Prasidedanti nauja transporto era atneša didelius pokyčius tiek žmonėms, tiek automobilių gamintojams. Šiame periode „Groupe Renault“ misija išlieka nepakitusi: visiems suteikti aplinką tausojančius mobilumo sprendimus – dabar ir ateityje.
Prognozuojama, kad 2050 metais 70 proc. gyventojų gyvens miestuose. Jie ieško patogesnių galimybių keliauti iš vienos vietos į kitą. Jie siekia keliauti nevaržomai, neprarandant laiko spūstyse ar ieškant vietos stovėjimui, keliauti efektyviau ir pigiau. Todėl dėl patogumo ir būtinybės vis daugiau žmonių įvertins automobilių dalijimąsi.
Ateities transportas yra varomas elektra, turi interneto prieigą ir savivaldis. Žmonės pasirinks – vairuoti patiems ar būti vežamiems, su vairuotoju ar be jo. Jie naudosis automobiliais, kurie bus vis labiau ir labiau integruoti į miestų aplinką, aprūpinti išmaniomis sistemomis bei kita įranga, suteikiančia daugiau patogumo miesto gyventojams. „Groupe Renault“ ilgą laiką ruošėsi šiems pokyčiams, kurdama naujas sistemas ir bendradarbiaudama su savo partneriais.
2017 m. rudenį „Groupe Renault“ pristatė asmeninio mobilumo vizijas – „SYMBIOZ Concept“ ir „SYMBIOZ Demo car“. 2018 m. pristato dalijimosi mobilumo viziją, kurią įkūnija „Renault EZ-GO“.
Sukurtas miestui ir integruotas į jį, „Renault EZ-GO“ yra ir automobilis, ir paslauga:
- „Renault EZ-GO“ galės būti užsakytas, naudojantis specialia programa arba įrengtomis stotelėmis.
- Jis suteikia individualaus automobilio komfortą ir privatumą bei nerūpestingą kelionę laisvomis rankomis.
- Keleiviai gali praleisti laiką skaitydami, dirbdami ar miegodami.
- Jis prieinamas visiems. Dalijimosi paslauga „Renault EZ-GO“ leidžia pasiekti itin konkurencingą kelionės kilometro kainą.
- Jis skirtas visiems. Šį automatizuotą automobilį gali naudoti visi: žmonės, jau negalintys arba dar negalintys vairuoti, taip pat neįgalūs žmonės. Juo gali važiuoti vienas asmuo, žmonių grupės arba automobiliu gali būti dalijamasi su kitais naudotojais.
Prioritetas – saugumas
Statistika rodo, kad automatinės sistemos leidžia gerokai sumažinti incidentų skaičių. Remiantis JAV įkurtos tarptautinės organizacijos, transporto pramonės ir standartų specialistės „SAE International“ 5 lygių vertinimo skale, „Renault EZ-GO“ yra 4 lygio savivaldis automobilis. Tai reiškia, kad jis gali palaikyti atstumą nuo priekyje esančio automobilio, išlikti savo eismo juostoje, keisti eismo juostas (pavyzdžiui, lenkimo metu) ir sankryžose pats pasirinkti reikiamą kryptį. Būdamas incidento zonoje, jis pats arba nuotoliniu būdu koordinuojamas iš pagalbos centro, gali pasitraukti į saugią vietą.
Palyginti su tradiciniais automobiliais, „Renault EZ-GO“ aktyviai palaiko naudotojų saugumą, maksimalų greitį apribodamas iki 50 km/val., jo plačios durelės yra saugios įlipantiems ir išlipantiems keleiviams, o ant žemės projektuojamas apšvietimas aiškiai nurodo platformos nusileidimo vietą.
Specialūs apšvietimo sprendimai padidina ir aplinkinių saugumą, pranešdami apie įjungtą savivaldį režimą, šviesos linijų signalai pėstiesiems praneša apie galimybę eiti per gatvę, o specialūs garsai įspėja netoliese esančius pėsčiuosius ir dviratininkus.
Dizainas ir techniniai elementai
„Renault EZ-GO“ buvo sukurtas, siekiant užtikrinti patį plačiausią savivaldės sistemos jutiklių aprėpties lauką ir geriausią salono apšvietimą, išnaudojant stiklinį stogą. Specialiai išlaikytas nedidelis automobilio aukštis neužstoja tiek pėsčiųjų, tiek pastarųjų apžvalgos lauko.
