„Tesla“ vargsta su „Model 3“ gamyba, tačiau artimiausios ateities planai išlieka tie patys. Kompanija jau greitai imsis vilkiko gamybos, kuris į gatves išriedės jau kitais metais, o artimiausiu metu parodys ir „Model Y“ prototipą. Bet ką apie šį automobilį jau žinome?
„Tesla Model Y“ bus kompaktiškas krosoveris, pagamintas ant „Model 3“ bazės. Šis automobilis bus orientuotas į jaunimą, labiausiai – į mieste gyvenančius žmones. Mes tai žinome, nes dauguma mažų krosoverių yra kuriami būtent šiems žmonėms. Kol kas gamintojas dalinosi tik neryškiais siluetais, tačiau aišku, kad „Model Y“ bus kažkas tarp „Model 3“ ir „Model X“. O kada jį pamatysime?
Debiutas
Paskutinį kartą „Tesla“ mįslingu automobilio siluetu pasidalino praėjusį birželį per akcininkų susitikimą. Tai vėl pakurstė kalbas, kad tikrasis modelio debiutas jau visai ne už kalnų. Tačiau Elonas Muskas tikslios datos neatskleidžia, nes jos nežino. Kai kažkas „Twitter“ tinkle jo paklausė apie „Model Y“ koncepto pasirodymą, Muskas iš tikrųjų numetė datą – kovo 15. Tačiau iš karto patvirtino, kad juokauja, nes iš tikrųjų nežino. Bet „Model Y“ pasirodys kažkuriuo metu nuo šių metų pabaigos iki kitų vidurio.
Dizainas
Turime tik tai, ką turime – informaciją, kad „Model Y“ bus ant „Model 3“ bazės pagamintas krosoveris, ir neryškius grafinius paveikslėlius. Juose matyti, kad automobilis turės aptakias linijas (ir jokių veidrodėlių?), bet ir tai nėra paslaptis – aerodinamika „Tesla“ yra labai svarbi. „Model Y“ neturės jokių įmantrių „Model X“ durelių ir tikriausiai bus gana paprastas – markės dizaino kalba jau yra susiformavusi ir labai išskirtinių bruožų neturi.
Įsivaizduokite hečbeką su aukštesne vairuotojo vieta, didesniais ratais ir prošvaista – tai senas krosoverio receptas. Tikėtina, kad „Model Y“ bus panašaus ilgio kaip „Model 3“ – sieks maždaug 4,7 m. Didesnis kėbulas gali reikšti, kad gale atsiras vietos papildomai sėdynių eilei – jei jos yra „Model s“, kodėl neturėtų būti „Model Y“? Nebent „Model Y“ įgys kupė siluetą, panašų į „Mercedes-Benz GLC“ ar „BMX X4“.
Kaina
Ekspertai mano, kad bazinės „Model Y“ versijos kainuos maždaug tiek pat, kiek ir pigiausi „Model 3“ – apie 35–40 tūkstančius dolerių. Tačiau „Tesla“ bazinių versijų gaminti neskuba – prioritetas yra prabangesni modeliai, kurie atneša didesnį pelną. Todėl pigiausių „Model Y“ pirkėjai savo automobilių lauks ilgiau. Jei kainą tikrai pavyks išlaikyti tokią žemą, „Model Y“ sunkiai seksis susirasti konkurentų.
Konkurentai
Akivaizdus „Model Y“ konkurentas būtų „Jaguar I-Pace“. Tačiau šis išvaizdus elektrinis visureigis, surenkamas Austrijoje, yra orientuotas į prabangių automobilių pirkėjus ir kainuoja apie 80 tūkstančių eurų. „Audi e-tron“ neabejotinai taip pat bus gerokai brangesnis už „Model Y“. Tarp automobilių su vidaus degimo varikliais „Model Y“ turės pasistumdyti su „Audi Q5“, „BMW X3“, „Mercedes-Benz GLC“ ir panašiais automobiliais. Tačiau tiesa yra ta, kad tie žmonės, kurie nusprendžia įsigyti elektromobilį, retai kada žvalgosi į degalinių klientus.
Kada „Model Y“ išriedės į gatves?
Elonas Muskas prognozuoja, kad „Model Y“ gamyba prasidės 2020 metais. Jei atvirai, sunku tuo patikėti, nes jau kitais metais turi prasidėti „Tesla Semi“ gamyba, vis kalbama ir apie pikapo pasirodymą, „Roadster“ taip pat aktyviai ruošiamas gamybai, o „Model 3“ gamybos linijos yra maksimaliai apkrautos. Tačiau Muskas tvirtina, kad „Model 3“ gamybos pamokos jau yra išmoktos ir naujoji gamykla, gaminsianti „Model Y“ modelius, sukels šios pramonės šakos revoliuciją.
Muskas pusiau juokais taip pat teigia, kad bandys pasiekti milijono „Model Y“ automobilių per metus gamybos apimtis. Visa tai reiškia, kad pasirodęs prototipas nebus paruoštas gamybai – pats Muskas dar gegužę tvirtino, kad „Tesla“ dar nieko neinvestavo į „Model Y“ gamybą, neskaitant tų kelių brėžinių. Taigi, lieka laukti.