus universitete. Tačiau Kauno technologijos universiteto gyvuojanti inovacijų ekosistema vis dažniau pateikia kitokių jungčių, pavyzdžiui, kai dėstytojų išradimus vysto studentų įmonės.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Mokslininkų ir studentų bendradarbiavimas mokslo srityje paprastai vyksta rengiant mokslinius darbus universitete. Tačiau Kauno technologijos universiteto (KTU) gyvuojanti inovacijų ekosistema vis dažniau pateikia kitokių jungčių, pavyzdžiui, kai dėstytojų išradimus vysto studentų įmonės. Vienas tokių pavyzdžių – KTU Elektros ir elektronikos fakulteto (EEF) mokslininkų patento pagrindu prototipą kuriantis studentų įkurtas startuolis, rašoma pranešime spaudai.

KTU atrastą būdą padidinti kylančių lėktuvų saugumą komercializuos studentai

Mokslininkų ir studentų bendradarbiavimas neprivalo apsiriboti mokslinių darbų rengimu universitete. KTU mokslininkai, sukūrę būdą orlaivių saugumui didinti pakilimo metu ir pateikę idėją patentavimui, šiuo metu dirba su startuoliu „Setbitera“. Jaunieji KTU elektronikos inžinerijos specialistai mokslininkams kuria sistemą, kuri atskleis ir vizualizuos mokslininkų algoritmo veikimo principą.

Sistema orlaivių saugumui užtikrinti

KTU mokslininkų dr. Darijaus Pagodino ir dr. Vytauto Dumbravos sukurtas įrenginys per pirmąsias 10 sekundžių lėktuvui važiuojant kilimo taku nustato, ar lėktuvas per duotą atstumą išvystys greitį, kurio reikia pakilimui.

Remiantis JAV aviacinės-kosminės ir gynybos korporacijos „Boeing“ pateikta aviakatastrofų statistika, 13 proc. nelaimių įvyksta būtent pakilimo metu. Vienas didžiausių iššūkių pilotams – nuspręsti, ar iškilusią problemą bus galima išspręsti pakilus, ar būtina stabdyti lėktuvą ir neleisti jam kilti.

Problema yra tai, kad orlaivių pagreitėjimas vis dar yra vertinamas subjektyviai, pilotui įvertinus kokio ilgio kilimo ir tūpimo takas reikalingas, atsižvelgiant į oro sąlygas ir kitas aplinkybes.

Tačiau tokie subjektyvūs apskaičiavimai yra naudingi tik tuomet, kai viskas veikia taip, kaip turėtų veikti. Kai atsiranda nenumatytų kliūčių, pilotas gali klaidingai nustatyti lėktuvo pagreitį, neįvertinti, kad kilimo takas yra per trumpas ir orlaivis neišvystys saugiam pakilimui reikalingo greičio.

„Kai atsiranda subjektyvumas, klaidos tikimybė – didelė“, – sako KTU EEF mokslininkas dr. D.Pagodinas.

Siekiant sumažinti žmogiškos klaidos riziką mokslininkams gimė idėja sukurti sistemą, kuri, lėktuvui pradėjus judėti, atsižvelgtų į akselerometro duomenis bei kilimo tako ilgį, įvertintų faktinį orlaivio pagreitį, apskaičiuotų saugaus kilimo perspektyvą ir informuotų pilotą, jei orlaivis negalėtų saugiai pakilti.

KTU mokslininkų ir studentų partnerystė

Mokslininkų teigimu, po pusantrų metų vystymo pradinė išradimo idėja yra patobulinta. Šiuo metu nuspręsta kurti ne patį prietaisą, o algoritmą, kuris sektų pakilimui reikalingus parametrus. Algoritmas turi didelį privalumą, nes pakilimo stebėjimo sistema galėtų būti lanksčiai integruota į bendrą lėktuvo stebėsenos sistemą.

Mokslininkų kuriama stebėjimo sistema veiktų „pagal nutylėjimą“, taigi duotų ženklą tik tuo atveju, jei kilimo procesas neatitiktų iš anksto nustatytų parametrų ir galėtų turėti įtakos saugiam lėktuvo pakilimui. KTU mokslininkų sukurtos sistemos lankstumas suteikia galimybę ne tik integruoti pakilimo stebėjimo sistemą į skirtingų orlaivių sistemas, bet ir priderinti šią sistemą prie itin griežtų aviacijos saugumo reikalavimų.

Drauge su mokslininkais dirbanti, prieš metus įkurta „Setbitera“ specializuojasi elektronikos ir elektrotechnikos sistemų kūrime „Pagrindinė mūsų užduotis – sukurti sistemą, kuri pavaizduotų lėktuvo pakilimo parametrų stebėjimo algoritmo veikimą. Tuomet jau veikiančią sistemą galima demonstruoti lėktuvų gamintojams. Mokslininkų algoritmas bus integruojamas į skrydžio valdymo sistemą (angl. Flight Management System), tad iš principo mes turime susikurti šios sistemos aplinką“, – pasakoja vienas iš įmonės įkūrėjų Dovydas Vaškas.

„Setbitera“ įsikūrusi KTU jauno verslo vystymo inkubatoriuje „Startup Space“. Jos įkūrėjai – KTU studentai ir absolventai. Toks KTU mokslininkų ir startuolių įmonės bendradarbiavimas – geras KTU inovacijų ekosistemos pavyzdys. KTU dirbantys technologijų perdavimo ir verslo vystymo specialistai ne tik supažindino mokslininkus su startuoliu, bet ir padėjo užregistruoti patentą bei tarpininkavo pasirašant licencijavimo sutartį. Savo ruožtu startuolis „Setbitera“ vykdo darbus, pasitelkdamas KTU jauno verslo vystymo sistemą ir konsultacijas dėl finansavimo šaltinių.

Išradimu susidomėjo ir kanadiečiai

Įžvelgę kuriamos sistemos potencialą ir bendradarbiaudami su KTU Nacionaliniu inovacijų ir verslo centru (NIVC), mokslininkai pateikė savo išradimą patentavimui Lietuvoje, yra planuojama patento registracija JAV, Europoje bei Japonijoje. Ieškodami bendradarbiavimo galimybių publikavo informaciją užsienio duomenų bazėse.

„Išradimu susidomėjo žurnalistai iš Kanados „Discovery“ TV kanalo – su jais sutarėme, kad kai tik turėsime prototipą, suderinsime filmavimo galimybę. Toks žurnalistų susidomėjimas buvo vienas iš impulsų judėti toliau ir kuo greičiau gaminti prototipą“, – pasakoja D.Pagodinas.


15min.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama