Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 26 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 26 d. 14:19
Ar dirbtinio intelekto sistemų kūrėjai atsako už šių sistemų sukeltą žalą?
Lapkričio 26 d. 11:35
Dinamiškas ir universalus: antros kartos „Audi Q5 Sportback“
Lapkričio 26 d. 08:35
„Sony“ pristato antros kartos „Alpha 1 II“ pilno kadro fotoaparatą
Lapkričio 25 d. 20:25
Elektrinis sunkvežimis „Renault Trucks E-Tech T“ viena įkrova nuvažiuos 600 km
Lapkričio 25 d. 17:22
„Sony“ pristato pirmąjį „G Master“ standartinį priartinantį objektyvą su pastovia F2 diafragma
Lapkričio 25 d. 14:49
Apsaugokite savo namus: gyventojų klaidos, kurios traukia vagis, ir ekspertų sprendimai
Lapkričio 25 d. 11:20
Iš proto varanti senutė: kaip DI kovoja su telefoniniais sukčiais?
Lapkričio 25 d. 08:34
Kaip ištrinti fono paveikslėlį „iPhone“
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Elektromobiliai Lietuvoje – kokios galimybės ir iššūkiai laukia jų vairuotojų?

Publikuota: 2017-12-21 15:18
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©Alfa.lt
Inf. šaltinis: Alfa.lt

Elektromobiliai vis dažniau sutinkami ne tik Vakarų Europos, bet ir Lietuvos miestų keliuose ir gatvėse. Tai lemia didėjantis šių transporto priemonių prieinamumas, plintančios ekologijos idėjos ir elektromobilius rinktis skatinančios priemonės daugelyje Europos valstybių.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Elektromobiliai vis dažniau sutinkami ne tik Vakarų Europos, bet ir Lietuvos miestų keliuose ir gatvėse. Tai lemia didėjantis šių transporto priemonių prieinamumas, plintančios ekologijos idėjos ir elektromobilius rinktis skatinančios priemonės daugelyje Europos valstybių.

Savų privilegijų elektromobilių vairuotojai turi ir Lietuvoje. Tad kuo patrauklus tokios transporto priemonės vairavimas Lietuvoje ir su kokiais potencialiais iššūkiais gali susidurti elektromobilių savininkai?

Elektromobiliai Lietuvoje – kokios galimybės ir iššūkiai laukia jų vairuotojų?
© Edvard Blaževič

Renkasi dėl taupumo ir ekologiškumo

ERGO draudimo bendrovės Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius sako, kad Lietuvoje yra įregistruojama ir transporto priemonių valdytojų privalomuoju ar kasko draudimu apdraudžiama vis daugiau elektromobilių ir hibridinių transporto priemonių.

„Elektromobilių apdraudžiame vis daugiau. Pagrindinės priežastys, kodėl žmonės paprastai juos nusprendžia įsigyti, yra taupumas, ekologiškumas ir šių transporto priemonių vairuotojams suteikiamos privilegijos. Be to, rinktis ekologišką transporto priemonę tampa netgi savotiškai madinga“, – sako R. Pocius.

Anot R. Pociaus, elektromobiliai vis dar yra naujiena mūsų keliuose, todėl ir jų aptarnavimo servisų tinklas nėra labai išplėtotas ir daugeliu atvejų pagalbos galima sulaukti tik didžiuosiuose šalies miestuose. Įprastai elektromobiliai draudžiami kasko draudimu. Taip pat šių transporto priemonių savininkai renkasi draudimą su papildomomis paslaugomis, tokiomis kaip pagalba kelyje.

Aktuali pagalbos kelyje paslauga

Draudimo eksperto teigimu, pastaroji paslauga elektromobilių savininkams gali būti išties aktuali. Elektromobiliui netikėtai sugedus ar dėl tam tikrų techninių problemų staiga praradus elektros energiją netoliese surasti gedimus pašalinti galinčią įstaigą ar elektros įkrovimo stotelę šiandien dar gali būti nelengva.

„Nors elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas šalyje vis labiau plečiasi ir specializuoti elektromobilių servisai jau siūlo savo paslaugas, netikėto gedimo kelyje atveju šių transporto priemonių vairuotojai gali atsidurti gerokai keblesnėje padėtyje nei įprastų automobilių savininkai. Tokiose situacijose pagalbos artimiausioje degalinėje vairuotojas greičiausiai nesulauks. Todėl pagalbos kelyje paslauga jiems gali išties pagelbėti“, – sako R. Pocius.

