Tarptautinė finansinių paslaugų įmonė UBS stengiasi savo klientams pateikti kiek įmanoma daugiau informacijos, kad šie galėtų priimti tikslius sprendimus dėl investavimo. Dėl to UBS kartais užsiima ir netradicine veikla. Pavyzdžiui, naujų automobilių ardymu. Neseniai buvo pabaigta „Tesla Model 3“ analizė ir šis pigiausias markės elektromobilis ekspertus sugebėjo nustebinti dukart – vieną kartą teigiamai ir vieną – labai neigiamai.
UBS, savaime aišku, turi daug turtingų klientų, kuriems rūpi automobilių sektoriaus ateitis. Todėl atliktinėti tokius bandymus tiesiog apsimoka. UBS nusprendė pažvelgti po „Tesla Model 3“ kapotu ir jį visiškai išardyti. Iš pradžių tikrinta elektrinė jėgainė ir elektronika sukėlė gerą įspūdį – konkurentai iš BMW ir „Chevrolet“ neturi kuo atsikirsti.
„Tesla Model 3“ pasižymi rimtomis surinkimo problemomis
© Leo Nguyen (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org
Analizę atlikę ekspertai teigė – „Model 3“ yra pagamintas siekiant supaprastinti inžineriją, pašalinti nereikalingus komponentus ir naudoti modulines detales kiek įmanoma plačiau“. Pavyzdžiui, įtampos keitiklis yra sumontuotas į elektros variklio ir transmisijos mazgą. Kitame mazge matoma baterijų kontrolės elektronika, įkrovimo schemos, galios paskirstymo modulis ir transformatorius. Tai tikrai supaprastina gamybą ir remontą. Visgi, UBS specialistai, kad ir kaip džiaugėsi elektronikos kokybe, pastebėjo, kad tikriausiai pigiausi „Model 3“ yra per pigūs ir neleis kompanijai uždirbti pelno.
Ekspertai skaičiuoja, kad su kiekvienu parduotu pigiausios „Model 3“ versijos automobiliu, kainuojančiu apie 35 tūkstančius dolerių, „Tesla“ praras maždaug 6 tūkstančius dolerių. Tiesa, UBS pasamdyti inžinieriai nematė pigiausios automobilio versijos – išardyta mašina kainavo 49 tūkstančius dolerių. Inžinierius labiausiai nustebino baterijos, kurios yra stipriai pranašesnės už tai, ką siūlo BMW ir „Chevrolet“, kurių automobiliai yra brangesni.
Tačiau ne viskas su „Tesla Model 3“ yra taip gražu. Kai perki automobilį už 49 tūkstančius, iš jo tikiesi tam tikros kokybės, ne tik technologijų. Tačiau ekspertai pastebėjo, kad tarpai tarp skirtingų kėbulo dalių nėra lygūs – jie skiriasi visai nemažai. Dar didesnė problema yra ta, kad kai kurios virinimo siūlės yra nelygios ir nekokybiškos. Ekspertai pastebėjo ir tai, kad trūksta kai kurių varžtų, kurie kėbului suteiktų tvirtumo, nors ir nėra kritiškai būtini.
Blogiausia tai, kad UBS ekspertai mano, jog problemas būtų galima išspręsti tik keičiant gamybos įrankius, nes net štampuotas rėmas nėra labai kokybiškas. Galiausiai, triukšmo lygis salone yra kiek per aukštas, turint omenyje, kad tai – elektromobilis. Triukšmas kyla dėl aerodinaminių sprendimų – salone girdimas vėjas. Tai nebūtų didelė problema, tačiau 49 tūkstančius dolerių kainuojantis automobilis jau vien dėl kainos kelia didesnius lūkesčius.
Galiausiai, nors modulinė sistema turi privalumų, kai kuriuos komponentus pasiekti yra labai sunku. Tai reiškia, kad net ir smulkesnis remontas užtruktų labai daug laiko. Tačiau „Tesla“ teigia, kad tarpai tarp kėbulo plokščių jau yra mažesni ir lygesni nei buvo anksčiau, o kokybe „Model 3“ nenusileidžia „Audi“ ir BMW modeliams.
Ne vienas „Model 3“ pirkėjas skundėsi kokybe, naudojamomis medžiagomis ir net gedimais. Kai kuriems neveikė rankenėlėms, kitiems – kompiuteris. Visgi, tikėtina, kad „Model 3“ vis tiek yra geriausias šio rinkos segmento elektromobilis dėl savo baterijų, greičio, vairavimo dinamikos. BMW ir „Chevrolet“ pasiūlymai yra geriau surinkti, tačiau nėra tokie praktiški, o ir kainuoja daugiau.