Automobilis sukurtas specialiai elektros pavarai suprojektuotoje platformoje. Palaikant maksimalų salono tūrį, motoras įrengtas galinėje automobilio dalyje. Naudodamas po grindimis įrengtų akumuliatorių tiekiamą energiją, jis suka galinius ratus.
Įrengta 4CONTROL važiuoklė su visais vairuojamais ratais, miesto gatvėse suteikianti papildomą manevringumą ir saugumą.
Sustojęs „Renault EZ-GO“ nusileidžia. Pajudant iš vietos, aktyvi pakaba pakelia kėbulą keliais centimetrais, sušvelnindama važiavimą.
Automatiškai įkraunamas belaide sistema, nereikalaudamas jokio žmogaus įsikišimo.
Visi automatiniam valdymui reikalingi jutikliai (radarai, lidarai, ultragarso įrenginiai, vaizdo kameros) sugrupuoti automobilio galiniame sparne įrengtoje nuimamoje stogo antenoje. Ji automatiškai pakyla, prieš automobiliui pajudant iš vietos. Šie jutikliai yra tokie patys, kaip ir asmeniniams automobiliams skirti įrenginiai, tačiau jų nustatymai skirti kelionėms mieste, suformuojant platesnį apžvalgos lauką.
Priekinės (baltos spalvos) ir galinės (raudonos) „Renault EZ-GO“ šviesos juostos veikia kaip pasitinkantis apšvietimas keleiviams ir specialūs signalai pėstiesiems (pavyzdžiui, pranešantys apie galimybę saugiai eiti per gatvę).
Prisijungęs prie stotelės, žemos ir lygios „Renault EZ-GO“ grindys susilieja su įlipimo rampa, suteikdamos galimybę patogiai įlipti į vidų. Ilga ratų bazė, elektrinei pavarai pritaikyta platforma, po grindimis įrengti akumuliatoriai ir salonas be vairuotojo vietos leidžia suformuoti maksimalią, tik keleiviams skirtą erdvę.
Siekiant sudaryti geriausias nustatymų galimybes, sėdynės suformuotos kaip U raidės formos sofa. Dėvėjimuisi atsparios ir šiltos medžiagos pritaikytos intensyviam naudojimui. Saloną dengiantis stiklinis stogas automatiškai tamsėja, ryškėjant aplinkos apšvietimui.
Priešais duris esantis didelis ekranas skirtas informacijos apsikeitimui tarp „Renault EZ-GO“ ir jo keleivių. Be kitų duomenų, ekrane rodoma kelionės informacija: atvykimo laikas, suplanuoti sustojimai ir kita.
Keleivių išmaniesiems telefonams skirti indukciniai įkrovikliai. Bagažas gali būti pritvirtintas specialiai skirtose vietose.
Kas toliau?
„Renault EZ-GO“ yra ateities vizija. Kurdami naujas mobilumo paslaugas, „Groupe Renault“ jau plėtoja keletą „verslo – verslui“ ir „verslo – naudotojui“ scenarijų. Baigdama „Drive The Future 2017–2022“ strateginį planą, „Groupe Renault“ ketina pradėti savo robotizuotų taksi ir pavėžėjimo paslaugas. „Mes sukursime robotizuotus automobilius, kurie mums suteiks galimybę parduoti naujas mobilumo paslaugas.“
„Renault“ dirbs kartu su partneriais, įtraukdami dideles įmones, startuolius ir viešąjį sektorių. Mūsų atvirų naujovių laboratorijos veikia Silicio slėnyje, Tel Avive ir Paryžiuje, siekdamos pirmauti pramonės pokyčiuose.
„Renault“ ir toliau tyrinės mobilumo sprendimus, tęsdama dabartinius projektus:
- Privatiems asmenims ir verslui skirtą „Renault Mobility 24/7“ savitarnos nuomos paslaugą.
- Kartu su „Ferrovial“ plėtojamą elektromobilių dalijimosi paslaugą „Zity“ Madride (500 ZOE elektromobilių).
- Per 150 000 automobilių Belgijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Airijoje, Nyderlanduose, Ispanijoje ir Jungtinėje karalystėje apimančią „Karhoo“ taksi ir pavėžėjimo paslaugų platformą.
- „Marcel“ pavėžėjimo paslaugas, siūlomas Paryžiuje ir jo apylinkėse.