Draudikų atstovo teigimu, jei įprastiems automobiliams suteikiant pagalbą kelyje kartais užtenka tiesiog pristatyti kuro, tai elektromobilius dėl jų specifikos paprastai reikia transportuoti iki artimiausios įkrovimo stotelės ar automobilių serviso.

Svarbu nepamiršti įkrauti bateriją

Elektromobilį jau daugiau nei metus vairuojanti vilnietė Jolanta sako, kad vairuojant tokią transporto priemonę pagalbos kelyje dar niekuomet neprireikė, tačiau pripažįsta, kad elektromobiliu išsiruošus į tolimesnes keliones įvertinti, kokiam atstumui užteks elektros energijos, gali būti sudėtinga.

„Elektromobilio energijos suvartojimas ir galimas nuvažiuoti atstumas priklauso nuo įvairių faktorių, tokių kaip oro temperatūra, kelio dangos ir vairavimo ypatumai ar vėjo kryptis. Dėl to net ir visiškai įkrovus automobilį negalima labai tiksliai žinoti, ar energijos užteks maksimaliam 150 km atstumui įveikti. Vis tik važinėjant mieste tokių problemų nekyla, o elektromobilio bateriją stengiuosi visuomet laiku įkrauti“, – teigia elektromobilio vairuotoja.

Trūkumus atsveria privalumai

Anot Jolantos, nors elektromobiliai turi ir keletą kitų trūkumų, tokių kaip santykinai ilgas baterijos įkrovimo laikas ar tolimesnes keliones apribojantis įkrovimo stotelių už didžiųjų miestų ribų nebuvimas, juos atperka tokios transporto priemonės suteikiami privalumai. Visų pirma – gerokai mažesnės kuro išlaidos.

Jolantos skaičiavimu, elektromobilio bateriją visiškai įkrauti namuose kainuoja apie 2 eurus. Visiškai įkrautos baterijos pakanka dviejų dienų kelionėms į darbą ir namo, o tai yra pigiau nei naudotis sostinės viešuoju transportu. Daugelyje viešų įkrovimo stotelių elektromobilio energijos atsargų papildymas yra apskritai nemokamas.

„Be abejo, labai patogu ir tai, kad elektromobiliais Lietuvos miestuose galima važiuoti autobusams skirta A kelio juosta. Neretai tai padeda aplenkti eismo spūstis ir kelionės tikslą pasiekti greičiau. Be to, elektromobilį galima nemokamai pasistatyti net ir šiaip jau mokamose savivaldybei priklausančiose stovėjimo aikštelėse“, – pažymi elektromobilį vairuojanti vilnietė.

Elektromobilius gatvėse atpažįsta ne visi

Tiesa, Jolantos teigimu, nemažai eismo dalyvių Lietuvoje vis dar nežino apie elektromobilių vairuotojams suteikiamas privilegijas ar tokių automobilių paprasčiausiai neatpažįsta. Dėl to neretai elektromobilių vairuotojai, važiuojantys A juosta, yra palaikomi taisyklių pažeidėjais.

Jolanta pasakoja, kad net porą kartų dėl to ją buvo sustabdę policijos pareigūnai, neatpažinę elektromobilio ir nežinoję, kad tokioms transporto priemonėms mūsų šalyje yra suteikiami specialūs valstybiniai registracijos numeriai, prasidedantys raidėmis EV.

Panašiai elektromobilio kelyje neatpažinęs taksi vairuotojas, Jolantos teigimu, kartą savo nepasitenkinimą bandė išreikšti netgi chuliganiškais veiksmais – įkyriai signalizuodamas ir bandydamas užkirsti kelią staigiu stabdymu prieš pat elektromobilį. Tam, kad tokių nesusipratimų būtų mažiau, Jolanta ant savo transporto priemonės papildomai užsiklijavo specialų elektromobilius žymintį lipduką.

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, šių metų lapkričio mėnesį Lietuvoje buvo įregistruoti 579 elektromobiliai ir beveik 8 tūkst. hibridinių automobilių.


Alfa.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama