Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 27 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 26 d. 20:28
Augant eismo spūstims, infrastruktūros pokyčių neužteks: būtina keisti keliavimo įpročius
Lapkričio 26 d. 17:52
Kad 3D spausdintuvai mokyklose nedulkėtų – naujų technologijų mokosi ir mokytojai
Lapkričio 26 d. 14:19
Ar dirbtinio intelekto sistemų kūrėjai atsako už šių sistemų sukeltą žalą?
Lapkričio 26 d. 11:35
Dinamiškas ir universalus: antros kartos „Audi Q5 Sportback“
Lapkričio 26 d. 08:35
„Sony“ pristato antros kartos „Alpha 1 II“ pilno kadro fotoaparatą
Lapkričio 25 d. 20:25
Elektrinis sunkvežimis „Renault Trucks E-Tech T“ viena įkrova nuvažiuos 600 km
Lapkričio 25 d. 17:22
„Sony“ pristato pirmąjį „G Master“ standartinį priartinantį objektyvą su pastovia F2 diafragma
Lapkričio 25 d. 14:49
Apsaugokite savo namus: gyventojų klaidos, kurios traukia vagis, ir ekspertų sprendimai
Lapkričio 25 d. 11:20
Iš proto varanti senutė: kaip DI kovoja su telefoniniais sukčiais?
Lapkričio 25 d. 08:34
Kaip ištrinti fono paveikslėlį „iPhone“
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Automobilio signalizacija: ar tai dar reikalinga saugumo priemonė?

Publikuota: 2018-09-17 12:20
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Vytenis Kudarauskas
Inf. šaltinis: LRT.lt

Vidury nakties kaukianti automobilio signalizacija yra prikėlusį ne vieną. Tačiau jų skleidžiamas įkyrus ir ausį rėžiantis garsas girdimas vis rečiau. Ar tai dėl to, kad žmonės šių sistemų nebemontuoja į savo automobilius? LRT.lt kalbinti ekspertai teigia, kad tai yra tiesa – klientų, kurie atvyksta sumontuoti signalizaciją, mažėja.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Vidury nakties kaukianti automobilio signalizacija yra prikėlusį ne vieną. Tačiau jų skleidžiamas įkyrus ir ausį rėžiantis garsas girdimas vis rečiau. Ar tai dėl to, kad žmonės šių sistemų nebemontuoja į savo automobilius? LRT.lt kalbinti ekspertai teigia, kad tai yra tiesa – klientų, kurie atvyksta sumontuoti signalizaciją, mažėja.

Įmonės „Automobilių kryptis“ direktorius Artūras Marčenka sako, kad skirtumas, kiek klientų atvykdavo prieškriziniu laikotarpiu, maždaug 2007-aisiais, ir kiek atvyksta dabar, yra didelis. Jis įvardija ir pagrindinę priežastį, kodėl sumažėjo klientų, norinčių sumontuoti signalizaciją.

„Mažėja draudimo reikalavimai, nes kai kurioms įmonėms pakanka net ir tokių sistemų, kurios yra negarsinės. Nemažai vokiškų automobilių turi gamyklines signalizacijas, kurios tenkina draudimo įmonių reikalavimus ir papildomų sistemų diegti nereikia“, – teigia A. Marčenka.

Automobilio signalizacija: ar tai dar reikalinga saugumo priemonė?

Su kolega sutinka ir „Altas Automotive“ direktorius Vytautas Grigaitis. Jis taip pat sako, kad prieš dešimtmetį klientų buvo nepalyginamai daugiau, o šiandieninį jų sumažėjimą taip pat sieja su sumažėjusiais draudikų reikalavimais. Tiesa, klientų tikrai yra, ir dažniausiai tai yra prabangių automobilių vairuotojai.

„Prabangūs ir brangūs automobiliai yra pagrindiniai mūsų klientai, nes draudimo kompanijos jiems reikalauja papildomų sistemų įrengimo. Tačiau žmonės nesiskundžia ir papildomą signalizaciją įsirengia ir savo noru“, – LRT.lt sako V. Grigaitis.

Draudimo kompanijos ERGO Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius teigia, kad draudimo kompanijos kelia tam tikrus reikalavimus apsaugos lygio sistemoms.

„Draudžiant automobilį nuo vagystės esame nustatę reikalavimus, kad draudžiamame automobilyje būtų sumontuotos tam tikro lygio apsaugos priemonės. Tuo atveju, jei kliento automobilyje yra aukštesnio lygio apsaugos sistemos ir tai padeda sumažinti riziką, draudimui suteikiama nuolaida“, – komentuoja R. Pocius.

Jis priduria, kad, pavyzdžiui, ERGO bendrovėje naudojami trys automobilių apsaugos sistemų lygiai. Koks apsaugos lygis reikalaujamas konkrečiam automobiliui priklauso nuo automobilio markės, pagaminimo metų, vertės, vagysčių dažnio ir kitų niuansų.

Tačiau jis patvirtina, kad kiekvienam automobiliui yra priskirtas vienas ar kitas apsaugos sistemų reikalavimas, bet daugumai automobilių pakanka gamyklinės apsaugos.

Sistemos tobulėja

Kalbant apie modernių signalizacijos sistemų tobulėjimą, A. Marčenka pastebi, kad pagrindinis skirtumas tarp senesnių ir naujų sistemų yra tas, kad įdiegus signalizaciją nebereikia papildomų pultelių jos valdymui.

