Ateitis dar ne čia, bet atvyks jau netrukus… Retro futuristinis dizainas, visiškai naujas elektromobilis bei hibridinės technologijos – tik kelios „Hondos“ 2019 m. naujienos. Kiti metai taps pamatu įgyvendinant bendrovės strategiją, jog iki 2025 m. du trečdaliai visų „Hondos“ parduodamų automobilių Europoje bus varomi elektra.
Dizaino DNR: atgal į ateitį
2018-ųjų liepą legendinis mopedas „Honda Super Cub“ sugrįžo į Europą. Tai vienas pirmųjų „Hondos“ dviračių produktų, pradėtas gaminti dar 1958-aisiais. Per 60 metų pagaminta per 100 mln. „Super Cub“ motorolerių.
Šiandieninis „Super Cub C125“ – retro futuristinio „Hondos“ dizaino pavyzdys. Mopedas išsaugojo pirmtako linijas, pridedant pažangų variklį, ABS, išmaniojo užrakto sistemą bei LED žibintus.
Kurdama naujienas, „Honda“ vis dažniau grįžta prie legendinių modelių ištakų. 2019 m. prekyboje pasirodysiantis elektromobilis „Honda Urban EV“ – pirmosios „Civic“ kartos stiliaus interpretacija. Prieš kelias savaites gatvėse pastebėtas bandomasis „Urban EV“ modelis nedaug skiriasi nuo automobilių parodose pristatytos koncepcijos. Todėl galima manyti, jog išskirtinis retro futuristinis dizainas bus vienas didžiausių šio modelio skiriamųjų bruožų tarp kitais metais debiutuosiančių automobilių.
„Pirmųjų hibridinių ir elektra varomų automobilių dizainas pirmiausia tarnavo technologijoms ir stokojo drąsos. Elektrinės automobilių platformos leidžia laisviau įgyvendinti dizaino idėjas. Todėl „Urban EV“ taps pirmuoju ateities automobilių šaukliu – tokiu, kokius automobilius matėme futuristiniuose fantastikos filmuose“, – teigė UAB „Nippon Auto“ komercijos direktorius Artūras Vilpišauskas.
Elektrinės ateities link
„Honda Urban EV“ taip pat taps vienu pirmųjų „nuo nulio“ sukurtų didžiųjų automobilių gamintojų elektromobilių. „Urban EV“ kuriamas ant visiškai naujos „Honda“ gamybos platformos, skirtos elektrinėms transporto priemonėms. „Urban EV“ debiutas bei nedideliems elektromobiliams sukurta platforma taps pamatu įgyvendinant „Hondos“ strategiją, jog iki 2025 m. du trečdaliai visų bendrovės parduodamų automobilių Europoje bus varomi elektra.
„Iki šiol daugelis gamintojų skubėjo „elektrifikuoti“ esamų modelių bazes. Nors šis sprendimas paspartino naujų elektromobilių kelią į rinką, tai nebuvo visavertės elektrinės transporto priemonės. Jos kurtos pirmiausia kaip modeliai tradiciniais varikliais, todėl automobilių svorio centras, dinaminės savybės ir kiti techniniai ypatumai gerokai nusileidžia „nuo nulio“ sukurtoms elektromobilių platformoms“, – teigė UAB „Nippon Auto“ komercijos direktorius A. Vilpišauskas.
Elektromobilių technologijas „Honda“ siekia pritaikyti ir hibridiniuose modeliuose. Kitais metais „Hondos“ hibriduose Europoje taip pat debiutuos pastovaus pavaros perdavimo transmisija (ang. fixed gear transmission), pakeisianti CVT sistemas. Pastovaus perdavimo sistemos naudojamos „grynakraujuose“ elektromobiliuose, kur vidaus degimo varikliams įprastas pavarų perjungimas nėra reikalingas. Pastovaus perdavimo sistema užtikrina tolygų galios perdavimą bei leidžia automobiliui nepastebimai persijungti tarp visiškai elektrinio, hibridinio ar benzininio variklio režimų. Naujasis „Honda CR-V“ hibridinis visureigis Europoje pasirodys jau su naująja transmisija.