Mūsų automobiliai yra pilni naujausių technologijų, kurios padeda vairuoti. Važiuodami atbulomis ne tik žvalgomės per petį, bet ir klausomės atstumo daviklių, ekrane stebime, ką mato kameros. Išvažiavę į greitkelį apskritai galime atsipalaiduoti – automobilis pats išliks tarp linijų ir neleis persirikiuoti, jei aklojoje zonoje bus kliūtis. Tai tik pora pavyzdžių, kodėl žmonės mano, kad dabar esame prastesni vairuotojai. Bet ar tai tiesa?
Technologijos ne tik padeda vairuoti ir atsipalaiduoti. Juk kiekvienas automobilis dabar turi multimedijos įrangą, kuri gali blaškyti dėmesį. Automobiliai yra kaip niekada saugūs, todėl ir dėmesio saugiam vairavimui skirti galime mažiau. Bet ar tai tikrai verčia mus prastesniais vairuotojais? Net keli JAV atlikti tyrimai rodo, kad taip.
Geras vairuotojas yra tas, kuris sutelkia dėmesį į pagrindinę savo užduotį. Tačiau Jutos universiteto tyrimas parodė, kad labiausiai blaško ne telefonas. GPS nustatymas pareikalauja daugiau dėmesio nei susirašinėjimas žinutėmis. Laikyti telefono rankoje negalima, o štai naudotis integruota navigacijos įranga, kuri dabar yra daugelyje automobilių niekas netrukdo, nors, kaip teigia šis tyrimas, tai yra pavojingiau.
Kitas tyrimas, atliktas Mičigano universiteto mokslininkų pabrėžė, kaip žmonės pasikliauja technologijomis, nemanydami, kad ir jos gali klaidinti. Pavyzdžiui, automobilių su aklųjų zonų stebėjimo sistema vairuotojai retai kada patys pasižvalgo per petį – jei sistema neperspėja apie kliūtį, jie mano, kad jos nėra.
Daugybė su vairavimu susijusių užduočių dabar yra patikimos technologijoms. Su tuo susijusios problemos tik dar ryškės, kuomet rinkoje pasirodys vis tobulesni autopilotai. Visgi, tuo pat metu automobiliai tampa saugesniais dėl saugumo technologijų ir konstrukcinių pokyčių. Tai lemia, kad JAV keliuose išsiblaškiusiųjų daugėja, o žūčių dėl išsiblaškymo už vairo iš tikrųjų mažėja.
Visgi, egzistuoja ir kita nuomonė. Dabar vairuotojai vis tiek turi įgyti pačių įvairiausių įgūdžių, nes kelių infrastruktūra miestuose auga ir sudėtingėja. Tuo pačiu ir automobiliai turi daugiau funkcijų ir tampa panašūs į kompiuterius ant ratų. Tai ar dabar esame prastesni vairuotojai nei tie, kurie važinėjo, pavyzdžiui, prieš 10–15 metų? O gal pats klausimas yra bereikšmis, nes keliai tampa saugesni, o ateitis vis tiek priklauso autonominėms technologijoms?