Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 26 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 26 d. 08:35
„Sony“ pristato antros kartos „Alpha 1 II“ pilno kadro fotoaparatą
Lapkričio 25 d. 20:25
Elektrinis sunkvežimis „Renault Trucks E-Tech T“ viena įkrova nuvažiuos 600 km
Lapkričio 25 d. 17:22
„Sony“ pristato pirmąjį „G Master“ standartinį priartinantį objektyvą su pastovia F2 diafragma
Lapkričio 25 d. 14:49
Apsaugokite savo namus: gyventojų klaidos, kurios traukia vagis, ir ekspertų sprendimai
Lapkričio 25 d. 11:20
Iš proto varanti senutė: kaip DI kovoja su telefoniniais sukčiais?
Lapkričio 25 d. 08:34
Kaip ištrinti fono paveikslėlį „iPhone“
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Elektrobusų Kauno gatvėse nebus: savivaldybė lieka prie įprastų dyzelinių

Publikuota: 2017-12-19 16:14
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Ingrida Žirlienė
Aut. teisės: ©Alfa.lt
Inf. šaltinis: Alfa.lt

Kauno savivaldybė ruošiasi atnaujinti viešojo transporto parką, tačiau žadėtieji ekologiški elektrobusai po laikinąją sostinę dar nevažinės. Šiemet pabranginti keleivių bilietai, pokyčius grindžiant tuo, kad miestui reikia naujų ekologiškų transporto priemonių ir padidinti algas vairuotojams. Tačiau elektrobusai Kaune kol kas lieka misija neįmanoma.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Kauno savivaldybė ruošiasi atnaujinti viešojo transporto parką, tačiau žadėtieji ekologiški elektrobusai po laikinąją sostinę dar nevažinės. Šiemet pabranginti keleivių bilietai, pokyčius grindžiant tuo, kad miestui reikia naujų ekologiškų transporto priemonių ir padidinti algas vairuotojams. Tačiau elektrobusai Kaune kol kas lieka misija neįmanoma.

Nuvažiuotų vos 150 km per dieną

Savivaldybės įmonė „Kauno autobusai“ ketina įsigyti 50 naujų žemagrindžių autobusų ir 63 žemagrindžius troleibusus.

Tiesa, įmonė dar laukia miesto tarybos sprendimo, kad galėtų pradėti pirkimo procedūras, tačiau jau dabar aišku, kad elektriniai autobusai Kauną aplenks. Kodėl? Priežasčių yra net kelios.

Elektrobusų Kauno gatvėse nebus: savivaldybė lieka prie įprastų dyzelinių

Pagal strateginį savivaldybės veiklos planą iki 2022 metų ketinama nupirkti apie 100 aplinkos neteršiančių viešojo transporto priemonių. Tam reikalui „Kauno autobusai“ netgi atliko ekologiškų autobusų analizę ir bandymus. Bet ir be tyrimų buvo aišku, kad norint tausoti aplinką ir mažinti užterštumą reikėtų investuoti į elektrinius autobusus. Tačiau, kad jie pradėtų važinėti miesto gatvėmis, reikėtų nuveikti nemažai darbų.

„Šiuo metu rinkoje siūlomi elektriniai autobusai gali nuvažiuoti tik 150 kilometrų per dieną. Dyzeliniai paprastai nuvažiuoja 300–350 km per dieną. Vadinasi, elektrobusų reikėtų turėti daugiau. Kol vienas kraunasi, kitas – važiuoja“, – aiškino „Kauno autobusų“ vadovas Mindaugas Grigelis.

Esant aukštai ar žemai lauko temperatūrai, elektrobusų akumuliatorių talpa mažėja perpus. „Jeigu norime užtikrinti, kad keleiviai gautų kokybišką paslaugą, turėtume įsigyti dar papildomai 50–60 autobusų“, – skaičiavo savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Telpa mažiau žmonių

Pasirodo, ir pati miesto infrastruktūra nėra paruošta, kad galėtų aptarnauti elektrobusus. Įsigijus tokias transporto priemones, Kaunui tektų įrengti ne tik akumuliatorių įkrovimo stoteles, bet ir papildomas pastotes. Jų galingumas turėtų būti bent 12–14 MW dviem šimtams transporto priemonių.

„Labai svarbus rodiklis yra tas, kad naudingas elektrinio autobuso akumuliatoriaus eksploatacinis laikas – 7-8 metai. Norint pakeisti susidėvėjusį akumuliatorių, reikėtų pakloti apie 50–70 tūkst. eurų“, – pridūrė P. Keras.

Elektriniuose autobusuose telpa ir mažiau žmonių. Dyzelinis autobusas gali pervežti apie 100 žmonių, elektrinis – 75. Tad panašu, kad piko metu tiesiog susidarytų grūstys arba reikėtų daugiau elektrobusų.

Taigi Kaunas kol kas atsisako elektra varomų autobusų: šiame etape planuojami pirkti troleibusus ir dyzelinius autobusus.

Beveik dvigubai brangesni

M. Grigelis vylėsi, kad 2020–2021 m. Kaunas visgi jau galės pradėti planuoti elektrobusų įsigijimą. „Tikėtina, kad technologijos pažengs, miestas pagerins infrastruktūrą, tuomet ir tokius autobusus bus paprasta įkrauti“, – svarstė „Kauno autobusų“ direktorius.

Kol kas laikinajai sostinei neįkandama atrodo ir elektrobusų kaina. Naujas dyzelinis autobusas kainuoja 200–250 tūkst. eurų, o elektrobusas – nuo 400 tūkst. iki 0,5 mln. eurų.

Idėja sklando kelerius metus

Apie kauniečių vežiojimą elektrobusais pirmasis Kaune pradėjo kalbėti buvęs meras Andrius Kupčinskas.

„Daugiau troleibusų neplanuojame pirkti, ateina eilė ekologiškam transportui“, – kalbėjo tuometis meras, dalyvaudamas lietuviško elektrinio autobuso pristatyme.

Jeigu A. Kupčinsko pažadai būtų tapę realybe, prieš dvejus metus Kauno gatvėmis jau turėjo važinėti apie 20 elektrobusų. Tačiau į valdančiąją daugumą savivaldybėje atėjo kiti, meras – irgi kitas, ir graži elektrobusų idėja liko sklandyti ore.

Beje, šiemet nuo rugpjūčio pabrango viešojo transporto bilietų kainos. Branginimą savivaldybė grindė tuo, kad reikia atnaujinti parką ir padidinti vairuotojų atlygius.


Alfa.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama