„Tesla Model 3“ istorija yra tarsi amerikietiški kalneliai. Paskelbus apie modelį prie „Tesla“ nutįso eilės, žiniasklaida skelbė apie didžiausią revoliuciją nuo „Ford Model T“ laikų, o markės fanai gyrė viską ir šlovino Eloną Muską. Vėliau paaiškėjo, kad gamyba stringa, pristatymai vėluos, o pats automobilis turi kokybinių trūkumų. Tada Elonas Muskas gamybą sugebėjo paspartinti ir vėl viskas buvo gerai. O dabar „Consumer Reports“ žurnalas „Model 3“ net neskyrė jokio įvertinimo.
Pradėkime nuo svarbiausių žinių. 2016 metais buvo paskelbta, kad „Model 3“ kainuos maždaug 35 tūkstančius JAV dolerių. Pernai liepą paaiškėjo ir kiek geresnės komplektacijos automobilio kaina – 44 tūkstančiai dolerių. Vėliau geriausi „Model 3“ pasiekė ir 60 tūkstančių ribą. Visa tai – visiškai normalu ir neverta kritikos. Pirmiausia „Tesla“ paskelbė apie bazinės komplektacijos automobilį, kad sudomintų žmones, o tada po truputį automobiliui suteikė papildomos įrangos, kad pritrauktų ir turtingesnius pirkėjus.
Aišku, sunkumai lėmė, kad „Tesla“ akcijos pradėjo kristi. Automobilis tiesiog per daug vėlavo (35 tūkst. dolerių kainuojanti versija dabar net neprieinama), Muskas pajuokavo apie kompanijos bankrotą, parodė, ant kurios sofos miega ir pripažino, kad automobilių gamybai skiria nepakankamai daug dėmesio. Nepamirškite, kad lūkesčiai yra ekonomikos variklis, todėl „Tesla“ dar bando juos pakurstyti. Muskas atskleidė, kad vilkikas „Semi“ važiuos dar toliau nei manyta, o dabar dar parodė ir su BMW M3 konkuruosiančio „Model 3“ planus. Tik šis automobilis bus per brangus.
BMW jums gali ir visai nepatikti, bet nepamirškite, kad ši kompanija didelę savo istorijos dalį praleido lenktynių trasose. Taip M divizija ir atsirado. BMW kišenės yra praktiškai neišsemiamos, todėl geriausi pasaulio inžinieriai atvyksta vos pakviečiami. BMW taip pat yra aukštesnės klasės automobiliai pagal komforto įrangą ir, tenka pripažinti, surinkimo kokybę bei naudojamas medžiagas. Ir visa tai normalu, bet kodėl Muskas pats žiojasi lyginti sportinį „Model 3“ su M3?
Ogi dėl kainos. Greita „Model 3“ versija kainuos 78 tūkstančius dolerių – panašiai tiek, kiek ir M3. Muskas pabrėžia, kad elektromobilis bus „15 % greitesnis“ ir geriau pasirodys posūkiuose bei „trasoje nugalės bet ką savo klasėje“. Problema ta, kad tikrai nenugalės – jei M3 kelių ratų lenktynėse tikroje trasoje nesutriuškintų „Model 3“ visi būtų nustebę. Sportiškas visais ratais varomas „Model 3“ iki 97 km/h įsibėgėtų per 3,5 sekundes ir pasiektų maksimalų 250 km/h greitį. M3 iki 100 km/h įsibėgėja per 4,3 sekundes ir pasiekia tą patį maksimalų greitį.
Ant popieriaus „Model 3“ galėtų nugalėti M3, tačiau tik traukos lenktynėse ir tik neilgai. Trasoje M3 vairuotojas elektromobilį stebėtų per galinio vaizdo veidrodėlį dėl kelių priežasčių. Visų pirma, neįmanoma tikėtis, kad naujokė „Tesla“ sukurtų taip tiksliai valdomą ir paklusnų automobilį kaip BMW. Antra, baterijos, kad ir kokios geros jos būtų, kaista nuo darbo trasoje. Trečia, „Model 3“ stabdžiai nei iš tolo neprilygsta M3.
„Consumer Reports“ žurnalas pasiskolino „Model 3“, kad išbandytų jo stabdymo kelią. Tai buvo įprastos komplektacijos automobilis (ne sportinė versija), tačiau jo stabdymo kelias buvo toks tragiškai prastas, kad žurnalas atsisakė automobiliui suteikti įvertinimą. Pirmasis bandymas leido 97 km/h greičiu riedantį automobilį sustabdyti maždaug 40 metrų ilgio kelyje – tai daugmaž atitinka „Tesla“ nurodytas specifikacijas. Tačiau tokio rezultato taip ir nepavyko pakartoti nei iš karto, nei kitą dieną, nei pasiskolinus antrą automobilį. Vidutiniškai „Model 3“ prireikė 46,3 metrų, kad sustotų. Palyginimui, „Ford F150“ pikapas sustoja per 44,2 metrus.
„Consumer Reports“ nepatiko ir automobilio įranga – vairuotojui nuolat reikia atitraukti akis nuo kelio net paprastiems veiksmams atlikti, nes viskas kontroliuojama liečiamu ekranu. Sakote, kad autopilotas tuo pasirūpins? 78 tūkstančius dolerių kainuojanti versija jo neturi. „Consumer Reports“ rekomenduoja „Model S“ ir vadina jį nuostabiu prabangiu automobiliu, o štai „Model X“ rekomenduoti negali dėl problemų su patikimumu, o „Model 3“ – dėl ilgo stabdymo kelio.
Viską susumavus, tenka pakartoti, kad sportinė „Model 3“ versija bus per brangi. Ji neturi M3 charakterio (ir greičio trasoje), o pasirinktos salono medžiagos ir komforto įranga labiau primena „Toyota Corolla“, o ne prabangų sedaną. Nereikėtų pamiršti ir to, kad BMW turi komandą, kuri maždaug 4–5 metus sprendžia, kur bus naujojo modelio mygtukai ir jungikliai. „Tesla“ tokios prabangos neturi, todėl 78 tūkstančių dolerių kaina iš tiesų yra per didelė.