„Tesla Semi“ gatvėse turėtų pasirodyti jau kitais metais. Bent jau taip planuojama ir to tikisi šimtus šių elektrovilkikų įsigiję pirkėjai. Todėl dabar „Tesla Semi“ prototipai yra intensyviai bandomi bendro naudojimo keliuose. Čia juos dažnai užfiksuoja pro šalį vaikštinėjantys žmonės ir kartais jiems pavyksta užfiksuoti įdomių vaizdų. Ar garsų – šįkart žmonės nustebo, koks triukšmingas gali būti „Tesla Semi“.
„Tesla Semi“ buvo pristatytas dar pernai, tačiau susidomėjimas šiuo sunkvežimiu nuolat auga. Tai yra iš dalies keista, nes šis vilkikas turi daug gerbėjų, kurie su sunkvežimiais neturi nieko bendro. Visi pranešimai apie bėdas „Tesla“ gamyklose verčia pakraipyti galvą – ar tikrai „Tesla Semi“ gamyba prasidės jau kitais metais? Bet su vienu dalyku nepasiginčysi – prototipai važinėja sėkmingai.
Tiesą sakant, neseniai buvo pranešta, kad vienas prototipas sėkmingai važinėja vienas – be jokios palydos, mechanikų ir kitų automobilių. Važinėja jis ne šiaip sau – renkama informacija, ką reikia patobulinti, o kartu lankomi pirkėjai. Plius, gatvėse „Semi“ pamato ir markės gerbėjai bei skeptikai, galintys dar kartą įsitikinti, kad tai – tikras, pilnai veikiantis vilkikas.
Taip nutiko ir šįkart, kai buvo užfiksuotas statų posūkį įveikiantis ir energingai besibėgėjantis „Tesla Semi“ sunkvežimis:
Internete užvirė kalbos apie girdimą garsą. Jis pakankamai garsus ir pastebimas, nors, aišku, yra tylesnis už dyzelinių vilkikų skleidžiamą triukšmą. Iš karto kilo kalbos apie tai, kas gali kelti šį garsą, tačiau didelės paslapties čia nėra – elektromobiliai taip pat skleidžia šiokį tokį garsą. Viena vertus, elektros varikliai nėra visiškai tylūs (juk juose sukasi didelis metalinis rotorius), tačiau kita vertus, didžiąją garso dalį sudaro transmisija – vienas su kitu sąveikaujantys krumpliaračiai. Kadangi nieko daugiau nesigirdi, tai atrodo, kad „Tesla Semi“ yra varomas kažkokia paslaptinga energija. Jis netgi skamba kaip greita mašina.
„Tesla Semi“ 97 km/h greitį gali pasiekti per 5 sekundes. Aišku, tai įmanoma tik be krovinio, tačiau ir pilnai pakrautas elektrovilkikas yra nepalyginamai greitesnis už praktiškai visus konkurentus – iki 97 km/h įsibėgėja per 20 sekundžių. Tačiau tokie greiti įsibėgėjimai, savaime aišku, greičiau sekina baterijas. Važiuojant atsargiau turėtų pavykti įveikti 8–9 šimtus kilometrų – gerokai mažiau nei nuvažiuoja dyzeliniai vilkikai su pilnais bakais, bet bent jau iš išmetimo sistemos nerūksta dūmai, o vežėjai džiaugiasi mažesnėmis sąnaudomis.
Beje, atkreipkite dėmesį ir į tai, kad „Tesla Semi“ puspriekabės galas vaizdo įraše yra papuoštas specialiais aptakais. Nedaug žmonių žino, kad galinis mašinos paviršius, kalbant apie aerodinamiką, yra toks pat svarbus, kaip ir priekinis. Stati galinė puspriekabės siena kuria sūkurius, kurie yra tarsi daugybė mažų žemo slėgio sričių, traukiančių vilkiką atgal. Tokie aptakai sumažina pasipriešinimą. „Tesla Semi“ apskritai pasižymi geromis aerodinaminėmis savybėmis – jo aerodinaminis koeficientas siekia vos 0,36. Tačiau dabar jis turi veidrodėlius, kurių pristatymo metu neturėjo. Tikėtina, kad to reikalavo valstybės institucijos bent jau bandymų metu.