Pietų Korėjos automobilių gamintojas „Hyundai“ kažkuriuo savo istorijos metu sugebėjo save išrasti iš naujo. Buvęs neįsimintinų, pigių automobilių kūrėjas dabar nori varžytis su prabangių automobilių gamintojais iš Europos. Ir ne šiaip varžytis – „Hyundai“ nori būti technologiniu lyderiu. Tai matyti ir iš naujos atskirų garso zonų technologijos, leidžiančios keleiviams klausytis skirtingos muzikos.
Atskirų garso zonų technologija (SSZ) yra neįtikėtinas pasiekimas. Ji kuriama nuo 2014 metų, idėją pasiskolinus iš ausinių gamintojų. Dabar jei keleiviai nori klausytis skirtingos muzikos, jiems yra reikalingos ausinės, o tai trukdo kalbėtis. SSZ sukurs atskiras garso zonas, kurios leis mėgautis skirtinga muzika, bet nemaišys pokalbiams.
Keleiviams tereikės prie automobilio audio sistemos prisijungti savo išmaniuosius telefonus ir per juos paleisti muziką. Automobilio gale grojanti muzika bus negirdima priekyje sėdintiems keleiviams, o ta, kurios klausysi vairuotojas su šalia sėdinčiu keleiviu, netrukdys sėdintiems gale. Dvi vienu metu grojančios dainos, aišku, būtų kakofonijos katastrofa, tačiau „Hyundai“ tikina, kad skirtinga muzika net nesimaišys tarpusavyje – jūs net nežinosite, ko klausosi jūsų gale sėdintys vaikai.
SSZ sistemai reikia visos eilės garsiakalbių. Kol vieni yra atsakingi už muziką, kiti leidžia priešingas garso bangas, taip jas reikiamoje vietoje atšaukdami. Panašiai veikia ir aktyvi triukšmo slopinimo technologija aukštos klasės ausinėse. Aišku, „Hyundai“ neišduoda visų technologinių gudrybių, kurių tikrai yra nemažai. Juk automobilio salonas yra viena patalpa, o ne ausinėmis užverta mažytė erdvė prie klausos organų. Tačiau gamintojas tikina, kad SSZ jau yra beveik paruošta masinės gamybos automobiliuose technologija pasirodys per artimiausius du metus.
SSZ padeda ne tik klausytis skirtingos muzikos. Navigacijos nurodymai, automobilio informaciniai pranešimai ir įvairūs pyptelėjimai taip pat gali būti izoliuoti salono priekyje. Taip gale miegantys vaikai išliks ramesni. Galiausiai, taip blokuoti galima ir pokalbius telefonu su laisvų rankų įranga. Keleiviai gale negirdės jūsų pašnekovo, bet girdės, ką sakote jūs. Kol kas automobiliuose kuriamos dvi atskiros garso zonos – viena priekyje ir antra gale. Tačiau manoma, kad ateityje vairuotojas galės klausytis kitokio garso nei girdės ir priekyje sėdintis keleivis.
Tai, beje, puikiai derės su jau egzistuojančia technologija, leidžiančia vairuotojui ir priekyje sėdinčiam keleiviui matyti skirtingą vaizdą tame pačiame ekrane.