„Principas išlieka toks pats, bet šiandien daugiausia montuojamos skaitmeninės sistemos, kurios valdomos per gamyklinį automobilio raktelį ir nereikia papildomo pultelio, kaip reikėdavo anksčiau“, – pastebi A. Marčenka.

Bet tokia situacija kalbant apie pigesnes sistemas. Brangesnės suteikia dar daugiau privalumų ir patogumų automobilio šeimininkui. Pavyzdžiui, GSM siųstuvus turinčios signalizacijos gali veikti tyliai ir apie tai, kad automobilis yra vagiamas arba apiplėšinėjamas, pranešama tik automobilio savininkui. Be to, yra ir dar vienas privalumas, kurį įvardija specialistas.

„Tokios sistemos labai patogios, nes jei šeimininkas nenori draustis KASKO draudimu, jo automobilis bus pakankamai apsaugotas. Žinoma, nuo gerai apsirūpinusių vagių tokios sistemos gali neapsaugoti, nes jie turi signalų slopintuvus, tačiau tokių plėšikų nedaug“, – pasakoja A. Marčenka.

Bet ir tai dar nėra signalizacijos sistemų galimybių ribos. V. Grigaitis pasakoja, kad vis labiau populiarėjant ne pačių automobilių, bet tik jų detalių vagystėms, apsaugos sistemas galima pritaikyti taip, kad jos praneštų ir apie tokius pavojus.

„Tiems, kas kenčia nuo žibintų vagysčių, galima prie GSM sistemos prijungti specialius daviklius, kurie šeimininkui praneša, kad kažkas krapštosi prie automobilio. Jei išdaužiamas stiklas ar atidaromos durys, pradeda „kaukti“ ir padeda išvengti tokių vagysčių“, – pasakoja V. Grigaitis.

Jis prisimena ir istoriją, kai vieną kartą jau apvogtą automobilį vagys mėgino „apšvarinti“ antrą kartą, tačiau tuo metu savininkas jau buvo pasirūpinęs papildoma apsauga.

„Vienos saugos tarnybos vadovas savo BMW laikė požeminiame garaže, automobilyje buvo tik gamyklinė saugos sistema ir jam daug ką pavogė. Draudimo žala buvo apie 20 tūkst. eurų.

Jis atvyko pas mus, jam įdiegėme GSM sistemą. Po mėnesio jam bandė vėl apvogti automobilį, bet šeimininkas gavo signalą, todėl vagis buvo pagautas ir perduotas policijai“, – istoriją prisimena V. Grigaitis.

Norintys automobilio saugumu pasirūpinti maksimaliai, renkasi signalizacijas, kurios suteikia galimybę matyti vietą, kurioje yra pavogtas automobilis. Įdiegti tokias sistemas į pačius brangiausius ir prabangiausius automobilius reikalauja ir draudimo kompanijos.

Bet prieš priimant sprendimą, geriau pasikonsultuoti su draudimo bendrove, kuri tiksliai nurodys, kokią sistemą reikėtų sumontuoti.

„Prieš klientams montuojant automobilyje apsaugos sistemas, visuomet kviečiame kreiptis į draudimo bendrovę ir išsiaiškinti tikslius reikalavimus. Pastebime tendenciją, kad vis daugiau klientų taip ir daro – pirmiausia išsiaiškina apsaugos lygio reikalavimus ir tik tuomet montuoja įrangą. Tarp populiariausių apsaugos priemonių – paieškos ir vietos nustatymo sistemos bei imobilizatoriai“, – LRT.lt sako R. Pocius.

Gamyklinės sistemos turi spragų

Žinoma, automobilių apsauga rūpinasi ir patys gamintojai. Tačiau, V. Grigaičio manymu, standartinės sistemos nėra tokios geros, kad suteiktų visapusišką apsaugą. Juo labiau, kad vagys taip pat tobulėja.

„Šiandieninės tendencijos tokios, kad vagys „nulaužia“ sistemą ir ją perprogramuoja. Tai trunka vos kelias sekundes ir automobilis tiesiog nuvažiuoja. Tokiu atveju, papildoma signalizacija padėtų.

Standartinės signalizacijos dažniausiai yra tik dėl to, kad būtų. Kas su jomis blogai? Vagiui radus, kaip įveikti gamyklinę sistemą pažeidžiami tampa visi tos markės ar modelio automobiliai.

Didelis minusas yra ir tas, kad dėl sistemų standartizavimo vagys gali jas atjungti grubiuoju būdu, nes žino, kad gamyklinė signalizacija visuose to paties modelio automobiliuose bus sumontuota toje pačioje vietoje“, – gamyklinių signalizacijų trūkumus įžvelgia V. Grigaitis.

Specialistas teigia, kad automobilių vagys prisitaiko prie automobilių gamintojų tendencijų. Išmanūs vagys sukuria tokias sistemas, kurios padeda nuvaryti automobilį be jokio mechaninio įsikišimo.

„Pastaruoju metu populiariausias būdas pavogti automobilį yra per beraktę užvedimo sistemą. Tai yra, kai nuskaitomas raktas arba prailginamas jo veikimo atstumas ir be jokios papildomos pagalbos automobilis užvedamas paprasčiausiai paspaudus „start“ mygtuką.

Žinoma, tokiu būdų pavogtas automobilis, pritaikius tokį patį metodą, antrą kartą neužsives, bet pakanka, kad jis būtų nuvaromas į kažkokią vietą, kurioje viskas perprogramuojama taip, kad veiktų su nauju raktu“, – kaip vyksta modernios automobilių vagystės pasakoja V. Grigaitis.


LRT



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama