Šiais metais vyko dvi pasaulines parodos – „FPD International 2006“ ir „Ceatec Japan 2006“, kuriose galėjome sužinoti, kokius ateities planus kuria Japonijos kompanijos, gaminančios vaizdo techniką.
Šiuo metu Kinijos ir Pietų Korėjos gamintojai intensyviai užsiėmę „FullHD“ koncepcijos pristatymu ir tuo pačiu ūpu bando 1080p HDTV formatą paversti standartiniu.
Japonijos televizijos industrija jau seniai naudoja „FullHD“ formatą bei svarsto apie naujas technologijas, palaikančias 4096 x 2160 skleistinę.
DCI formatas
Iš tiesų, po „FullHD“ atsiradimo perspektyviausiu formatu laikoms DCI (Digital Cinema Initiatives), kuris rinkai buvo pristatytas 2005 metais. Šis formatas sukurtas, bendradarbiaujant „Disney“, „Fox“, „Paramount“, „Sony Pictures Entertainment“, „Universal“ ir „Warner Bros.“ kompanijoms. Rezultatas įspūdingas: 4096 x 2160 skleistinė, XYZ spalvų paletė, 250 MB/s duomenų perdavimo greitis. „FPD International 2006“ parodoje nuskambėjo pranešimas, kad DCI formatas skirtas ne tik profesionaliam vaizdo ir kino pramonės naudojimui bei kino salėse, bet ir namų vartotojui.
Japonijos kompanija „Sharp jau yra sukūrusi 64” LCD televizorių su 4096 x 2160 skleistine, kuris atitinka visus DCI formato reikalavimus. „Sony“ ir JVC taip pat neatsiliko ir pristatė šias technologijas – SXRD ir D-ILA (technologijos skirtos vaizdo medžiagos pateikimo korekcijai), kurios taip pat atitinka DCI formato reikalavimus.
„Sharp“ vadovas Mikio Katayama pastebėjo, kad ligi šiol televizorių technologijos tobulėjo, priklausomai nuo įrenginių, įrašančių video medžiagą, taip pat nuo informacijos nešėjų CD ir DVD diskų, bet šiuo metu matomos tendencijos, kad situacija verčiasi aukštyn kojomis ir madas diktuoti pradeda būtent televizorių gamintojai.
„Super Hi-Vision“
Stambi Japonijos televizijos kompanija NHK pristatė projektą „Super Hi-Vision“, palaikantis 7680 x 4320 skleistinę. Tai 16 kartų daugiau nei gali pasiūlyti „FullHD“ formatas.
Viena iš didžiausių šio formato problemų yra „Super Hi-Vision“ kategorijos video kameros sukūrimas su 7680 x 4320 skleistine.
Reikėtų pastebėti, kad šio formato vystymui reikės kokių 15 ar 20 metų,. Tačiau Japonijos muziejuose minėtas formatas jau dabar surado savo vietą, kur jo dėka lankytojams pristatomi kai kurie meno kuriniai, reikalaujantys specialių laikymo sąlygų. Galbūt tolimoje ateityje muziejuose žiūrėsime į LCD ekranuose vaizduojamą Leonardo da Vinčio „Mona Liza“, o originalas bus kur nors giliai paslėptas ir saugomas.
Iš karto užbėgsime už akių, kad nekiltų nepasitenkinimo perskaičius šį straipsnelį: mes žinome, kad egzistuoja ir „Ultra High Definition“ formatas, tačiau mes apie jį nekalbėsime, kadangi jis nebus pasiūlytas namų kino vartotojams. Juk mes kalbame apie formatus, kuriuos ateityje galėsime matyti savo TV ekranuose, o „Ultra High Definition“ galėsime grožėtis tik kino teatruose. Taigi, po „FullHD“ formato namuose mūsų lauks visiškai kitais vardais pasivadinusios technologijos.