Dar visai neseniai 4K ir OLED buvo karštomis naujienomis televizorių pasaulyje, tačiau šių metų IFA parodoje jau buvo gausu modelių su 8K raiška bei pristatyta nauja MicroLED technologija, kuri turėtų tapti ekranų ateitimi. Susigulėjus įspūdžiams po kelionės į Berlyną, savo įžvalgomis apie televizorių rinkos naujienas bei tendencijas dalinasi IFA parodoje apsilankę Varle.lt buitinės technikos ekspertai.
8K ir dirbtinis intelektas – televizorių dabartis ir ateitis
Viena ryškiausių televizorių premjerų IFA 2018 parodoje buvo „Samsung QLED Q900R“. Šis modelis pasižymi 8K raiška, t.y. čia 4 kartus daugiau pikselių nei 4K ir net 16 kartų daugiau nei FullHD atvejais. Tiesa, „Samsung“ ne vienintelis gamintojas, kuris pasigyrė tokia ekrano raiška. „LG“ parodė 88 col. OLED 8K modelį. 8K LCD televizorius į IFA 2018 taip pat atsivežė „Sharp“, „Toshiba“, „TCL“, „Vestel“ ir kiti. Tačiau tik „Samsung“ atveju galime kalbėti apie produktą, kuris dar šį rudenį bus prekyboje, nes kitų gamintojų modeliai – tai tik pažangūs prototipai.
„Samsung QLED Q900R“ bus prieinamas 65, 75, 82 ir 85 col. variantų. Už mažiausią variantą Vokietijoje teks sumokėti 4999 eurų, 85 col. milžinas kainuos jau 14999 eurų. Tai labai didelės sumos, tačiau reikėtų prisiminti, kad pirmieji 4K televizoriai 2013 metais taip pat nebuvo pigūs. 65 col. „Samsung F9000“ modelis tada kainavo apie 5499 dolerius.
Daugeliui ko gero kyla klausimas, kam apskritai reikalingi 8K televizoriai, juk dar dažnas pasakytų, kad trūksta ir 4K turinio. Žinoma, televizijos kanalų praktiškai dar nėra, tačiau mūsų dispozicijoje yra „Netflix“, „Amazon Prime Video“, daug pasiūlymų „YouTube“, o tai pat kompiuteriniai ir konsolių žaidimai. Taip pat visi, kurie ieško geriausios kokybės, gali įsigyti filmus UHD Blu-ray diskuose. Maža to, pasak specialistų, daugiau nei 90% parduodamų 55 col. ir didesnės įstrižainės televizorių pasaulyje – ne kas kitas, o 4K modeliai. 4K televizoriai – tai dabartis.
Ateitis priklauso 8K vis didesnių ekranų modeliams. Specialistų teigimu, netolimoje ateityje tokių televizorių bus vis daugiau. Tam, kad tokiame dideliame ekrane būtų atitinkamai gera vaizdo kokybė, reikalingas didesnis pikselių tankis. Dėl šitos priežasties 8K raiška tai jokia revoliucija, o tik evoliucijos žingsnis, apie kurį, beje, jau seniai buvo kalbėta. Japonai jau prieš gerą dešimtmetį prognozavo SUHD televizijos atėjimą 2020 metais. Kadangi laukiama 8K transliacijų, yra poreikis ir atitinkamiems televizoriams. Tam, kad atsirastų turinys, pirmiausia turi pasirodyti tinkama įranga. Tokia pati situacija buvo įvedant HD 2006 m. ir 4K 2012 metais.
„Samsung“ supranta, kad 8K raiškos turinio negalės parodyti taip greitai, todėl „QLED Q900R“ modelyje pritaikė pažangų procesorių, kuris atvaizduojamo turinio raiškos padidinimui naudoja dirbtinio intelekto mechanizmus. Dirbtinį intelektą čia reikėtų suprasti kaip mašininį mokymąsi. Remdamiesi milijonų vaizdų analize, šie televizoriais pajėgūs reikšmingai patobulinti SD, HD ir 4K vaizdą taip, kad jis puikiai atrodytų 8K ekrane. Galima teigti, kad 4K vaizdas geriau atrodys 85 col. 8K „Samsung“ televizoriuje nei atitinkamame 4K modelyje. Televizorius naudoja kvantinių taškų technologiją, turi pilną galinį pašvietimą ir gali pasiūlyti HDR efekto ryškumą net iki 4000 nitų.
OLED ir QLED technologijų įpėdinys – MicroLED
Televizorių ekranai nuolat tobulinami. Šiuo metu rinkoje dominuoja įvairių tipų LCD technologija. Taip pat prekyboje yra kiekvienais metais atpingantys OLED televizoriai. Gamintojai nesustoja ties pasiekimais ir dirba ties nauju sprendimu. Dabar tai yra MicroLED technologija, kuri yra paremta, kaip nurodo pats pavadinimas, nedideliais LED taškais, kurie patys skleidžia vaizdą. MicroLED ekranai turėtų būti pranašesni nuo šiuo metu prieinamų sprendimų praktiškais visais aspektais: ryškumu, tarnavimo laiku, tikslesniu spalvų perteikimu, juodos spalvos lygiu ir kontrastu. Tokio ekrano prototipą IFA 2018 parodoje galima buvo matyti „LG“ zonoje, tačiau „Samsung“ jau parduoda savo „The Wall“ ekranus, kurie pasižymi nuo 155 iki 146 col. įstrižainėmis. Žinoma, jų kaina yra labai didelė, todėl kol kas tai bus tik verslo rinkai skirti produktai.
Didelis ekranas, garsas ir dizainas – svarbiausi 2018 m. televizorių aspektai
Stebint atskirų gamintojų produktų pasiūlą galima pastebėti bendras rinkos tendencijas. Televizorių specialistų teigimu, stiprus akcentas yra didelės ekrano įstrižainės, t.y. 65 col. ir didesni modeliai. Svarbu tai, kad rinkoje jau mažėja didelės ekrano įstrižainės modelių kainos.
Gamintojai taip pat nepamiršta apie savo televizorių dizainą. „Samsung“ IFA 2018 m. parodoje pademonstavo „ambient mode“ režimą, kuriuo pasižymi šių metų gamintojo QLED modeliai. Šio režimo dėka, nesinaudojant televizoriumi vietoj juodo ekrano turime apšviečiamą motyvą, kuris dera prie mūsų kambario interjero. Dauguma televizorių gamintojų rūpinasi ploniausiais rėmeliais ir dizainu, estetiškai atrodančia galine korpuso dalimi ir aukštos kokybės ekrano apdaila.
Kita labai optimistinė tendencija televizorių rinkoje yra dėmesys garsui. Šiuo klausimu „Toshiba“ bendradarbiauja su „Onkyo“, o „Sharp“ su „Harman“/„Kardon“. „Philips“ parodė televizorių „OLED 903“ su integruota garso sistema „Bowers & Wilkins“. Be to, IFA 2018 parodoje pasirodė labai daug garso sistemų su „Dolby Atmos“. Tai rodo, kad svarbus ne tik vaizdas, bet ir naujos kartos garsas, kokį gali pasiūlyti „Atmos“ ir „DTS:X“.